تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۸۸۱۸
مسئول انجمن رزم آوران کشور گفت: شاید کمبود خودباوری در کشور وجود دارد که امکان ثبت این ورزش در کشورهای دیگر وجود دارد و ما آن را گسترش بدیم اما چندان باور ندارند که ما بتوانیم ورزشی را از خودمون ابداع و صادر کنیم.
۰
plusresetminus
خودباوری برای ثبت و گسترش رشته‌های رزمی ایرانی وجود ندارد
به گزارش بلاغ، مجید رجایی در در جمع ورزشکاران رشته رزم آوران میاندورود در سالن تختی سورک با بیان اینکه رزم آوران در تمام کشور نماینده دارد و کلاس‌ها فعال هستد، اظهار کرد: تعداد افرادی که کمربند رنگی دارند و در سامانه ثبت هستند در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر هستند ولی آنچه خبر داریم بیش از 20 هزار نفر در این رشته فعال هستند.

وی بیان کرد: رزم آوران در فدراسیون ورزش‌های رزمی فعال است و چندین سال پیگیر جایگاه اصلی رزم آوران که داشتن یک فدراسیون مستقل است هستیم از طریق وزارت ورزش در حال پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم به سرانجام برسانیم.

مسئول انجمن رزم آوران کشور با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، افزود: مازندران کلاس‌های خوبی دارد و امیدوارم به جایگاه خودش که در بین سه استان برتر کشور است برگردد.



رجایی با تاکید بر اینکه این ورزش براساس فرهنگ ایرانی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: شاید کمبود خودباوری در کشور وجود دارد که امکان ثبت این ورزش در کشورهای دیگر وجود دارد و ما آن را گسترش بدیم اما چندان باور ندارند که ما بتوانیم ورزشی را از خودمون ابداع و صادر کنیم.

وی اضافه کرد: در بیش از 15 کشور جهان کسانی را داریم که این ورزش را پذیرفتند و دارند کار می‌کنند و اگر به این خودباوری برسیم که در وزارت ورزش این ورزش را گسترش دهیم به سرعت می‌توانیم از ورزش‌های دیگر سبقت بگیریم.

رجایی در پایان گفت: ما رقابت تنگاتنگی با ورزش‌های دیگر ورزش‌های رزمی داریم که تبلیغات سینمای جهان را دارد اما ما همپای آنها در حال رقابت هستیم و استقبال خوبی از این ورزش دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴