تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۵۹۰۴۱
امام جمعه فریدونکنار گفت: جامعه نخبگانی باید به سلاح قلم و روشنگری مجهز شوند تا به "جهاد تبیین" بپردازند.
۰
plusresetminus
جامعه نخبگانی با سلاح قلم و روشنگری به “جهاد تبیین” بپردازند/شرط مذاکره مستقیم با آمریکا
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: تقوا به معنای راه رفتن در جنگل بسیار سخت و مراقبت می‌خواهد و لازم است هر انسان برای خودش یک گشت شبانه نفس بگذارد.

وی با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی خاطرنشان کرد: از تلاش بسیار زیاد ملی‌پوشان فوتبال که توانستند دل ملت را شاد کنند قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته توسط آل سعود در یمن تصریح کرد: رسانه‌های متصل به جنایت‌کاران که در سیطره آمریکا، آل سعود و غرب هستند اتفاق‌های صورت گرفته در یمن را به گوش مردم نمی‌رسانند و جامعه جهانی را در بی‌خبری نگه می‌دارند.

تقی‌پور با بیان اینکه یمن برای ما حیثیت دینی دارد، یادآورشد: یمن به‌عنوان ژئوپلیتیک، محور قدرت و آمیخته با تاریخ اسلام محسوب می‌شود و در دوره آخرالزمان افرادی از یمن برای یاری امام به پا می‌خیزند.

وی تاکید کرد: رهبری نظام هر تصمیمی برای حمایت از یمن اتخاذ کردند، ملت ایران و به‌ویژه مردم ولایی فریدونکنار در خط مقدم این تصمیم هستند.

امام جمعه فریدونکنار یادآورشد: اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف تاکید بر جهاد تبیین دارند و در سخنرانی اخیر خود جهاد تبیین را “جهاد عظیم روزگار ما” یاد می‌کنند نشان دهنده اهمیت این موضوع است و قشرهای مختلف باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

تقی‌پور با بیان اینکه همگان باید لباس دیگر رزم بر تن بپوشند گفت: همچنان که امروز دشمن در زمینه فرهنگی و فضای مجازی به نبرد مشغول بوده و وجهه همت خود را در هجمه به انقلاب اسلامی قرار داده است، ما هم باید به سلاح قلم و تبیین و روشنگری مجهز شویم و در این راستا به جهاد بپردازیم و اگر به این امر بی‌توجهی کنیم ضربه‌های سخت فرهنگی و اجتماعی را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: ما هم‌اکنون در میانه یک جنگ احزاب رسانه‌ای هستیم و دانشجویان، طلبه، معلمان و اساتید دانشگاه و اهل قلم و بیان باید به میدان بیایند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه ما در فضای مجازی و تبیین دچار ضعف هستیم اظهارکرد: متاسفانه اهالی فضای مجازی در نقد بسیار خوب عمل می‌کنند اما در نشان دادن دستاوردها و نقاط مثبت ضعیف هستند.

تقی‌پور درخصوص اظهارنظر وزیر امور خارجه برای مذاکره مستقیم با آمریکا خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) “هر زمان که آمریکا آدم شد ما با او مذاکره می‌کنیم” اما آنچه که مشخص است هیچ نشانه‌ای از آدمیت در آمریکا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا اهداف شومی را همیشه در سر دارند، تصریح کرد: آمریکا به دنبال این است که ساختار تحریم حفظ شود و ما را به میز مذاکره بنشانند اما دولت سیزدهم باید توجه داشته باشد که هر زمان ولی فقیه اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند می‌توانند اقدام کنند.

امام جمعه فریدونکنار گفت: منافقین به این دل خوش هستند که چند ثانیه برخی از شبکه‌های صدا و سیما را هک کردند که البته ما از دولت و مسئولان مربوطه انتظار داریم نسبت به این موضوع بررسی‌های دقیق انجام دهد چراکه رد پای برخی از نفوذی‌های داخلی در آن حس می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴