تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۵۸۹۷۶
پس از جهانی شدن تیم ملی هندبال حالا کارشناسان بر این باور هستند که ملی‌پوشان باید یکی از سکوهای آسیایی را فتح کنند.  
۰
plusresetminus
هندبال ایران استحقاق جهانی شدن را داشت حالا نوبت فتح سکوی آسیایی است

به گزارش بلاغ؛ در ادامه بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا دوشنبه تیم ملی هندبال ایران در مرحله دوم برابر کویت به میدان رفت که این بازی در نهایت با برتری ۲۷ بر ۲۶ ایران به پایان رسید.ایران در حالی برابر کویت به این پیروزی ارزشمند رسید که در دقایق پایانی رقابت نزدیکی با این حریف داشت و گل برتری را توسط سجاد استکی در ثانیه پایانی به ثمر رساند.

ملی‌پوشان هندبال ایران که رقابت نزدیک و جذابی برابر کویت داشتند و با تک امتیاز کار را پیش می‌بردند، در دقایق پایانی یک امتیاز از حریف خود پیش افتادند و با حفظ این روند توانستند به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کنند و پس از این بازی به جشن و شادمانی در سالن بپردازند. ایران با کسب این پیروزی، ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را که به میزبانی لهستان- سوئد برگزار می‌شود، کسب کرد.

عملکرد قابل قبول سرمربی اسپانیایی
تیم ملی هندبال ایران برای دومین بار با یک سرمربی اسپانیایی به جام جهانی صعود کرد. مانوئل موتایا فرناندز، نام کامل سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال است؛ کسی که با وجود غیبت برخی از چهره‌های کلیدی تیمش از جمله الله کرم استکی، کاپیتان تیم ملی تا اینجای کار در مسابقات جام ملت‌های آسیایی نتایج فوق‌العاده را کسب کرده است. مربی سابق تیم ملی اسپانیا که به عنوان دستیار سرمربی به افتخارات متعدد از جمله کسب قهرمانی جهان و قهرمانی سوپرکاپ اروپا دست یافته، قبل از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران حدود دو سال به عنوان سرمربی تیم ملی رومانی فعالیت می‌کرد.
او در همین مدت کوتاه تاثیرگذاری خود را در هندبال ایران به شدت نشان داده؛ تا جایی که تیم ملی بعد از ناکامی در دوره قبلی مسابقات آسیایی و عدم صعود به جام جهانی، این بار خیلی مقتدرانه رقبای سرسختی مثل کویت و عربستان را شکست داده و زودتر از آنچه که تصور می‌شد، صعودش را به جام جهانی قطعی کرده است.
اما شاید زمانی می‌توان به ارتباط صمیمی بین مانوئل و شاگردانش پی برد که نگاهی به فیلم رختکن تیم ملی بعد از این صعود شیرین بیاندازیم. لحظه‌ای که بازیکنان تیم ملی از فرط شادی هر کدام در گوشه‌ای از رختکن نشسته و اشک شوق می‌ریزند. سرمربی اسپانیایی هم که برخلاف بقیه از خود بی‌خود نشده و نشان می‌دهد که بارها چنین بردهای بزرگی را تجربه کرده، یک به یک کنار شاگردانش قرار می‌گیرد و آنها را آرام می‌کند. قشنگ‌ترین لحظه زمانی است که مانوئل احسان ابویی را در گوشه‌ای از رختکن روی زمین در آغوش می‌گیرد و به این شکل جشن صعود را با هندبالیست‌های ایرانی برپا می‌کند.

باید یکی از سکوهای آسیا را هم بگیریم
مصطفی غلامی پیشکسوت و کارشناس هندبال دیروز در گفت‌و‌گویی با ایسنا درباره موفقیت تیم ملی هندبال گفت: تیم ملی تمرینات خوبی داشت، برای آنها کار شده بود. رئیس‌فدراسیون سرمایه‌گذاری کرده بود و چند اردوی تدارکاتی داشتند. البته قبل از اعزام دو بازیکن لژیونر کرونا گرفته بودند و با تیم اعزام نشدند. هر بازیکن برای یک بازی رسید. خدارا شکر که مقابل کویت همه اعضای تیم حضور داشتند و بازی بسیار خوبی انجام دادند.
وی افزود: ربی هم با برنامه پیش رفت و برنامه‌ریزی خوبی داشت. کادر و بازیکنان خیلی خوب با تلاش و هم دلی دست به دست هم دادند تا تیم روانه مسابقات جهانی شود. بازی‌های خوبی کردند. دروازه‌بان هم خیلی خوب عمل کرد. سیاوشی خیلی کار کرد و زحمت کشید و توپ‌های تک به تک زیادی را گرفت. بازیکنان شوت‌ها را به گل تبدیل کردند و دفاع خوبی داشتیم. هماهنگی خوب بین کلیه بازیکنان و کادر وجود داشت. خداراشکر تیم‌های عربستان، عراق و کویت را که مدعی و سد راه بودند را شکست دادند.
مربی اسبق تیم ملی هندبال گفت: اکنون ما با زحماتی که کشیدیم جهانی شدن را قطعی کردیم. باید تلاش کنیم تا یکی از سکوهای آسیا را هم بگیریم. اگر مدال هم بگیریم بعد از هفت سال افتخار بزرگی برای هندبال ایران، هندبال دوستان، هندبالیست‌ها و باشگاه‌ها خواهد بود. رسیدن به مسابقات قهرمانی جهان خیلی در رشد هندبال تاثیر داشت. امیدوارم حالا رده‌های پایه را نیز پرورش دهیم تا بتوانیم همیشه تیم ملی بزرگسالان قوی داشته باشیم. اکنون باید فقط تلاش کنیم تا یکی از سکوهای آسیا اول، دوم یا سوم را برای خود تصاحب کنیم.

تک تک بازیکنان خوش درخشیدند
جلال کوزه‌گری دیگر پیشکسوت هندبال که روزگاری ریاست فدراسیون را نیز بر عهده داشت درباره این موفقیت گفت: خدا را شکر که بازیکنان ما در آسیا درخشیدند و خود را ثابت کردند. با وجودی که برخی از لژیونرها مشکل داشتند و نتوانستند در این‌مسابقات در کنار تیم ملی باشند اما ملی‌پوشان در غیاب آنها خود را ثابت کردند و به اهدافشان رسیدند.
رئیس‌اسبق فدراسیون هندبال گفت: تک تک بازیکنان در مسابقات خوش درخشیدند. محمد سیاوشی در دروازه خوب کار کرد و گل کاشت. همه بازیکنان و حتی جوانانی که اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم خودشان را نشان دادند. به همه آنها تبریک و خسته نباشید می‌گویم.
کوزه‌گری گفت: من خیلی خوشحالم که این تیم برای بار دوم به جهانی راه یافت. همیشه چه زمانی که رئیس‌فدراسیون بودم و چه حالا اعتقاد دارم که هندبال ما استحقاق جهانی شدن را دارد. امروز اینها ثابت شد و این اتفاقات افتاد. امیدوارم اکنون که جزو چهار تیم هستیم روی سکو هم برویم و با کسب سکو جهانی شویم. در این صورت کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد اتفاقی که دور از دسترس هم نیست.
وی درخصوص بازی بعدی تیم ملی مقابل بحرین نیز گفت: بازی بعدی تیم ما مقابل بحرین است. بحرین تیم خوبی است اما مثل همه تیم‌های آسیا است. با توجه به بازی بحرین مقابل عراق که آنها تنها با چند اختلاف از عراق پیشی گرفتند ما هم مقابل عراق با چند گل عراق را بردیم پس شکست دادن بحرین برای تیم ما دور از دسترس نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷