کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا

جهادگران جبهه اقتصادی برای رفع محرومیت در مازندران تلاش کنند

4 بهمن 1400 ساعت 23:54

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا گفت: امروز باید جهادگران در جبهه اقتصادی تلاش کنند تا محرومیت در استان مازندران محو شد.


به گزارش بلاغ، سردار محمدحسین سپهر در مراسم جشن لذت لبخند و گلریزان برای کمک به ایتام و  اقشار نیازمند که به میزبانی کمیته امداد  چالوس باحضور  مدیرکل کمیته امداد استان، فرماندار و فرمانده سپاه چالوس ، امام جمعه مرزن آباد ، خیرین و مسئولان برگزار شد اظهار کرد: با وجود ظرفیت ها و موهبت های خدادادی در مازندران اما شاهد آن هستیم که کمیته امداد مازندران ۸۰ هزار خانوار را تحت پوشش خود دارد که باید کمک شود تا سقف محرومیت در استان کمتر شود.

سپهر ادامه داد: با همراهی خیرین و مسئولین بخشی زیادی از نیازهای ضروری مردم نیازمند این استان دربخش مسکن، ازدواج، اشتغال و نیازهای تغذیه ای و بهداشتی تهیه شده است که باید در این راستا مسوولان انسجام عمل داشته باشند که انسجام و دستگیری خیرین و مسؤولان به نیازمندان موفقیت بزرگی را فراهم می آورد و در این برهه از زمان هم به واسطه این بیماری محرومان و نیازمندان بیشتر شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان مازندران بویژه در حوزه منابع طبیعی و گردشکری دارای ظرفیت های بسیار بالایی است اما شاهد آمار بالای مددجویان نیازمند تحت پوشش هستیم که‌ مسوولیت مدیران دراین استان را خیلی سنگین تر میکند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به خدمات استان مازندران در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران مردم از جان و مال خود گذشتند و در دفاع مقدس خدمات بزرگی ارائه دادند که در تاریخ انقلاب ما ماندگار است و امروز هم باید همان عزیزان جهادگر در جبهه اقتصادی تلاش کنند تا محرومیت زدایی در استان مازندران محو شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۸۰ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد، ۱۲ هزار دانش آموز ، ۱۶۰۰ دانشجو ، ۳ هزار یتیم ، ۱۰ هزار از فرزندان مشمول طرح محسنین و همچنین ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار لاعلاج داریم که ۱۸۰۰ نفر بیمار ایزولایفی هستند که از خدمات این نهاد در بخش های مختلف مانند اشتغال، فرهنگی، عمرانی، درمانی، اکرام ایتام، حقوقی و ... بهره مند هستند.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه با اشاره به اینکه کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان و ارائه خدمات عمرانی به آنان برنامه ریزی دارد، ادامه داد: ساخت هزار و ۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است.

عالیشاه در مورد مشارکت خیران با این نهاد یادآور شد : تابستان امسال ۱۲۳۰دستگاه کولر بین بیماران صعب العلاج توزیع شد و ۱۵۰۰ دستگاه بخاری توزیع و ۱۰۰۰ دستگاه یخچال نیز توزیع می شود که با کمک خیران این اقدامات انجام شده است.

وی در مورد ایجاد سامانه امداد هوشمند اظهار کرد : سرعت در خدمت یکی از محورهای اصلی کمیته امداد است و سامانه امداد هوشمند ایجاد و اطلاعات مددجویان صحت سنجی و بروزرسانی شد .

عالیشاه با بیان اینکه در پرداخت صدقه بارکد Qr راه اندازی شد گفت: در این رابطه ۴۰۰ هزار برگه بارکد تهیه و در اختیار مشترکین قرار می گیرد از این طریق مردم نوعدوست در هر کجای ایران اسلامی که باشند، می توانند به سهولت صدقه را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نظام پیشنهادات کمیته امداد راه اندازی شد و آماده دریافت تمامی ایده ها، طرح های پیشنهادی حوزه های تخصصی و نظرات مردم نیکوکار بمنظور خدمت رسانی مطلوب به مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه کار کمیته امداد بصورت جهادی و انقلابی انجام می شود افزود : کارکنان این نهاد صادقانه و با همت والا به مددجویان کمک می کنند تا آنان به خودکفایی دست یابند.

عالیشاه از کمک و همراهی خیران و مشارکت آنان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان و نیازمندان تقدیر کرد و گفت: با یکدلی، وفاق و برنامه ریزی مناسب می توانیم نسبت به رفع مشکلات نیازمندان اقدام کنیم.

گفتنی است، در جشن گلریزان که به منظور حمایت از ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی چالوس که با همکاری بنیاد خیریه پزشک برگزار شد، خیران حدود ۸۰۰ میلیون تومان قالب کمک نقدی و غیرنقدی در این جشن اهدا کردند که مبالغ جمع‌آوری شده برای تامین نیازهای مددجویان از جمله ایتام، ازدواج، جهیزیه، درمان بیماران و ... صرف خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458928

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458928/جهادگران-جبهه-اقتصادی-رفع-محرومیت-مازندران-تلاش-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com