تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۹۱۸۶
۰
plusresetminus
ایران، شکست‌ناپذیر حتی با یک یار کمتر امارات حرفی برای گفتن نداشت

به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این صعودش به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را قطعی کرده بود در هشتمین دیدار مرحله نهایی انتخابی خود برابر امارات به پیروزی رسید.

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر از ساعت ۱۸ دیروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی امارات رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی(۴۴) برای ایران گل زد.
دراگان اسکوچیچ که تیمش در دیدار با عراق یک بر صفر به پیروزی رسید و صعودش به جام جهانی را قطعی کرد، در این دیدار از امیر عابدزاده، امید نورافکن، صادق محرمی، میلاد محمدی(۸۳- سیاوش یزدانی)، سعید
عزت الهی(۵۹- احمد نورالهی)، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، سامان قدوس(۵۳- صالح حردانی)و علی قلی زاده استفاده کرد. سعید عزت‌اللهی در نیمه اول از داور مسابقات کارت زرد گرفت و دیدار بعدی تیم ملی را از دست داد. صادق محرمی دیگر بازیکن اخطاری ایران در نیمه اول بود که در نیمه دوم و در دقیقه ۴۹ کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد. علیرضا جهانبخش هم در اواخر بازی از داور کارت زرد گرفت. تیم ملی ایران در شرایطی دیدار تشریفاتی برابر امارات را در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی آغاز کرد که با تصمیم کادر فنی تغییراتی در ترکیبش صورت گرفته بود. به همین خاطر در دقایق ابتدایی نمایش مطلوبی را از این تیم شاهد نبودیم و توپ بین دو تیم بدون ایجاد موقعیت خطرناک در جریان بود. ملی‌پوشان کشورمان برای اینکه بتوانند به دروازه امارات نزدیک شوند تلاش زیادی انجام دادند اما نتوانستند خطر جدی را روی دروازه این تیم ایجاد کنند و دفاع منظم و بدون اشتباه حریف این اجازه را به آنها نداد تا در ۳۰ دقیقه ابتدایی کار خاصی انجام دهند.

با این حال در دقیقه ۳۲ همکاری خوب محرمی با جهانبخش توپی را در آستانه ورود به دروازه نصیب مهدی طارمی کرد که این بازیکن برای زدن ضربه آخر چند سانتیمتر کم آورد تا توپ عرض دروازه را طی کند و به بیرون برود.
تلاش بازیکنان ایران در دقیقه ۴۴ بالاخره جواب داد و علیرضا جهانبخش پایه گذار این گل شد. کاپیتان ایران با کنترلی عالی از جناح راست به سمت دروازه امارات حرکت کرد و با ارسالی دقیقه قلی زاده را در موقعیت گل قرار‌داد اما ضربه سر این بازیکن به تیر عمودی دروازه برخورد کرد اما در برگشت مهدی طارمی این توپ را به گل برتری شاگردان اسکوچیچ تبدیل کرد.

نیمه دوم با اتفاق خوبی برای ایران همراه نبود و صادق محرمی که در نیمه اول یک کارت زرد دریافت کرده بود چهار دقیقه بعد از شروع بازی در نیمه دوم خطای شدیدی را روی بازیکن حریف انجام داد و با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا کار تیم ملی سخت شود.

تیم ملی ایران که ۱۰ نفره به کار ادامه می‌داد یک بار دیگر توسط مهدی طارمی فرصت باز کردن دروازه حریف را داشت اما ضربه این بازیکن در دقیقه ۵۸ با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۷۲ علیرضا حهانبخش پشت محوطه جریمه تیم حریف موقعیتی را برای خودش ایجاد کرد اما شوت محکم و تماشایی او را دروازه بان امارات به کرنر فرستاد. این ضربه در رفت و برگشت روی دروازه ارسال شد که ضربه سر امید نورافکن در آستانه ورود به دروازه امارات توسط گلر این تیم به بیرون فرستاده شد.

در دقایق پایانی تیم ملی امارات که در این دیدار چندان زهردار نبود حملاتی را روی دروازه امیر عابدزاده پی ریزی کردند اما این موقعیت‌ها آن‌قدر خطرناک نبود که دروازه ایران را با خطر جدی مواجه کند.

تیم ملی فوتبال ایران با برد یک بر صفر برابر امارات به چهاردهمین برد خود با دراگان اسکوچیچ دست پیدا کرد تا رکورد این تیم با سرمربی کروات خود ماندگارتر شود. ملی‌پوشان کشورمان با این پیروزی ۲۲ امتیازی شدند و در صدر جدول گروه اول باقی ماندند. تیم ملی چهار فروردین در بازی سرنوشت ساز برای قطعی کردن صدرنشینی در خانه کره جنوبی به مصاف این تیم می‌رود.
در دیگر دیدار این گروه کره جنوبی با برتری دو بر صفر مقابل سوریه صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. در این بازی که از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و به میزبانی سوری‌ها برگزار شد شاگردان بنتو توسط کیم جین سو در دقیقه ۵۳ و کوون چانگ هوون در دقیقه ۷۱ به گل رسیدند.شاگردان بنتو با این پیروزی ۲۰ امتیازی شدند و بعد از ایران، راهی جام جهانی شدند. در دیگر بازی این گروه تقابل دو تیم لبنان و عراق با تساوی یک بر یک به پایان رسید. لبنانی‌ها با این تساوی ۶ امتیازی و شاگردان پتروویچ ۵ امتیازی شدند تا به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم باقی بمانند.
برنامه سایر دیدارهای باقی مانده گروه A به این شرح است:
پنج‌شنبه 4 فروردین 1401
*کره‌جنوبی................................................................................ایران
*عراق.......................................................................................امارات
*لبنان......................................................................................سوریه
ﺳﻪشنبه 9 فروردین 1401
*امارات.............................................................................کره‌جنوبی
*سوریه.......................................................................................عراق
*ایران.........................................................................................لبنان پنجمین برد پیاپی ژاپن و نخستین شکست عربستان
در گروه B‌، تیم ملی فوتبال ژاپن با پیروزی برابر عربستان، نخستین باخت سعودی‌ها را رقم زد و مانع صعود زودهنگام این تیم به جام جهانی شد.
در یکی از بازی‌های مرحله سوم انتخابی جام جهانی و در گروه دوم، دیروز تیم‌های ژاپن و عربستان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.در این بازی که از ساعت ۱۳:۴۰ (به وقت ایران) و در ورزشگاه سایتاما ژاپن آغاز شد، مینامینو (۳۲) و ایتو(۵۰) برای میزبان گلزنی کردند تا معادلات صعود در گروه دوم پیچیده و سخت شود.عربستان تا پیش از این بازی با ۱۹ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و ژاپن با ۱۵ امتیاز در رده دوم قرار داشت. برد عربستان در این مسابقه می‌توانست صعود زودهنگام آنها را به جام جهانی به دنبال داشته باشد اما ژاپنی‌ها که در این رقابت‌ها رفته رفته اوج گرفتند، با کسب پنجمین برد پیاپی خود موفق شدند معادلات را تغییر بدهند.با باخت امروز عربستان، این تیم ۱۹ امتیازی باقی ماند و ژاپن ۱۸ امتیازی شد و دو بازی باقیمانده در این مرحله در فروردین ماه تعیین‌کننده تیم‌های صعود‌کننده به جام جهانی خواهد بود
.در دیگر دیدار گروه B دو تیم ویتنام و چین به مصاف هم رفتند و ویتنامی‌ها توانستند در خانه با نتیجه ۳ بر یک چین را شکست دهند و اولین پیروزی خود را در این رقابت‌ها به دست آورند.
در آخرین بازی حساس این گروه و از ساعت ۱۹:۳۰ دیشب، تیم‌های عمان و استرالیا در مسقط به مصاف هم رفتند که نتیجه این دیدار به چاپ روزنامه نرسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷