کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد

راه‌اندازی پویش اهدای خون برای بانوان تا 8 بهمن‌ماه

5 بهمن 1400 ساعت 13:08

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به سهم پایین بانوان در اهدای خون، گفت: پویش اهدای خون بانوان از دوم تا هشتم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در مازندران در حال برگزاری است که از بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به این پویش و اهدای خون ، مروج این فرهنگ انسان‌دوستانه در خانواده و جامعه باشند.


به گزارش بلاغ، ذوالفقار تقوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طی  ۱۰ ماهه امسال ۱۲۹هزار و ۱۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۶هزار و ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از میان اهداکنندگان ۲ هزار و ۹۰۹  نفر خانم و ۱۰۳ هزار و ۵۸۱ نفر آقا هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: همچنین بین اهداکنندگان ۱۱ هزار و ۲۴۷ نفر باراولی، ۳۱هزار و ۱۰۶ نفر با سابقه و ۶۴هزار و ۱۳۷ نفر اهداکننده مستمر خون هستند.

این مسئول به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت  پویش اهدای خون بانوان از دوم تا هشتم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در مازندران در حال برگزاری است که از بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به این پویش و اهدای خون ، مروج این فرهنگ انسان‌دوستانه در خانواده و جامعه باشند.

تقوی در پایان گفت: با توجه به وضعیت ذخایر خونی و همچنین ایام پایانی سال و افزایش مصرف خون لازم است حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون پررنگ‌تر باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458951

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458951/راه-اندازی-پویش-اهدای-خون-بانوان-8-بهمن-ماه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com