تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۵۸۸۲۷
امام جمعه زیراب گفت:به نام مطالبه‌گری، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و توانمندی‌های ایران را نادیده می‌گیرند. در کنار مشکلاتی که وجود دارد باید حواسمان جمع باشد که در کنار مطالبه‌گری درست از اصل نظام دفاع کنیم.
۰
plusresetminus
برخی‌ها به نام مطالبه‌گری، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب درک حقایق را یکی از موضوعات با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: در قرآن و متون اسلامی، درک و تشخیص درست حقیقت، تعبیر به حکمت شده است. حکیم بودن در بُعد فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد. پیامبران الهی اختلافی نداشته‌اند و این به حکمت درونی که خدا عطا فرموده، برمی‌گردد. 
 
 
وی موضع‌گیری صحیح بزرگان دین در مسائل مختلف و خاص را نوعی حکمت درونی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب یا امام‌راحل در مواقعی ، موضع‌گیری حکیمانه‌ای دارند که به حکمت درونی که خداوند قرار داده، برمی‌گردد. اظهارات مقامات غربی نیز این بوده که موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب، تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است. 
 
امام‌جمعه زیراب با انتقاد نسبت به کسانی که به نام مطالبه‌گری به اصل نظام ضربه می‌زنند، افزود: باید گوشمان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد. مطالبه‌گری خوب است اما باید حواسمان جمع باشد که به اصل نظام ضربه نزنیم. می‌بینیم که متاسفانه الان عده‌ای به نام مطالبه‌گری و یا بیان حقیقت، دفاع از نظام و به نام شهدا، به اصل نظام ضربه می‌زنند. 
 
این مسئول افزود: به نام مطالبه‌گری، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و توانمندی‌های ایران را نادیده می‌گیرند. در کنار مشکلاتی که وجود دارد باید حواسمان جمع باشد که در کنار مطالبه‌گری درست از اصل نظام دفاع کنیم. 
 
رضایی با اشاره  به در پیش بودن تولد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، ضمن تبریک این مناسبت با بیان روایتی درمورد عظمت این بانوی اسلام، گفت: طبق روایتی هرگاه وجود مقدس فاطمه زهرا(س) به محراب می‌رفتند،آسمان نورانی می‌شد. نورانیتی معنوی و ماوراء طبیعت. 
 
وی با یادآوری هم زمانی تولد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و تولد امام خمینی(ره)، افزود: حضرت امام راحل ادامه دهنده مکتب فاطمه‌زهرا(س) بودند.در دوره خفقان که کسی جرات حرف زدن نداشت، ایشان انقلاب اسلامی را برپا داشتند. 
 
امام جمعه زیراب با بیان اینکه حماسه ۶ بهمن مردم آمل را پیش رو داریم و مردم سوادکوه نیز در راه مبارزه با گروهک‌ها جانباز و شهید داده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم آمل در مقابل گروهک قیام و ایستادگی کردند و منجر به بیرون راندن آنها و عقب‌نشینی از شهر شدند. که عده‌ای از آن گروهک‌ها وارد جنگل‌های کسلیان شده و مردم ما در راه مقابله با آنها شهید و مجروح داده‌اند. 
 
این مسئول به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس دولت سیزدهم به دعوت رسمی همتای روسی خود به جهت تعاملات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به روسیه سفر کرده‌اند. باتوجه به جایگاه ایران در دنیا و همچنین جایگاه روسیه ، این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. 
 
رضایی تصریح کرد: متاسفانه برخی تنها راه پیشرفت کشور را، ارتباط با غرب و آمریکا می‌دانند.می‌گویند توان تعامل و ارتباط با کشورهای دیگر را نداریم درحالی که در این مدت کوتاه تعاملات خوبی با کشورها مخصوصاً همسایگان داشته‌ایم و نزدیک به ۴۰ درصد صادرات افزایش یافته است. 
 
وی درمورد وضعیت فعلی کشور یمن، خاطرنشان کرد: یمن ابتکارات فراوانی در بحث صلح با ائتلاف سعودی، مطرح کرده بود اما آنها پیشنهاد‌های حوثی‌ها و انصار الله را قبول نکردند. هفته گذشته حمله موشکی و پهبادی به فرودگاه ابوظبی و نقاط حساس امارات را شاهد بودیم که درس بزرگی به آنها دادند. 
 
امام جمعه زیراب دیدار رئیس بانک مرکزی با مراجع تقلید را قدم مثبتی برای اصلاح نظام بانکی برشمرد و تصریح کرد: در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که به مردم وام ۲۵ درصد دهد. چالشی برای مردم شده است. باید شرایط به گونه‌ای شود که مردم نیازی به وام نداشته باشند. حرف مردم و مراجع این است که این نظام بانکی، برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
 
این مسئول با یادآوری مراسم اولین سالگرد رحلت آیت‌الله نظری(ره)، در خدمت مردم بودن را از ویژگی‌های ارزنده ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله نظری بارها فرمودند:" من مدیون سوادکوهی‌ها هستم" . اعتقاد داشتند تا زمانی که نفس می‌کشند، در خدمت مردم باشند‌. نوع نگاه فقها به ایشان فوق‌العاده بود. همواره به مردم پاسخگو بودند. مسئولان این روش را یاد بگیرند. 
 
رضایی ضمن تشکر از حضور مردم سوادکوه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله نظری و تشکر ویژه از حضور فرمانده سپاه سوادکوه ، با تاکید بر الگو پذیری مسئولین از آیت‌الله نظری، تصریح کرد: افتخار حضرت آیت‌الله نظری(ره) ، خدمت به مردم بود. ارتباط مستقیم با مردم داشتند. اما اگر مردم می‌خواهند با مسئولی ارتباط بگیرند باید مراحل سخت و موانع و حائل را طی کنند.‌اگر بین مردم و مسئولین مانع باشد، مفسده پیش می‌آید. 
 
وی در پایان تاکید کرد: مسئولان و علما باید با مردم ارتباط داشته باشند و نباید فاصله‌ای باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷