تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۵۸۷۷۵
تأکید بر عدم محدودیت در گسترش روابط ایران و روسیه و دستور کار گسترده پیش روی تهران و مسکو از جمله محورهای مطرح شده در دیدار آیت‌الله رئیسی و ولادیمیر پوتین بود.
۰
plusresetminus
رئیسی: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم/ پوتین: دستورکار وسیعی پیش روی دو کشور است
به گزارش بلاغ،
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.
 
وی ادامه داد: اسناد همکاری راهبردی می‌تواند افق روابط را در طول ۲۰ سال مشخص کند. به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.
 
رئیس جمهور گفت: در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود. تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.
 
رئیسی تصریح کرد: تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه، در مبارزه با تروریسم داریم که می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد.
 
همچنین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار گفت: از طرف من سلام و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب را به ایشان منتقل کنید. 
 
وی ادامه داد: از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدیوکنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری را بگیرد. از دیدار شما بسیار خرسندم. می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش رو داریم. 
 
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: حمایت‌های ایران و روسیه به عبور از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرد. اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف بود و من مایلم این موضوعات مهم مورد رایزنی قرار گیرند و نظر جناب‌‌عالی را جویا شوم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما