تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۴۵۹۵۲۴
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از تعیین تکلیف ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارتخوان تا دیروز خبر داد و گفت: این سازمان بزودی به پرونده مالی کسانی که شائبه فرار مالیاتی دارند ورود خواهد کرد.  
۰
plusresetminus
سازمان امور مالیاتی: افرادی با داشتن 2200 کارتخوان مالیات نمی‌دهند
به گزارش بلاغ؛ محمد برزگری در ارتباط تصویری با رسانه ملی افزود: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بانک مرکزی، از مجموع 13 میلیون کارتخوان موجود در کشور، مالکان 2 میلیون و 400 هزار کارتخوان درخواست اتصال کارتخوان به پرونده مالیاتی و 2 میلیون و 300 هزار کارتخوان درخواست غیرفعال‌سازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اشخاصی در کشور بیش از 2200 کارتخوان دارند، ولی تاکنون مراجعه‌ای به ادارات مالیاتی نداشته‌اند افزود: کسانی که مراجعه نکرده‌اند شائبه فرار مالیاتی دارند و به این افراد توصیه می‌کنیم برای روشن شدن پرونده، هرچه سریعتر به ادارات مالیاتی مراجعه کنند.

برزگری اضافه کرد: پس از این، ساماندهی حساب‌های بانکی تجاری و غیر بانکی در دستور کار سازمان قرار دارد و بنابراین کار‌هایی نظیر کارت به کارت یا استفاده از ساتنا و پایا موجب نمی‌شود که عده‌ای فرار مالیاتی داشته باشند.

وی افزود: برای تسلیم اظهارنامه یا اتصال کارتخوان به پرونده مالیاتی، باید ابتدا ثبت‌نام انجام شود و موجودی تا سقف 36 میلیون تومان اگر در زمان مقرر اظهارنامه آن تسلیم شود از مالیات معاف است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور ساماندهی کارتخوان‌ها را مانع اخذ مالیات مضاعف دانست و گفت: کسانی که پرونده مالیاتی داشته یا تشکیل پرونده داده و اظهارنامه خود را در موعد مقرر اظهار کنند، از مشوق‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند و در واقع این سامانه مانع اخذ مالیات مضاعف می‌شود.

محمد برزگری گفت: تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir 
فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آنها به پرونده مالیاتی قبلی یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

به گفته رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور طی ماه‌های اخیر، همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور برای نظم‌بخشی به دستگاه‌های کارتخوان بانکی شدت گرفته است. 

بر اساس آخرین آمار دریافتی از بانک مرکزی، تعداد کل ابزار پرداخت‌های فعال در کشور بالغ بر ۱۳ میلیون است که متعلق به حدود ۶ میلیون و ۱۵۹ هزار نفر شخص حقیقی و ۸۷ هزار نفر شخص حقوقی هستند که به تفکیک ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار ابزار پرداخت برای اشخاص حقیقی و ۷۴۰ هزار ابزار پرداخت برای اشخاص حقوقی است.
تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد‌.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰