تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۵۸۹۷۲
سازمان بسیج حقوقدانان کشور با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در 8 سال گذشته، درخواست کردند با ترک فعل مسئولان مربوطه برخورد شود.
۰
plusresetminus
برخورد با ترک فعل 8 ساله در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومي سازمان بسيج حقوقدانان، این سازمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جهت مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز در سال 1392 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب گردیده است و علی‌رغم زحمات برخی مسئولین و متولیان با کارشکنی‌ها و ترک فعل‌های متعدد برخی مدیران دستگاه‌های مسئول این قانون بعد از 8 سال همچنان بر زمین مانده است.
لذا با عنایت به تضییع حقوق عامه در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت ما حقوقدانان درخواست برخورد با ترک فعل‌های انجام شده در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داریم.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: قوانین دیگری همانند مناطق آزاد و کولبری و ته‌لنجی و ... نیز متاسفانه اصلاح نمی‌شوند و در حال گسترش مناطق مربوطه به نام ضعفا و به کام مفسدین قاچاقچی و فراریان مالیاتی هستیم که همچنان به عبور قاچاق کمک می‌کند و طرح‌های اصلاحی به شیوه عجیبی مسکوت مانده‌اند!
لذا از رؤسای محترم سه قوه و زیرمجموعه مرتبط با مبارزه با قاچاق این سه قوه درخواست می‌شود همزمان با اصلاح سریع نقاط ضعف و قوانین فسادزا و تقویت قوانین شفافیت‌ساز تجارت و اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش از پایان سال، اقدام به معرفی، برخورد و برگزاری دادگاه‌های علنی برای متخلفین از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمایند تا درس عبرتی برای سایر مجریان متخلف از قانون شوند و با اجرای کامل قانون که سبب شفافیت و رشد تولید و اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد کام ملت شریف ایران شیرین شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴