کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

آمریکا در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شده است/مقاومت مردم آمل الگویی برای جبهه مقاومت

5 بهمن 1400 ساعت 22:17

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت عراق و افغانستان کاری کردند که امریکا را در باتلاق گرفتار کرد تا مجبور به ترک این کشورها شود.


به گزارش بلاغ، سردار محمدرضا فلاح زاده، جانشین  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معروف به ابوباقر جبهه مقاومت در مراسم گرامیداشت حماسه 6 بهمن امل که در مصلی بزرگ آمل برگزار شد، اظهار کرد: اگر مقاومت مردان و شهیده آمل نبود، سربه‌دارانی که آموزش دیده بودند، با پشتیبانی استکبار تجهیز کرده بودند که امل را به سقوط بکشانند، اما مقاومت مردم آمل نگذاشت.

وی با بیان اینکه هدف جنگلی ها سرنگونی انقلاب بود، عنوان کرد: درود بر مردم آمل و شهیدانی که بر خون غلطیدند و مقاومت کردند، مقاومت امل، مقاومت خرمشهر، مقاومت 8 سال دفاع مقدس را در پی داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقاومت مردم آمل والفجر ها، کربلای 5 را در پی داشت و برگ زرینی را در تاریخ اسلام گذاشت، مقاومت امل مقاومت بیروت را در پی داشت که رژیم صهیونیست را به عقب نشینی اجباری وا داشت.

وی مقاومت آمل را الگویی برای مقاومت یمن خواند و اظهار کرد: مقاومت مردم آمل برگرفته از مقاومت کربلا بود که مقاومت های که از آن نشات گرفت گروهای تکفیری، القاعده، داعش را به نابودی کشاند، ملت عراق و افغانستان کاری کردند که امریکا را در باتلاق گرفتار کرد و مجبور به ترک این کشورها شد.

فلاح زاده تصریح کرد: وظیفه ما این است که در جریان مقاومت و مجاهدت مردم آمل که در چند ساعت مقابل جریان نفاق و کفر و شرک ایستادگی کردند، بدانیم بر آنها چه گذشت و دستاورد آن برای انقلاب اسلامی چه بود.

وی از دستاورد حماسه مردم آمل گفت: دستاورد ان همین بس که امام راحل در سه مرتبه از ایثار و مجاهدت آنان تشکر کردند و مقام معظم رهبری بارها این مقاومت را ستودند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت مردم را دستاورد بزرگی دانست و بیان کرد: از پیران امت بپرسند در عملیات فتح المبین، در عملیات بیت المقدس در شلمچه، در والفجر 8 و مقاومت در دریاچه نمک، در کانال ماهی بر رزمندگان اسلام چه گذشت و دستاوردش در ترویج اسلام چه بود، از رزمندگان و جبهه دفاع حرم خصوصا جبهه مقاومت در حلب و منطقه شرقی تا ابوکمال سوال کنند.

وی با تاکید اینکه از دفاع مقدس باید فرهنگ صبر، استقامت، پایداری، از خودگذشتی را ترویج کنیم، خاطرنشان کرد: وظیقه نهایی ما ادامه راه روشن شهیدان امل، دفاع مقدس و حرم است، دشمنان هم بدانند از بلندای حرا اماده ایم و از خم غدیر گذشتیم، دست از مبارزه با اشرار و جبهه کفر و نفاق به رهبری امریکا و صهیونیست بر نخواهیم گذشت و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم و این راه روشن را ادامه خواهیم داد.

فلاح زاده دو راهکار برای جوانان  اشاره کرد و افزود: خود را به روحانیون وصل کنید، همانطور که دکتر اطبای جسم هستند، روحانیون و ائمه جمعه شاگردان در مکتب امام صادق ع و پیامبر(ص) جلوگیری از مریضی روح نسخه تجویز می کنند.

وی ادامه داد: یکی از شهدا را الگوی خود قرار دهید و از معرفت و بصیرت آنها درس بگیرید، تا بتوانید راه پیامبر(ص) را ادامه دهیم، هدایت و رهبری جامعه امروز بر علما و فقهاست، وظیفه ماست راه شهیدان را ادامه دهیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چند اصل اساسی در رسالت پیامبر وجود دارد، عنوان کرد: اولین رسالت ترویج اخلاق است، در جایی فرموده من برای ترویج اخلاق مبعوث شدم، امام راحل هم همین کار را کردند قبل اینکه یک استاد فلسفه باشند، یک معلم نظری بود، علامه حسن زاده، جوادی ها، شهدای محراب، مشکینی ها، اراکی ها، بهجت ها در مقابل عرفان و اخلاق امام ره زانوی ادب زدند.

وی تصریح کرد: ویژگی دوم رسالت پیامبر (ص) جهاد مالی بود، خدیجه کبری تمام اموال خود را در راه خدا انفاق کرده بود، انصار اموال خود را برای مهاجرین نصف کردند، در انقلاب اسلامی ملت ایران هم مبارزین در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس حمایت مالی کردند، این دو اصل دو اصل اساسی بود که هم در رسالت پیامبر و رسالت امام (ره)بود.

امام جمعه آمل نیز در مراسم بزرگداشت حماسه 6بهمن آمل گفت: در وصیت نامه سیاسی امام راحل آمل بعنوان شهر هزار سنگر نامبرده شده است و بعنوان شهر مقاومت و ایثار و فداکاری به خودت افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، با بیان اینکه اولین جبهه مقاومت را مردم دیار علویان به خودت ثبت کردند، عنوان کرد: در یک روز بساط سربه داران را برچیدند و این مردم بودند که پیروز میدان مردم شدند.

امام جمعه آمل ادامه داد: نیروهای جان بر کف ایستادگی کردند و در هر جا دین باشد و حق الله و خداباوری باشد، پیروز میدان خواهند شد.

وی به جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود:اگر امروز خط مقدم ما در جبهه‌های مقاومت نبود ما می بایست در کرمانشاه و سنندج جنگ می‌کردیم، اما با شجاعت دلیرمردان تمام نیروهای قسم خورده به اسلام زمین گیر شدند که ما به شما می بالیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458962

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458962/آمریکا-باتلاق-عراق-افغانستان-گرفتار-شده-مقاومت-مردم-آمل-الگویی-جبهه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com