کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه زیراب:

یمن با حمله موشکی بر تن مردنماهای عرب لرزه انداخت/مقاومت ستودنی مردم یمن مقابل جنایت‌های ائتلاف سعودی

8 بهمن 1400 ساعت 14:56

امام جمعه زیراب به جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم یمن اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: یمن با حمله موشکی، بر تن مردنماهای عرب خلیج فارس، لرزه انداخت.‌


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه، بی‌توجهی‌ به مقوله حجاب را از چالش‌های جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: حجاب موضوع فردی نیست بلکه بحث کیان، ارزش دینی و ملی ما است.حجاب سنت ملی و خیمه دین و شریعت است.در روایتی پیامبر فرمودند: هر زنی که برای حفظ عفتش استقامت کند، خداوند ثواب شهید را می‌دهد. 
 
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن چادر از سر زنان ما هستند، تصریح کرد: صدها سال برنامه دشمن برداشتن چادر از سر زنان ما است. اسلام مخالف حضور زنان در جامعه نیست اما باید عفت، پاکدامنی و حجاب رعایت شود.
 
امام جمعه زیراب خاطرنشان کرد: آتاتورک با همه ضدیتی که نسبت به حجاب داشت، هیچ‌گاه زنش بدون حجاب حضور نداشت. اما رضا شاه مامور برداشتن حجاب از سر مردم بود و نزدیک به ۲هزار نفر را به خاک و خون کشید و زنان و مردان را زنده به گور کرد. 
 
این مسئول با برشمردن حجاب به عنوان موضوع با اهمیت ، اختلاط زن و مرد را از دیگر چالش‌های جامعه امروز دانست و گفت: یکی از مسائلی که باعث نزول بلا می‌شود، اختلاط زنان و مردان نامحرم است. کسی نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد. باید امر به معروف و نهی‌از منکر داشت.‌پیامبر فرمود:" اگر کسی با زن نامحرم شوخی کند، در مقابل هر کلمه‌اش، خداوند هزاران سال حبس برایش دارد". 
 
رضایی ضمن تبریک پیش رو بودن دهه‌فجر و سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن، میلاد امام‌محمد‌باقر علیه‌السلام و همچنین تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی، به رانش زمین در منطقه مهران‌آباد زیراب اشاره و اظهار کرد: در پی رانش زمین در منطقه مهران‌آباد، حضور شهردار، ریاست و اعضای شورای شهر را شاهد بودیم که جای تشکر دارد. امیدواریم با کمک مسئولین شهرستان و استان، مشکل حل شود و رانش ادامه نیابد و مردم دچار مشکل نشوند. 
 
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد اهمیت جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: آقا فرمودند:" جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن". درواقع هر تلاشی چه اقتصادی، علمی که در مقابله با دشمن باشد، جهاد محسوب می‌شود. 
 
امام جمعه زیراب با بیان اینکه عده‌ای با تصور نادرست می‌گویند دین از سیاست جداست، تصریح کرد: چرا عده‌ای چنین می‌گویند؟ این حرفها را از کجا آورده‌اند؟ اکثر امامان ما در سنین پایین به شهادت رسیدند. جهاد تبیین داشته‌اند و در راه مبارزه با طاغوتیان زمانه‌ خود، به شهادت رسیدند.‌گاهی جهاد با شمشیر است و گاهی با زبان و عمل. 
 
این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبری فرمودند:" تشخیص دهیم امروز عرصه جهاد کجاست. امروز مواجه با جبهه گسترده شیطانی با هزاران متخصص هنری، رسانه‌ای، ارتباطات و پشتیبانی انبوه مالی و امنیتی هستیم". 
 
رضایی تصریح کرد: اگر ولی فقیه نداشتیم، حکومت نداشتیم . اگر سیاست را از دین جدا می‌کردیم امروز همان بلایی که وهابیون بر کربلایی‌ها و نجفی‌ها آورده بودند، بر سر ما می‌آوردند. امروز اگر می‌خواهیم از کیان اسلام دفاع کنیم باید در میدان باشیم. 
 
وی به جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم یمن اتفاق افتاد اشاره و خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷ سال بر سر زنان، کودکان و مردم مظلوم یمن، بمباران می‌شود.  اکنون که حمله موشکی به امارات و عربستان انجام شده، فریاد سازمان حقوق بشر کجایند، بلند شده است. درحالی که یمن از خود دفاع کرد. 
 
امام جمعه زیراب در پایان تاکید کرد: یمن با حمله موشکی، بر تن مردنماهای عرب خلیج فارس، لرزه انداخت.‌

انتهای پیام/


کد مطلب: 459039

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/459039/یمن-حمله-موشکی-تن-مردنماهای-عرب-لرزه-انداخت-مقاومت-ستودنی-مردم-مقابل-جنایت-های-ائتلاف-سعودی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com