کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سرخ‌رود:

مناسبات منطقه‌ای درست با همسایگان پشتوانه‌ای برای مذاکرات است/ ضرورت داشتن روحیه انقلابی عامل پیشرفت دیپلماسی در کشور

1 بهمن 1400 ساعت 14:04

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه مناسبات منطقه‌ای درست با همسایگان، پشتوانه بسیار مناسبی برای مذاکرات خواهد بود، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که هر جایی روحیه انقلابی وارد شد؛ پیشرفت کردیم و یکی از این پیشرفت‌ها دیپلماسی ما است بنابراین دولت که در عرصه دیپلماسی عزت‌مندانه و انقلابی پیش می‌رود، در مسائل داخلی هم باید چنین عمل کند.


به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار کرد: فروش نفت، واکسن و کالاهای اساسی مواردی بود که مشخص شد آنچنان که باید به تحریم‌ها و برجام و fatf ربط نداشت و ما بیشتر درگیر تحریم داخلی بودیم.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر هم مشخص شد عدم  تعامل  درست با کشورهای منطقه به ویژه چین، روسیه و fatf هم به‌علت گرایش به غرب و کدخدا بود تا برجام؛ این نگاه به غرب و غرب زدگی، چه آسیب‌هایی به کشور زده است، هنوز ابعاد آن کاملا روشن نیست و هر چه زمان می‌گذرد بیشتر روشن می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: چندین سال از کشورهای منطقه مانند چین و روسیه که از  بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هستند غافل بودیم در عین حالی که نسبت به ایران نه سلطه‌جویی دارند نه در جنگ نظامی‌ هستند و ما می‌توانستیم با یک تعامل درست کاملا تاثیر تحریم‌ها را خنثی کنیم.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: جالب است که آمریکا و اسرائیل هم نگران این تعاملات شدند و ابراز نگرانی می‌کنند و به تبع آن ایادی داخلی آن‌ها که ۸ سال با دروغ برجام را بزک کردند، دست به کار شدند تا با فرافکنی به جامعه القا کنند ما زیر سلطه شرق قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: این‌ها مطمئنا خودشان را به خواب زدده‌اند، تا تفاوت شرق سلطه‌جو  که در گذشته وجود داشت را با شرقی که قدرت منطقه‌‌ای ایران را به ‌رسمیت می‌شناسد و در پی تعامل محترمانه و برد برد با ایران است را نادیده بگیرد و پالس‌های منفی به جامعه بدهد.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: خوشبختانه دیپلماسی فعال و منطقه‌ای دولت بسیار خوب در حال انجام است، از یک طرف تفاهم‌نامه با چین، با قدرت اقتصادی و بازار صادراتی بزرگ و از طرف دیگر روسیه به‌عنوان یک قدرت نظامی و اقتصادی بزرگ دیگر که قطعا ایران با همه کشورهای دنیا با رعایت حقوق متقابل و منافع مشترک و حفظ آرمان‌های انقلاب رابطه برقرار می‌کند و اگر دولتی از این مدل خارج شود جایی در سیاست خارجی ما نخواهد داشت.

تقی‌زاده یادآور شد: این مهم را باید دولت‌های غربی به ويژه دولت‌های حاضر در مذاکرات برجامی بدانند و دست از زياده‌خواهی بردارند؛ یکی از این موارد، مسئله بانک‌ها بود که امیدوارم با فرمان ۵ ماده‌ای ریاست محترم جمهور شاهد چرخش منافع بانک داری به نفع مردم باشیم و بانک‌داری ما به سمت اسلامی شدن حرکت کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: صنعت خودروسازی هم که هر روز به نوعی بلای جان و آرامش مردم است و نمونه آخر آن هم تصادف زنجیره‌ای بهبهان بود که حتی ایربک‌های ماشین‌ها هم کار نکرد؛ این‌ها نابسامانی‌هایی است که مدیریت انقلابی و درست و دقیق می‌خواهد و از دولت فعلی هم انتظار می‌رود.

تبعیت از ولایت زمانی ارزشمند است که همراه با ایمان باشد

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه تبعیت از ولایت زمانی ارزشمند است که همراه با ایمان باشد، افزود: چراکه مهمترین ویژگی اهل ولایت تقواست و تقوا ریشه در ایمان به خداوند متعال دارد؛ از مهم‌ترین مسائلی که نیروی انقلابی در جامعه تمدن نوین اسلامی  باید به آن پایبند باشد، تبعیت از ولایت، سبک زندگی نشأت گرفته از اولیا الهی و تبلیغ فرهنگ والای ولایتمداری در جامعه است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: حیات امروز جامعه بشری بر پایه ولایت استوار بوده و ملتی زنده است که اهل ولایت باشد و به همین دلیل از اول حیات دین مبین اسلام جامعه اسلامی بدون ولی و امام نبود.

وی گفت: امروز نیروی انقلابی باید همچنان که خود در مسیر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری گام برمی دارند مردم را هم به این مسیر دعوت کنند و سبک زندگی شان را برپایه سبک زندگی ولایی بنا نهاد و در اقدامات و اتفاقات گوش به فرمان ولایت باشند و از ولایت تبعیت کنند چرا که مسیر سعادت دنیا و آخرت از مسیر ولایت می‌گذرد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: از صدر اسلام تا  امروز به دشمنان سعی در تخریب جایگاه ولایت دارند که این وظیفه ما را به عنوان مبلغان دین مبین اسلام سنگین‌تر کرده است.

بازخوانی سیره زندگی شهید صفوی الگوی مناسب برای جامعه انقلابی

تقی‌زاده ادامه داد: بازخوانی سیره زندگی و رفتاری آن بزرگ مرد شهید نواب صفوی حقایق زیادی را برای ما روشن می‌کند که می تواند الگوی بسیار مناسبی برای جامعه انقلابی ما باشد؛ مقام معظم رهبری فرمودند جرقه‌های انگیزشی انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در ایشان ایجاد شد.

وی بیان کرد: شهید نواب صفوی بر اساس مبانی اصیل اسلام و تشیع و با بصیرت و زمان شناسی بالایی که داشتند، با قول و قلم و عمل خود به روشنگری پرداختند و با شجاعت با افراد منحرفی که به انحاء مختلف در پی انحراف جامعه و ضربه‌ به کشور و دیانت مردم بودند؛ پرداختند.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه شهید نواب صفوی در مبارزات خود با جریانات مختلفی به مبارزه پرداخت، گفت: از جمله این جریانات، جریان منحرف کسروی بود که با ظاهر و ژست روشن فکری، مبانی اسلامی و شیعی را هدف قرار داده و با توهین و تحریف در پی نابودی فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه بود و  فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌داد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: شهید نواب با آسیب‌شناسی وارد میدان مبارزه با این جریان انحرافی شد و به تبيين عقاید باطل آن‌ها پرداخت؛ ایشان و یارانش با بصیرت عمیق دینی و انقلابی خود جریانات حاکم در بدنه حکومت را که به نوعی منتسب به بهائیت بودند، شناسایی کرد و به مبارزه با آن‌ها پرداختند.

وی تاکید کرد: امروز حوزه، دانشگاه‌ و جامعه علمی کشور باید همانند نواب صفوی عمل کند؛ همان توهین و تحریف‌ها با قوت و امکانات بیشتر دشمنان در جریان است تا حدی که رهبر انقلاب صراحتا از جریان تحریف و خطر آن نام بردند و همچنین جریاناتی که در مراکز مختلف نفود کرده‌اند و روحیه انقلابی و غیرت دینی جامعه را نشانه گرفته‌اند.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: اگر آن روز جریان کسروی و بهائی وجود داشتند امروز هم جریانات شبیه به آن‌ها و متأثر از فرهنگ غرب و فرهنگ ضد دین با گستردگی بیشتر و با استفاده از امکانات رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی که در اختیار دارند به دنبال نابودی فرهنگ و اعتقادات و غیرت دینی جامعه هستند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 458825

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458825/مناسبات-منطقه-ای-درست-همسایگان-پشتوانه-ای-مذاکرات-ضرورت-داشتن-روحیه-انقلابی-عامل-پیشرفت-دیپلماسی-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com