مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

طرح تفصیلی ساری تا پایان امسال تکمیل می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۴۵۸۷۷۹
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در جلسه بررسی طرح تفصیلی ساری که با حضور معاون وزیر راه برگزار شد، ضمن بازدید میدانی از مناطق، راهکارها نیز ارائه شد؛ گفت: تاکنون بیش از 90 درصد از طرح تفصیلی مرکز مازندران انجام شده است و ضوابط این طرح باقیمانده که با انجام آن، تا پایان امسال این طرح، تکمیل می‌شود.
۰
plusresetminus
طرح تفصیلی ساری تا پایان امسال تکمیل می‌شود
سیدمحمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص جلسه  بررسی طرح تفصیلی ساری که با حضور فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه، کارشناسان حوزه شهرسازی مازندران و تنی چند از مسئولان شهری مرکز استان برگزار شد؛ گفت: در خصوص برخی مغایرت‌ها در این جلسه و در پی بازدید میدانی از مناطق، راهکارهایی ارائه شد.

وی افزود: در پی بازدید میدانی از نقاط مورد بحث، بسیاری از موضوعات برای معاون وزیر، روشن شد و عملیاتی نیز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: در خصوص بلندمرتبه سازی در مرکز استان نیز راهکارهای متعددی ارائه شد و بر اساس پهنه و عرض گذر معیارها و راهکارهایی مطرح شد که این راهکارها، مغایرتی با طرح ندارد.

نظری ادامه داد: تاکنون بیش از 90 درصد از طرح تفصیلی مرکز مازندران به ویژه تغییر کاربری و شبکه معابر انجام شده است و تنها ضوابط آن باقیمانده است که بنا است در جلسه فردا، جمع بندی نهایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، طرح تفصیلی ساری تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، در خصوص برخی مغایرت‌های الحاق برخی از مناطق جدید نظیر قرق، شفا و جنوب پارک ملل در طرح تفصیلی با طرح جامع، پاسخ داد: بازدید از این مناطق نیز طی روز جاری با حضور خانم مالواجرد صورت گرفت و مشکلات این مناطق نیز برای الحاق به محدوده شهری حل خواهد شد.

نظری در خصوص معیار و میزان افزایش طبقات ساختمانی در بلندمرتبه سازی شهر ساری و صدور پروانه در طرح تفصیلی ساری، اذعان کرد: در حال حاضر سقف طبقات برای صدور پروانه در مرکز استان، 8 طبقه است که در آینده بنا است بسته به میزان مساحت، عرض گذر و نکات کارشناسی، این میزان افزایش پیدا کند.

وی متذکر شد: پیشنهاد داده شد که برای گذرهای بالای 20 متر مجوز بلندمرتبه سازی صادر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما