تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۵۹۰۱۲
تیم ملی فوتبال ایران در صورت برتری در بازی امروز برابر عراق، جشن صعود به جام جهانی 2022 قطر را برپا می‌کند.
۰
plusresetminus
تقابل ایران و عراق در ورزشگاه آزادی جشن صعود به جام جهانی برپا می‌شود؟

به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در هفتمین مسابقه از دیدارهای مقدماتی راه یابی به جام جهانی امروز پنجشنبه ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم عراق خواهد رفت. تیم ملی کشورمان در دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی خوش درخشیده و همچنان با 16 امتیاز و بدون باخت صدرنشین گروه است. ملی‌پوشان کشورمان برای قطعی شدن صعودشان از 4 بازی باقیمانده فقط به سه امتیاز نیاز دارند و اگر امشب بتوانند عراق را در خانه شکست بدهند ضمن پیروزی سه‌گانه مقابل این حریف چغر جواز صعود به جام جهانی قطر را به دست می‌آورند.

تیم ملی برای بازی امروز با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه شده است. از کرونایی شدن بازیکنانی نظیر سردار آزمون، احمد نورالهی و مجید حسینی گرفته تا گرفتار شدن مهدی طارمی در فرودگاه‌های ترکیه به دلیل بارش برف و شرایط بد جوی! گفته می‌شود طارمی ممکن است بدون تمرین مجبور به بازی مقابل عراق شود. از سویی دیگر الهیار صیادمنش، پیام نیازمند و کریم انصاری فرد هم مجبور به تغییر مسیر پروازی خود شدند تا با دردسر کمتری خود را به اردوی تیم ملی برسانند.

البته تیم ملی عراق هم از ویروس کرونا در امان نبود و تست کرونا نشان داد؛ یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان 3 بازیکن کرونایی و غایب عراق مقابل تیم ملی کشورمان خواهند بود. عراقی‌ها تلاش کردند با اعتراض به تست کرونا شاید بتوانند با تست جدید مجوز بازی آنها را بگیرند که فیفا و‌ای اف سی این مسئله را نپذیرفتند. عراق بدون داشتن بازیکن کرونایی در بازی رفت 3 بر صفر مقابل ما بازنده شد آنهم با دیک ادوکات اکنون این مربی هلندی دیگر هدایت عراق را برعهده ندارد. عراق بدون برد و با 4 مساوی و 2 شکست در رده پنجم جدول ایستاده و شکست در بازی امروز می‌تواند به معنای قطع امیدش از صعود به جام جهانی باشد. بنابراین آنها با تمام توان مقابل تیم کشورمان ظاهر خواهند شد.

غیبت بازیکنی مثل سردار آزمون می‌تواند از قدرت خط حمله تیم ملی کم کند بخصوص اینکه احتمالا طارمی هم با شرایط بغرنج خود را به اردوی تیم ملی می‌رساند ولی تیم ملی جمعی از بهترین‌ها را در اختیار دارد.از سویی دیگر اگر به خاطر شرایط کرونایی حضور تماشاگران دوباره ممنوع نشود تیم ملی با حضور 10 هزار تماشاگر شانس زیادی برای پیروزی و برپایی جشن صعود در ورزشگاه آزادی دارد. حضور تماشاگران انگیزه‌ای مضاعف به ملی‌پوشان ما خواهد داد.
تیم ملی کشورمان در روزهای گذشته تمرینات منظمی با حضور تمامی نفرات نداشته اما همه امیدواریم که این تیم ملی بازهم با درخشش و توانایی جوانان شایسته ایرانی و تدابیر کادرفنی برای سومین مرتبه متوالی عراق را شکست بدهد. در مرحله قبلی نیز عراق را شکست داده بودیم. به هر حال در پنجشنبه 7 بهمن همه ایران منتظر یک بازی خوب و یک برد ارزشمند هستند تا جشن صعود را در این روزهای کرونایی و سخت بگیریم و به جام جهانی سلام کنیم.

ایران -عراق با حضور ۱۰ هزار تماشاگر
اما طبق خبرهای منتشر شده قرار است بازی ایران و عراق در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شود. پیش از این مقرر شده بود که این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار شود. احمد وحیدی وزیر کشور هم از صدور مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه خبر داده بود اما از صبح چهارشنبه خبرهایی از احتمال لغو حضور تماشاگران منتشر شد. با این حال ظهر دیروز به صورت رسمی مشخص شد که با مجوز دولت، ۱۰ هزار تماشاگر می‌توانند در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و تیم ملی ایران را از نزدیک تشویق کنند. از این تعداد، ۲ هزار بلیت به بانوان اختصاص دارد.

زنیت اجازه نمی‌دهد سردار بیاید
تا عصر روز گذشته مهم‌ترین موضوع تیم ملی غیبت قطعی و احتمالی آزمون و طارمی است. دیروز مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران گفت: همه بازیکنان در اختیار سرمربی هستند تا امروز بشود از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. امیدواریم با همت بازیکنان امروز پیروزی را تقدیم مردم کنیم.
او درباره وضعیت مهدی طارمی هم گفت: در حال استفاده از همه ظرفیت‌ها هستیم تا یک هواپیمای اختصاصی او را به ایران بیاوریم. با شرکت‌های هواپیمایی مختلف هم در ایران و هم در ترکیه صحبت کردیم و به دنبال این هستیم هرچه زودتر طارمی را به ایران بیاوریم. درحال حاضر پرواز آنتالیا به تهران را برای طارمی گرفته‌ایم تا با آن پرواز به تهران بیاید.
او درباره وضعیت سردار آزمون هم گفت: کرونای این بازیکن منفی شده است اما باشگاهش گفته که به دلیل نداشتن تمرین، لزومی ندارد در اردوی تیم ملی شرکت کند. ما به شدت اصرار داریم او به تهران بیاید. باشگاه زنیت می‌گوید وقتی سردار مصدوم است وقتی به تیم ملی بیاید جز اینکه مصدومیتش تشدید شود حاصل دیگری ندارد. ما به AFC و باشگاه زنیت نامه نوشتیم و حتی تلفنی با مسئولان باشگاه‌شان صحبت کردیم.
خورشیدی درباره وضعیت حضور تماشاگران هم گفت: درباره این موضوع باید آقای شریفی صحبت کنند. سرپرست تیم ملی درباره وضعیت احسان حاج‌صفی هم گفت: تست حاج‌صفی هم منفی شده و باید به ایران بیاید و دوباره در تهران باید تست بدهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما