تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۵۸۹۵۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به افزایش مبتلایان سرپایی استان قطعا در روز‌های آینده شهر‌های بیشتری را زرد و یا نارنجی خواهیم داشت.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی افزایش شهر‌های زرد و نارنجی کرونایی در مازندران/موج ششم در چند قدمی
به گزارش بلاغ، ۶ میلیون و ۲۳ هزار و ۸۵۸ دُز واکسن تاکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

قاسم اویس افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۷۹ دُز نخست معادل ۸۱ و ۶ دهم درصد و دو میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۰۹ دُز دوم معادل ۷۵ و هفت دهم درصد بوده است.

وی گفت: تاکنون ۷۵۸ هزار و ۱۱۳ نفر معادل ۳۴ درصد از دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۳۱ نفر دُز سوم و دز بوستر بالای ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند گرچه می‌بایست تا آخر این هفته حداقل ۶۰ درصد واکسن را دریافت می‌کردند.

اویس از وضعیت زرد کرونایی در شهرستان عباس آباد خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مبتلایان سرپایی استان قطعا در روز‌های آینده شهر‌های بیشتری را زرد و یا نارنجی خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توصیه می کنیم همه افراد بالای ۱۸ سالی که زمان تزریق دوز سوم آن‌ها فرا رسیده حتما برای تزریق اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس حتما فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب در کلاس‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: تا کنون ۸۷۷ هزار و ۸۶۰ دُز واکسن به همشهریان بابلی تزریق شد.

جوانیان با بیان اینکه نشانه اصلی اومیکرون، سرعت زیاد ابتلا در بین افراد خانواده و اطرافیان بیمار است افزود: راه تشخیص بیماری کرونا همان تست PCR است که از طریق بینی و حلق انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰