تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۵۹۰۳۷
رئیس پلیس راه مازندران گفت: همه محور‌های اصلی و کوهستانی مازندران مانند هراز، سوادکوه و کندوان باز و تنها محور کیاسر به سمنان به دلیل بارش شدید برف بسته است.
۰
plusresetminus
برقراری تردد در محورهای هراز، سوادکوه و کندوان/احتمال ریزش بهمن در محور‌های کوهستانی
به گزارش بلاغ، جاده هراز اکنون باز و تردد برقرار است، اما احتمال شدت بارش برف تا اواخر وقت امروز وجود دارد به همین دلیل از مسافران خواسته شد برای تردد جاده‌ای در محور‌های کوهستانی، زنجیرچرخ و وسایل مورد نیاز مانند پتو، آب معدنی، وسایل گرمایشی و آذوقه به همراه داشته باشند.

یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمامی محور‌های کوهستانی مازندران بجز محور کیاسر به سمنان هم اکنون باز است.

وی بیان کرد: همه محور‌های اصلی و کوهستانی مازندران مانند هراز، سوادکوه و کندوان امروز جمعه ۸ بهمن باز و تنها محور کیاسر به سمنان به دلیل بارش شدید برف بسته است.

جهان تاب افزود: ترافیک در همه محور‌های استان فعلا آرام و روان بوده، اما سطح جاده‌ها به دلیل بارش برف و باران لغزنده است.

رئیس پلیس راه مازندران نسبت به احتمال ریزش سنگ و بهمن در محور‌های کوهستانی هشدار داد و از رانندگان خواست علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه از توقف در مناطقی از جاده که احتمال ریزش سنگ در آن وجود دارد خودداری کنند.

به گفته جهان تاب رانندگان برای تردد در محور‌های کوهستانی حتما تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ، چراغ مه شکن، پتو، غذای گرم و سوخت به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل نیز گفت: تیم‌های جمعیت هلال احمر در پی بارش برف از شب گذشته و ادامه بارش‌ها در صبح امروز، برای حل مشکل مسافران در پایگاه‌های پلور، گزنک، کهرود، رینه مستقر هستند.

جمشید نیکزاد افزود: چهار پایگاه ثابت در محور هراز وجود دارد که ۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه کوهستانی است و هر پایگاه با فاصله ۳۰ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند

رئیس هلال احمر آمل گفت: امدادگران این جمعیت شبانه روز گذشته سرنشینان ۱۲ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک را نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند.

معاون هواشناسی مازندران نیز گفت: آسمان مازندران امروز جمعه ۸ بهمن ابری همراه با بارش باران ، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و کاهش دما از اواخر وقت با کاهش ناپایداری پیش بینی می‌شود.

احمد اسدی افزود: آسمان استان از شنبه ۹ بهمن ماه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری ، همراه با افزایش تدریجی دمای روزانه خواهد بود.

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران از صبح دیروز پنجشنبه ۷ بهمن تا صبح جمعه ۸ بهمن بیشترین میزان بارش باران در روستای دونا علیای شهرستان نور با ۵۲ میلیمتر ثبت شده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴