تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۵۹۱۲۸
سریال «خداحافظ مادر» برشی از زندگی طاهره دباغ، روی آنتن شبکه5 سیما می‌رود
۰
plusresetminus
اولین بانوی فرمانده سپاه که 8 فرزند داشت
به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما،سریال جدید «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌‌طادی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی در ایام دهه فجر، هرشب ساعت ۲۳ از قاب شبکه5 سیما تماشایی می شود.

این سریال انقلابی در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه5 تهیه و تولید شده است. مجموعه تلویزیونی «خداحافظ مادر» بخش هایی از زندگی طاهره دباغ (مرضیه حدیدچی) را به تصویر می کشد. در این سریال انقلابی و ارزشی به نقش تاثیرگذار وی در اوایل انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی ایشان پرداخته می شود.

طاهره دباغ از جمله بانوان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت ها و حرکت های سیاسی خود را از سال 1346 آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد. یکی از فعالیت های جالب توجه دباغ در عرصه سیاست به ویژه سیاست خارجی، سفر او برای رساندن پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف در سال 1367 بود. او در آخرین سال‌های فعالیت سیاسی- اجتماعی خود به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و پس از عمری مجاهدت، صبحگاه پنج شنبه 27 آبان 1395 پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ مادر» برشی از زندگی مرضیه حدیدچی را به تصویر کشیده و به صورت زندگی نامه ایشان ساخته نشده است. در این سریال وقایع مربوط به سال 58 و پیش از آغاز جنگ تحمیلی نمایش داده شده است؛ جایی که این بانوی مبارز در غرب کشور به مبارزه می‌پردازد و به فرماندهی سپاه همدان می‌رسد.

ماجرای سریال درباره اهالی یک روستاست که به علت یک اختلاف، بین طایفه‌های ساکن در آن درگیری خونینی بروز می‌کند و برخی با تحریک عوامل خارج از روستا، به اقدامات جدایی‌طلبانه می‌پردازند. این سریال با پروداکشن نسبتا بزرگ، پر از صحنه‌های جنگ و درگیری میان دو گروه است.

مرجان قمری بازیگر سینما و تلویزیون که با آثاری چون فیلم «متری شیش و نیم» و سریال «سیاوش» شناخته می‌شود، بازیگر نقش اصلی این مجموعه و ایفاگر کاراکتر طاهره دباغ است. پانته‌آ سیروس که این شب‌ها «برف بی‌صدا می‌بارد» را روی آنتن شبکه سه دارد و همچنین فرید قبادی بازیگر مجموعه «ملکاوان» از جمله دیگر بازیگران این سریال‌اند.

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ مادر» قرار است از روزهای نخست دهه فجر، روی آنتن شبکه5 سیما برود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴