BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> حشدالشعبی سه عملیات ضد داعش را در سه استان کرکوک، دیالی و صلاح الدین آغاز کرد | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۸۹۴
حشد‌الشعبی عراق از آغاز عملیات گسترده‌ای برای پاک‌سازیِ بقایای گروهک تروریستی داعش در استان دیالی و بخش‌هایی از استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین خبر می‌دهد. این عملیات پس از حمله خونین داعش به دیالی که روز جمعه گذشته جان 11 نفر را گرفت، انجام می‌شود.
۰
plusresetminus
حشدالشعبی سه عملیات ضد داعش را در سه استان کرکوک، دیالی و صلاح الدین آغاز کرد

به گزارش بلاغ؛ با گذشت 3 روز از حمله تروریست‌های داعش به مقر ارتش عراق در منطقه «حاوی العظیم» در استان دیالی که جان11 نظامی عراقی را گرفت فرماندهی حشد‌الشعبی در این استان دیروز از آغاز یک «عملیات گسترده» برای پاک‌سازی منطقه و سرکوب تروریست‌ها خبر داد.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات حشد‌الشعبی در استان دیالی گفت که این عملیات از چندین محور برای پاک‌سازی منطقه و جست‌و‌جوی دقیق آغاز شده است و در این عملیات مخفیگاه‌ها و راه‌های فرار تروریست‌های داعش در بخش شرقی و غربی و منطقه «خط النعمان» تا مَصَب رود دجله در جنوب دیالی به طور کامل تحت محاصره قرار خواهد گرفت و علیرغم برودت شدید هوا و عوارض جغرافیایی و حرکت کند در جنگل‌ و زمین‌های پر آب، عملیات ادامه خواهد یافت. به گزارش فارس، در این عملیات همچنین تیپ ۵۲ حشد‌الشعبی در استان کرکوک و شرق دجله و گردان روخانه‌ای در محور شمال شرکت دارند.

ورود داعشی‌های فراری از سوریه به عراق
فرماندهی عملیات حشد‌الشعبی در استان نینوای عراق هم می‌گوید نیروهای این سازمان در پی حادثه زندان «حسکه» سوریه و فرار شماری از داعشی‌ها، برای مقابله با نفوذ آنها به داخل عراق جانب احتیاط و هوشیاری کامل اتخاذ کرده است: «واحدهای نظامی در این منطقه کافی است و اگر هم گهگاهی شاهد بروز حوادثی در اینجا و آنجا باشیم، باز این عناصر نمی‌توانند منطقه‌ای را اشغال یا به کنترل خود در آورند.»

گفتنی است، به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند. طی ماه‌های گذشته بارها از تلاش‌های آمریکا برای احیاء داعش در این مناطق گزارش‌هایی منتشر شده است.

استان دیالی در سال‌های گذشته از اصلی‌ترین مناطق فعالیت تروریست‌های داعش است. به طوریکه‌اندیشکده آمریکایی «جیمز تاون» در ۲۵ دی ماه نوشت که استان دیالی محل تلاقی چهار استان عراق از جمله بغداد، سلیمانیه، واسط و صلاح الدین است. علاوه‌بر این، جاده‌هایی که از دیالی می‌گذرند می‌تواند به استان الانبار یا موصل منتهی شود. بنابراین، هر گروه مسلحی که بخواهد کنترل خود را بر آن مناطق تحمیل کند، باید در دیالی حضور داشته باشد. همچنین به گفته منابع عراقی، ​داعش در تلاش است تا از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در این منطقه برای دامن زدن به اختلافات سوءاستفاده کند، در حالی که حملات این سازمان تروریستی و گزارش‌ها از تداوم نفوذ آنها در این کوه‌ها حاکی از ضعف هماهنگی امنیتی بین بغداد و اربیل در این منطقه است.

هدف‌گیری کاروان‌های لجستیک آمریکا
خبر دیگر از عراق آنکه کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، نزدیک به جریان مقاومت عراق، روز یکشنبه اعلام کرد، یک کاروان لجستیک آمریکا در استان «دیوانیه» عراق هدف گرفته شد. مدتی بعد، صابرین نیوز همچنین از هدف گرفته شدن دومین کاروان لجستیک آمریکا در نزدیکی منطقه «النجمی» در استان الدیوانیه خبر داد. گفتنی است، پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲