تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۵۹۲۴۲
۰
plusresetminus
4 راه برای بهبود مهارت های توسعه فردی
به گزارش بلاغ، توسعه شخصی عمل مستمر ارزیابی اهداف و ارزش‌های زندگی و ایجاد مهارت‌ها و ویژگی‌های شما برای رسیدن به پتانسیل است. آنها می توانند به بلوغ، موفقیت و رضایت شما کمک کنند. بسیاری از افراد مهارت های توسعه فردی خود را در طول زندگی تقویت می کنند تا خود را بهتر کنند و به اهداف خود برسند. آنها می توانند این کار را از طریق آموزش، مشاوره از یک مربی، خودیاری و موارد دیگر انجام دهند. آموزش زبان انگلیسی
در این مقاله، ما برخی از مهم ترین مهارت های توسعه شخصی را شرح خواهیم داد که می تواند در سفر شما به سمت توانایی و اعتماد به نفس بیشتر کمک کند. بهترین آموزشگاه آیلتس تهران
مهارت های توسعه فردی چیست؟
مهارت‌های توسعه شخصی ویژگی‌ها و توانایی‌هایی هستند که به رشد شخصی و حرفه‌ای شما کمک می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها مهارت هایی هستند که به شما کمک می کنند تا پیشرفت شخصی خود را پرورش دهید. درک و بهبود این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا پتانسیل خود را به حداکثر برسانید. این فرآیند به عنوان خودسازی یا رشد شخصی نیز شناخته می شود. بهترین آموزشگاه زبان تهران
چرا مهارت های توسعه فردی مهم هستند؟
مهارت‌های توسعه شخصی مهم هستند زیرا به شما اجازه می‌دهند تا برنامه‌های استراتژیک و تاکتیکی برای رشد شخصی و حرفه‌ای به سمت اهداف خود ایجاد کنید. تقویت مهارت‌های توسعه شخصی می‌تواند مفید باشد تا بتوانید به طور طبیعی آنها را در برنامه‌های روزمره خود قرار دهید و از آنها برای موارد زیر استفاده کنید:
  • دستیابی به اهداف شخصی و شغلی
    در حرفه خود پیشرفت کنید
    نقاط قوت و استعدادهای خود را بهبود بخشید
    خودت بهتره
    رضایت و رضایت را بیابید
    نمونه هایی از مهارت های توسعه فردی
مهارت‌های توسعه شخصی می‌تواند ویژگی‌ها یا ویژگی‌هایی باشد که قبلاً دارید یا می‌توانید از طریق آموزش و پرورش به دست آورید. افراد بسته به اهداف خود به مهارت‌های مختلف توسعه شخصی ارزش می‌دهند، اما در اینجا چند نمونه از مهارت‌هایی که معمولاً افراد برای تسهیل رشد شخصی تمرین می‌کنند آورده شده است:
 
  • درون فردی
    حل مسئله
    اعتماد به نفس
    تطبیق پذیری
    اخلاق کاری
ارتباط شامل توانایی شما در صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن است. با این مهارت ها می توانید آنچه را که دیگران می گویند و احساس می کنند درک کنید و همچنین ایده ها و احساسات خود را منتقل کنید. افراد ارتباط خوب می توانند با استفاده از لحنی مثبت و مناسب با موقعیت، واضح و با اطمینان صحبت کنند.
  • درون فردی
مهارت های بین فردی که به آن ها مهارت های مردمی یا مهارت های اجتماعی نیز گفته می شود به رفتارها و واکنش های کلامی و غیرکلامی به تعامل با افراد دیگر گفته می شود. آنها بر توانایی شما در ایجاد روابط و تأثیر گذاشتن بر دیگران در موقعیت های اجتماعی تأثیر می گذارند.
مهارت های سازمانی شامل مرتب بودن فضاهای فیزیکی و دیجیتالی شما و همچنین توانایی شما در برنامه ریزی، برنامه ریزی و اولویت بندی است. سازماندهی خوب می تواند به صرفه جویی در زمان، جلوگیری از ارتباطات نادرست و بهبود کارایی کمک کند.
  • حل مسئله
حل مسئله توانایی شما برای مدیریت موقعیت های چالش برانگیز یا غافلگیرکننده است. حلال های خوب می توانند وقتی با موانعی روبرو می شوند آرام بمانند و همه گزینه های خود را برای یافتن بهترین راه حل ارزیابی کنند.
 
  • اعتماد به نفس
اعتماد به نفس، باور به توانایی ها، اعمال و تصمیمات شماست. اگر به خود اعتماد دارید، احتمالاً اهداف بلندپروازانه ای را دنبال می کنید، چیزهای جدید را امتحان می کنید و باور دارید که می توانید موفق شوید.
  • تطبیق پذیری
سازگاری توانایی شما برای سازگاری سریع و آسان با چیزهای جدید است. افرادی که تغییرات را به خوبی مدیریت می کنند، اغلب با شخصیت های مختلف کنار می آیند و در هر محیطی پیشرفت می کنند. آنها همچنین می توانند در موقعیت های غافلگیر کننده آرام بمانند.
مردم تمایل دارند به کسانی اعتماد کنند که صادق هستند و بر ارزش های خود می ایستند. صداقت به معنای انجام آنچه درست است و گفتن حقیقت است، حتی اگر انجام این کار با چالش هایی همراه باشد. داشتن صداقت می تواند به شهرت خوب و فرصت های پیشرفت منجر شود.
  • اخلاق کاری
اخلاق کاری نه تنها شامل سخت کوشی، بلکه قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری، کیفیت، عزم و انضباط است. افرادی که دارای اخلاق کاری خوب هستند، مولد هستند و نگرش مثبتی دارند.
رهبری توانایی هدایت افراد است. رهبران خوب می توانند به دیگران انگیزه دهند و به آنها کمک کنند تا به یک هدف مشترک برسند. آنها اعتماد به نفس ایجاد می کنند و روحیه را بهبود می بخشند.
چگونه مهارت های توسعه شخصی خود را بهبود بخشید؟
شما می توانید مهارت های توسعه شخصی خود را با شرکت در کلاس ها، یادگیری از افراد اطراف خود، به دست آوردن استعدادهای جدید و بهبود استعدادهای موجود افزایش دهید. این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا خود را به طور شخصی توسعه دهید:
 
بر ترس های خود غلبه کنید ترس می تواند مانع از رشد و پیشرفت شما شود. برای مثال، اگر از سخنرانی عمومی می ترسید، در کلاس شرکت کنید یا به گروهی بپیوندید که به افراد کمک می کند سخنرانان عمومی بهتری شوند. اگر از ریسک کردن می ترسید، یک مربی پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند تصمیمات خوبی بگیرید و اعتماد به نفس شما را تقویت کند. با امتحان کردن چیزهایی که ممکن است در انجام آنها راحت نباشید، رشد کنید و یاد بگیرید. اگر خجالتی هستید، سعی کنید مکالمه ای را شروع کنید یا خود را در یک پذیرایی یا کارگاه به افراد جدید معرفی کنید.
  • خواندن... خواندن می تواند دانش و دایره لغات شما را گسترش دهد و شما را در جریان قرار دهد. همچنین می تواند ذهن شما را تحریک کند و می تواند مهارت های تفکر انتقادی شما را بهبود بخشد. سعی کنید حداقل یک مقاله آموزشی یا انگیزشی در روز یا یک کتاب در ماه بخوانید.
    چیز جدیدی یاد بگیرید یک مهارت یا موضوع جدید را یاد بگیرید، خواه خودتان آن را انجام دهید یا در یک کلاس ثبت نام کنید. برای مثال، ممکن است دوره‌هایی را برای یادگیری زبان دیگر، یک برنامه نرم‌افزاری جدید یا نحوه نوشتن خلاقانه بگذرانید. تماشای یک وبینار در مورد موضوعات توسعه حرفه ای مانند کارآفرینی یا بازاریابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید.
    بازخورد بخواهید به یکی از اعضای خانواده، دوست، همکار یا مدیر نزدیک شوید و از آنها بخواهید در مورد یک پروژه یا دستاورد اخیر به شما بازخورد بدهند. از نظرات مثبت و همچنین انتقاد سازنده آنها برای یافتن راه هایی برای بهبود استفاده کنید. گاهی اوقات برای به دست آوردن دیدگاهی متفاوت به یک نظر بیرونی و بی طرفانه نیاز دارید.
    دیگران را رصد کنید. تماشا کنید و از افرادی که الهام بخش شما هستند بیاموزید. این ممکن است شخصی باشد که شما می شناسید، مانند سرپرست، عضو خانواده یا شخصیت عمومی. ویژگی هایی را که در آنها تحسین می کنید شناسایی کنید و سعی کنید آنها را در خودتان تکرار کنید.
    شبکه. با تعامل با انواع مختلف افراد، می توانید ایده های جدیدی را یاد بگیرید و نحوه برقراری ارتباط و کار با تیپ های شخصیتی مختلف را درک کنید. همچنین می توانید با افراد ملاقات کنید و روابطی را ایجاد کنید که ممکن است در آینده به شما کمک کند. از طریق سازمان‌های صنعتی و گروه‌های ذی نفع مشترک شبکه‌سازی کنید یا در کنفرانس‌ها و رویدادهایی در مورد موضوعات مورد علاقه خود شرکت کنید.
    نگه داشتن یک مجله. نوشتن در یک مجله هر روز یا هفته می تواند به شما کمک کند تا خودآگاهی داشته باشید و در مورد رویدادها، تصمیمات و گفتگوهای اخیر فکر کنید. شما ممکن است یک مجله دست نویس و خصوصی داشته باشید، یا ممکن است انتخاب کنید که افکار و تجربیات خود را با وبلاگ نویسی به اشتراک بگذارید. از آن برای تعیین و ارزیابی اهداف و پیشرفت استفاده کنید.
    مدیتیشن کنید. بسیاری از افراد برای به دست آوردن وضوح و آگاهی و کاهش استرس و اضطراب مدیتیشن می کنند. مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا به شیوه ای سالم، مثبت و آرام بر روی خودسازی و اهداف خود تمرکز کنید. حتی برنامه ریزی یک استراحت از محل کار یا زمان آرام برای خودتان می تواند به آرامش و تمرکز شما کمک کند.
    یک مربی بگیرید. اگر برای شناسایی راه‌هایی برای ایجاد مهارت‌های خودسازی به کمک نیاز دارید، با یک مربی صحبت کنید. این فرد می‌تواند یک مدیر، استاد، شخصی که شما را تحسین می‌کنید یا یک مربی حرفه‌ای رشد شخصی باشد.

    انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴