تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۵۸۸۰۴
استاندار مازندران با بیان اینکه جویبار باید به یک شهر نمونه و مقصد گردشگری بین المللی مبدل شود؛ گفت: ما مصم هستیم از طریق شفافیت با هرگونه فساد اداری برخورد کنیم؛ تعارف نداریم، هر کسی در ادارات با پیشنهادات غیرموجه مواجه شد، بنده شخصا برخورد خواهم کرد.
۰
plusresetminus
جویبار باید به مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل شود/با هرگونه فساد اداری شخصا برخورد می‌کنم
به گزارش بلاغ، مراسم تکریم و معارفه چهارمین فرماندار دولت سیزدهم در استان مازندران، طی آئینی با حضور مقام عالی دولت در استان، امام جمعه جویبار و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن ارشاد جویبار انجام شد؛ در این مراسم همچنین با اهداء لوح سپاس، از تلاش‌های علی اسد، در دوره تصدی فرمانداری شهرستان جویبار قدردانی شد. ‎

بر این اساس، طی حکمی از سوی سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، کمال رستمعلی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان جویبار، منصوب شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جویبار با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید متحول شود، حوزه فرهنگی است؛ اظهار کرد: باید بزرگان ما در شهرستان جویبار پیشقدم شوند و بدنبال آن همه نیروها در جهت اینکه باید واگرایی را کنار بگذاریم و همدل و همگرا شویم، حرکت کنند.

وی افزود: جمعیت یک شهر همانند جمعیت یک خانواده است، اگر یک نفر از اعضای خانواده، صدای مخالف بزند تمام خانواده دچار اختلال می‌شود، این موضوع در یک شهر نیز صدق می‌کند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: ما برخی از منافع کوچک فردی را باید کنار بگذاریم و به منافع جمعی شهرمان توجه کنیم، اگر همه‌مان از منافع فردی‌مان گذشت کردیم و به منافع جمعی شهر پرداختیم، حتما جویبار در حد و قواره یک شهرستان مهم و بین‌المللی که مقصد گردشگری خواهد بود، خواهیم رسید.

         

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: جویبار اکنون از فقدان یک موزه بین‌المللی کشتی رنج می‌برد که باید معرف قهرمانان و پهلوانان ما در این دیار باشد تا گردشگران داخلی و خارجی از این موزه فاخر ملی و استان، دیدن کنند و لذا با هماهنگی‌های انجام گرفته، در آینده‌ای نزدیک این پروژه آغاز خواهد شد.

حسینی‌پور بیان کرد: در هر حوزه‌ای که تاکنون پیشرفت داشته‌ایم، موضوعاتی بوده که تحت نظر مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی عنوان کرد: امریکایی‌ها تا متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران در هدفگذاری خود برای سال 1404 مبدل شدن به قدرت اول در منطقه را نشانه رفته‌ است، عوامل خود را در درون کشور فعال کردند.

استاندار مازندران، افزود: شما دیدید که در خیلی از عرصه‌ها متاسفانه، عقب نگاه داشته شد، یکی از این نمونه‌ها، آمار واکسیناسیون در دوران کرونا بود؛ زمانی که دولت سیزدهم سکان را در دست گرفت، ظرف سه ماه این آمار متحول شد.

مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: به این دلیل این اوضاع بهبود یافت که مدیریت «ما می‌توانیم» قدرت اجرائی کشور را به دست گرفت؛ در امتداد شعار دولت آقای رئیسی، شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

            

حسینی‌پور  با بیان اینکه ما در شهرستان جویبار دارای چندین شاخصه برجسته هستیم؛ گفت: شاخصه اول این شهرستان، دینداری مردم این شهرستان است، علمای بزرگانی در این شهرستان وجود داشتند و مردمان آن جزو متدین‌ترین مردمان این منطقه هستند.

وی افزود: شاخصه دوم اینکه مسئولان شهری معتقدند که مردم جویبار بسیار سخت‌کوش و پرتلاش هستند و دوست ندارند که با تنبلی و بیکاری زندگی کنند و بر آنند که روی پای خود بایستند و این شاخصه بسیار ارزشمند است و همین شاخصه است که این شهرستان را جهانی کرده است.

استاندار مازندران، با بیان اینکه این ویژگی قطعا می‌تواند در دیگر عرصه‌ها نیز کارگشا باشد، اما چرا نشد؛ تاکید کرد: این شهر در حد و اندازه و شأن مردم جویبار نیست، این شهر باید به یک شهر نمونه و مقصد گردشگری بین المللی مبدل شود.

مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: شما در این شهرستان حدود 18 کیلومتر ساحل دارید که جزو بهترین سواحل این استان است؛ بنابراین فرماندار جدید ما باید راهبرد جویبار را در افق 25 سال آینده بنویسد، لذا باید نخبگان این شهرستان در امر نگارش سند آمایش سرزمینی جویبار به فرماندار شهرشان کمک کنند.

            

حسینی‌پور تصریح کرد: افق 25 ساله جویبار باید این باشد که نامدارترین وزرشکاران دنیا باید در شهرستان جویبار جمع شوند، اگر از این سند تنها همین یک نکته را انجام دهید و جویبار به یک مقصد بین المللی گردشگری مبدل شود، این شهرستان بخش اعظمی از بودجه مازندران را تضمین می‌کند و این حد و اندازه جویبار است.

وی با بیان اینکه نباید جویبار را در این اندازه فعلی نگاه داریم؛ اعلام کرد: چرا شهری که مردمش سخت‌کوش، باهوش، قهرمان‌پرور، شهیدپرور و صاحب علمای بزرگی است، باید در چنین شرایطی باشد و باید این شهرستان، متحول شود.

استاندار مازندران، اذعان کرد: ما امروز نیازمند بازنگری اصلی و حقیقی در سیستم‌های اداری‌مان هستیم، باید این تحول اساسی اداری در تمامی دستگاه‌های ما آغاز شود؛ به هیچ‌عنوان وضعیت موجود اداری استان پاسخگوی تحولات بزرگی که بدنبال تحقق آن هستیم، نخواهد بود.

مقام عالی دولت در استان، افزود: کارکنان ما، مدیران ما در ادارات باید بدانند اگر در این تحولات اداری همراه نباشند، مجموعه پیشرفت و توسعه آنان را کنار خواهد زد؛ همه باید بدانند روند سنتی امروز ادارات ما پاسخگوی نیازهای جوامع ما نیست.

        

حسینی‌پور اظهار کرد: لذا در استانداری مازندران کارگروه تحول اداری شکل گرفته است و بنا داریم تا این تحول را از مرکز استان آغاز و به تمامی شهرهای استان نیز تکثیر شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندران با توجه به خواستگاه گردشگری که در ان است باید به یک استان الکترونیک مبدل شود، همه چیز باید در فضای الکترونیک دنبال شود و مردم دیگر نباید پشت درب‌های ادارات معطل شوند.

استاندار مازندران، تاکید کرد: اگر این سیستم‌ها برقرار شود قطعا فساد برچیده خواهد شد؛ فساد آنجایی اتفاق می‌افتد که ما با نیروی انسانی سروکار داریم؛ آنجایی اتفاق می‌افتد که پرونده‌های کاغذی وجود دارد؛ راه مقابله با فساد صرفا برخورد قهری نیست و 40 سال این راه را پیش گرفتیم اما نتیجه نداد؛ چون مافیای فساد اجازه نمی‌دهد که ساختار ادرای ما متحول شود؛ شفافیت اتفاق بیفتد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه  یکی از موانع توسعه استان مازندران همین فساد اداری است، متذکر شد: ما مصم هستیم از طریق شفافیت با هرگونه فساد اداری برخورد کنیم و از شما مردم استان نیز می‌خواهیم که همکاری کنید؛ تعارف نداریم، هر کسی در ادارات با پیشنهادات غیرموجه مواجه شد، بنده شخصا برخورد خواهم کرد؛ لذا تا زمانی که مقاومت تمام اقشار مردم در برابر فساد شکل نگیرد، فساد ادامه دارد.

حسینی‌پور یادآور شد: فرماندار جدید باید به دورترین روستاهای جویبار برای توانمندسازی و توسعه روستایی توجه کند و بداند فرماندار تمامی روستاها و نقاط این شهرستان به جز شهر جویبار است و باید به جایی برسیم که شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها و رقابت در روستاها باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷