کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست فرمانداری آمل تاکید کرد:

لزوم اهتمام بانک‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان

5 بهمن 1400 ساعت 9:39

سرپرست فرمانداری آمل گفت: بانک‌ها باید تا جایی که امکان دارد به مردم خدمات رسانی مطلوب دهند و برخورد با مراجعه کنندگان به طوری باشد که جای گله‌مندی وجود نداشته باشد و در ارائه تسهیلات به ویژه در اخذ ضامنین اهتمام داشته باشند.


به گزارش بلاغ؛برای نخستین بار جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سطح شهرستان آمل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در این جلسه روسا و نمایندگان بانک‌ها گزارش از عملکرد خود در حوزه‌های همچون تسهیلات اشتغال‌زایی، ازدواج، وام های ضروری و ...در سال گذشته ارائه داده و مسائل و مشکلات حوزه بانکی را مطرح نمودند.  

 تعداد و میزان پرداخت تسهیلات تکلیفی چون تسهیلاتی برای ازدواج، کرونا ، بهین یاب، ودیعه مسکن و ... تعامل و هم‌اندیشی در زمینه مشکلات پرداخت تسهیلات جهت سرمایه گذاری واحدهای تولیدی و کشاورزی از جمله دستورات این جلسه بود که روسای ادارات کمیته امداد،  بنیاد مسکن، صمت، جهاد کشاورزی و همچنین برخی از مدیران بانک‌ها گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های خود را ارائه نمودند. 

 سید عباس حسینی سرپرست فرمانداری آمل در این جلسه با بیان عملکرد و همکاری بانک‌ها در اجرای برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، تمامی مسئولین ملزم به حرکت در مسیر حمایت از تولید و ایجاد اشتغال هستند.

 وی با بیان اینکه نبض اقتصادی کشور تا حدی زیادی در دست بانک‌هاست، عنوان کرد: بنابراین بانک‌های سطح شهرستان نیز از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنند.

 سرپرست فرمانداری آمل ادامه داد: در طی ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ایجاد ضرر و زیان و مشکلات مالی برای بسیاری از خانواده‌ها شده است که نیازمند همراهی و همکاری تمامی بانک‌ها برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم هستیم.   
 
 وی با اشاره به ارائه تضمین برای پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: بانک‌ها بایستی ضمن اینکه برابر بخشنامه و دستورالعمل‌های بانک مرکزی از وام گیرندگان تضمین‌های لازم را بگیرند، اما از سخت گیری‌های بی‌مورد و حتی‌المقدور از اصرار بر داشتن ضامن کارمند خودداری نمایند.

حسینی با تاکید اینکه مسئولان شهرستان برای جذب اعتبارات و وام های حمایتی،  تبصره‌ای و ...پیگیر باشند، تصریح کرد: مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب این اعتبارات از سوی ادارات کل مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتبارات و تسهیلات به طور کامل جذب شود.

 وی در پایان اظهار کرد: بانک‌ها باید تا جایی که امکان دارد به مردم خدمات رسانی مطلوب دهند و برخورد با مراجعه کنندگان به طوری باشد که جای گله‌مندی وجود نداشته باشد و در ارائه تسهیلات به ویژه در اخذ ضامنین اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 458932

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458932/لزوم-اهتمام-بانک-ها-حمایت-تولیدکنندگان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com