کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول انجمن رزم آوران کشور:

خودباوری برای ثبت و گسترش رشته‌های رزمی ایرانی وجود ندارد

1 بهمن 1400 ساعت 12:04

مسئول انجمن رزم آوران کشور گفت: شاید کمبود خودباوری در کشور وجود دارد که امکان ثبت این ورزش در کشورهای دیگر وجود دارد و ما آن را گسترش بدیم اما چندان باور ندارند که ما بتوانیم ورزشی را از خودمون ابداع و صادر کنیم.


به گزارش بلاغ، مجید رجایی در در جمع ورزشکاران رشته رزم آوران میاندورود در سالن تختی سورک با بیان اینکه رزم آوران در تمام کشور نماینده دارد و کلاس‌ها فعال هستد، اظهار کرد: تعداد افرادی که کمربند رنگی دارند و در سامانه ثبت هستند در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر هستند ولی آنچه خبر داریم بیش از 20 هزار نفر در این رشته فعال هستند.

وی بیان کرد: رزم آوران در فدراسیون ورزش‌های رزمی فعال است و چندین سال پیگیر جایگاه اصلی رزم آوران که داشتن یک فدراسیون مستقل است هستیم از طریق وزارت ورزش در حال پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم به سرانجام برسانیم.

مسئول انجمن رزم آوران کشور با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، افزود: مازندران کلاس‌های خوبی دارد و امیدوارم به جایگاه خودش که در بین سه استان برتر کشور است برگردد.



رجایی با تاکید بر اینکه این ورزش براساس فرهنگ ایرانی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: شاید کمبود خودباوری در کشور وجود دارد که امکان ثبت این ورزش در کشورهای دیگر وجود دارد و ما آن را گسترش بدیم اما چندان باور ندارند که ما بتوانیم ورزشی را از خودمون ابداع و صادر کنیم.

وی اضافه کرد: در بیش از 15 کشور جهان کسانی را داریم که این ورزش را پذیرفتند و دارند کار می‌کنند و اگر به این خودباوری برسیم که در وزارت ورزش این ورزش را گسترش دهیم به سرعت می‌توانیم از ورزش‌های دیگر سبقت بگیریم.

رجایی در پایان گفت: ما رقابت تنگاتنگی با ورزش‌های دیگر ورزش‌های رزمی داریم که تبلیغات سینمای جهان را دارد اما ما همپای آنها در حال رقابت هستیم و استقبال خوبی از این ورزش دارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458818

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458818/خودباوری-ثبت-گسترش-رشته-های-رزمی-ایرانی-وجود-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com