تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۵۸۷۹۸
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای مازندران از بعدازظهر امروز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بارانی در ارتفاعات برفی همراه با تگرگ و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
۰
plusresetminus
برف و باران در راه مازندران/مردم از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند
احمد اسدی در گفت و گو با بلاغ با بیان اینکه هوای مازندران امروز صاف تا نیمه ابری است افزود: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر امروز پنجشنبه سامانه بارشی جدید نسبتا قوی و سرد، اما بی دوام و زود گذر از غرب وارد استان شود.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این سامانه فعال بارشی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با وزش باد نسبتا شدید همراه با کاهش محسوس دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با بارش برف، احتمال تگرگ و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه تا اواسط وقت جمعه در سطح استان فعال است، افزود: پیش بینی می شود در این مدت میزان بارش برف در نیمه شرقی استان شامل ارتفاعات کیاسر، نکا، بهشهر و گلوگاه بیشتر باشد و به ۵۰ سانتی متر برسد.

اسدی افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان مه گرفتگی، کاهش دید، کولاک، برف و لغزندگی از پیامد‌های این سامانه سرد بارشی است.

وی با بیان اینکه در این مدت احتمال دارد در مناطق شهری، ارتفاعات ۳۰۰ متر و پایین‌تر شاهد مخلوط باران و برف در استان باشیم، افزود: توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری و کوهنوردان از صعود به کوه پرهیز کنند و رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

این مسئول گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در کل کشور برای جلوگیری از اُفت فشار گاز، شهروندان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

معاون هواشناسی مازندران افزود: از بعدازظهر جمعه تا صبح شنبه شاهد سرمای شدید و یخبندان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای خواهیم بود.

وی گفت: دریای خزر از بعدازظهر مواج می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی نامناسب است.

اسدی بیان کرد: ساری  دیروز با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین و کجور با کمینه دمای منفی پنج درجه صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴