27 بازیکن برای دیدار با عراق و امارات به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند

بازگشت طارمی و دعوت از بازیکن حاشیه‌ساز! / تدبیر اسکوچیچ با لیست بازیکنان در انتظار

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۹۰۰
اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با عراق و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی در شرایطی اعلام شد که بازیکن جنجالی همچنان در اتوبوس تیم ملی باقی ماند!
۰
plusresetminus
بازگشت طارمی و دعوت از بازیکن حاشیه‌ساز! / تدبیر اسکوچیچ با لیست بازیکنان در انتظار

به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال ایران که در آستانه صعود به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارد روزهای ۷ و ۱۲ بهمن ماه سالجاری برای قطعی کردن صعود خود به مصاف تیم‌های عراق و امارات خواهد رفت.

به همین منظور کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد. نکته عجیب این فهرست دعوت از بازیکن جنجالی است که به خاطر انتشار صوت و تصاویری از او در مورد اتوبوس تیم ملی خبرساز شد و انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال به خاطر رعایت مسائل اخلاقی و حفظ شان تیم ملی این بازیکن را از جمع ملی‌پوشان کنار بگذارد اما محمدحسین کنعانی زادگان همچنان در فهرست تیم ملی قرار دارد!

دعوت از 27 بازیکن
با نظر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی برای دیدار مقابل عراق و امارات متحده عربی و فهرست بازیکنان در انتظار این تیم به شرح زیر است:
*دروازه‌بانان:علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند
*مدافعان:صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیدمجید حسینی، امید نورافکن، میلاد محمدی، سیاوش یزدانی و صالح حردانی
*هافبک‌ها:سعید عزت‌الهی، میلاد سرلک، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و الهیار صیادمنش
*مهاجمان:مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاریفرد، کاوه رضایی، مهدی قایدی و شهاب زاهدی
*لیست انتظار:محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فرد، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی
*بازیکنان زیر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در باشگاه متبوع خود، دعوت نشده‌اند:مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی فهرست بازیکنان مدنظر خود برای دیدار ایران مقابل عراق و امارات را اعلام کرد که ۲۷ بازیکن در این فهرست دیده می‌شود. او علاوه‌بر این تعداد، ۶ بازیکن را هم به صورت آماده‌باش در فهرست انتظار خود قرار‌داده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا، نفرات جدید جایگزین شوند.
این محکم کاری و قرار‌دادن نام ۶ بازیکن در فهرست انتظار در شرایطی است که در همین وضعیت هم اسکوچیچ برای هر بازی فقط می‌تواند از ۲۳ بازیکن در فهرست خود استفاده کند و مابقی نفرات که شامل ۴ بازیکن می‌شود، باید روی سکوها نظاره‌گر بازی تیم ملی باشند.

تدبیر اسکوچیچ با فهرست انتظار
اسکوچیچ از زمان روی کار آمدن در تیم ملی، همواره نفرات بیشتری را نسبت به استاندارد بازی‌های بین‌المللی دعوت می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مصدومیتی در شرایط کرونایی، به سرعت نفرات جایگزین را در دسترس خود داشته باشد اما با توجه به وضعیت شیوع سویه اُمیکرون در ایران، او نفرات بیشتری را این بار در قالب فهرست انتظار قرار‌داده است.
محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فرد، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی نفراتی هستند که در خطوط دروازه‌بان تا دفاع و‌هافبک به تیم ملی دعوت شده‌اند. از جمله این نفرات باید به کمال کامیابی‌نیا اشاره کرد که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت و بازگشت به میدان، توانسته نظر مساعد دراگان اسکوچیچ را جلب کند.
سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های اخیر خود درباره شیوع ویروس کرونا که به تازگی‌گریبان تعداد زیادی از بازیکنان استقلال را هم گرفته و دو بازیکن به نام‌های امیرحسین حسین‌زاده و مهدی‌مهدی‌پور به همین ترتیب از اردوی ایران جاماندند، اشاره کرد و گفته بود که با پزشکان تیم ملی برای وضع پروتکل‌های بهداشتی در صدد حفظ سلامتی بازیکنان خود و جلوگیری از هر گونه بحران احتمالی در آستانه نهایی شدن صعود ایران به جام جهانی است.
البته در اردوی اخیر تیم ملی، به جز یاسین سلمانی (مصدومیت) و سروش رفیعی (فهرست انتظار) سایر نفرات دعوت شده‌اند و تنها تغییر عمده به بازگشت مهدی طارمی با حل اختلافات و دعوت از شهاب زاهدی مربوط می‌شود که مشخص نیست با توجه به ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی، بتواند فرصتی برای بازی کردن پیدا کند.

پرونده کنعانی‌زادگان همچنان باز است
اما دعوت از کنعانی زادگان در حالیکه اکثر کارشناسان و اهالی فوتبال براین باور بودند که این بازیکن حاشیه ساز نباید تا روشن شدن تکلیفش به اردوی تیم ملی دعوت شود باعث شد تا انتقادهایی در این زمینه مطرح شود. دیروز و پس از گذشت ساعتی از اعلام اسامی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص و با اشاره به باز بودن پرونده مدافع این تیم در کمیته اخلاق فدراسیون گفت: کنعانی زادگان در لیست آقای اسکوچیچ است اما پرونده‌اش در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باز است تا صحت و سقم حاشیه‌هایی که رقم خورده مشخص شود. تا زمانیکه حکمی ندهند او می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.
مجتبی خورشیدی‌، درباره شروع اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با عراق و امارات در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: بازیکنان داخلی خود را معرفی می‌کنند. لژیونرهای دعوت شده نیز از امشب(دیشب) وارد اردو می‌شوند تا پس از پشت سر گذاشتن تست کرونا مجوز حضور در تمرینات گروهی را پیدا کنند.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت پزشکی بازیکنان افزود: تیم پزشکی قدرتمندی در اختیار داریم که همه چیز را صحیح و دقیق رصد کرده‌اند. لیست ذخیره برای تیم ملی را به دلیل این قرار‌دادیم که اگر بازیکنی احساس مصدومیت داشت بدون اینکه فرصت را از دست بدهیم شخص دیگری را جایگزین کنیم.
خورشیدی تاکید کرد: ۲۷ نفر بازیکن تیم ملی تا پایان اردو همراه ما خواهند بود. هیچ بازیکنی دیگر کنار گذاشته نمی‌شود. برای هر بازی ۲۳ نفر را معرفی می‌کنیم.
خورشیدی درباره اینکه آیا احتمال می‌دهد هواداران برای بازی با عراق و امارات به ورزشگاه بیایند، گفت: ما امید داریم که بتوانند تشریف بیاورند و به ما روحیه بدهند. واقعا نیاز به انگیزه از سوی آنها داریم. راهی تا جام جهانی نمانده است و می‌توانیم با آنها جشن صعود را بگیریم.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: بحث کرونا هنوز ما را درگیر خود کرده است. قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد که باید تمام آنها را رعایت کنیم. بحث سلامتی بازیکنان و مردم در میان است و نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

وی درباره ورود دراگان اسکوچیچ به بازی معوقه استقلال و هوادار در هفته شانزدهم لیگ برتر خاطرنشان کرد: آقای اسکوچیچ صحبت‌های کامل خود در این زمینه را با سازمان لیگ کرده است و فکر می‌کنم تصمیم خوبی هم در نهایت در این باره گرفته شود.

تیم ملی ایران در حال حاضر با انجام ۶ بازی و کسب ۱۶ امتیاز در رتبه نخست گروه A انتخابی جام جهانی قرار دارد و با کسب سه امتیاز از دیدار با عراق یا امارات، می‌تواند حضور خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کند. دیدار ایران با عراق در هفتم بهمن و ایران با امارات در دوازدهم بهمن از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴