استاندار مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرماندار بهشهر:

پیگیر ایجاد منطقه آزاد در بندر امیرآباد هستیم/نباید چندصدایی داشته باشیم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۵۸۷۷۴
استاندار مازندران گفت: بدنبال این هستیم که غیر از منطقه ویژه اقتصادی، حتما بندرامیرآباد و این منطقه ظرفیت آن را دارد که به عنوان منطقه آزاد معرفی شود و این را در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این موضوع را به نتیجه برسانیم.
۰
plusresetminus
پیگیر ایجاد منطقه آزاد در بندر امیرآباد هستیم/نباید چندصدایی داشته باشیم
به گزارش بلاغ، طی روزجاری در مراسمی که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس، مسئولان شهری و استانی، نظامی و انتظامی، هادی خنجری فرماندار سابق این شهرستان از سمت خود تودیع و علی اصغر میرزایی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بهشهر، معارفه شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرماندار بهشهر با بیان اینکه ما در انتصابات ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان را داریم؛ اظهار کرد: فرمانداری که بنا است امروز معارفه شود صاحب تجربه است و نگاه ما بر مبنای شایسته‌سالاری است.

وی افزود: آن مدیرانی که بر اساس تکلیف و نیت سبیل‌الله به مردم خدمت می‌کنند، خوش‌نام و مدیرانی که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، بدنام هستند و ملاک این است که چه خدماتی را انجام دادیم و قضاوت مردم در مورد ما چیست.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر دارای فرصت‌های ذی قیمتی است که فرماندار جدید باید با جدیت تمام نسبت به بهره گیری از این فرصت‌ها اقدام عاجل کند.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: بندر امیرآباد بی‌بدیل‌ترین فرصتی است که در جغرافیای این شهرستان تعریف شده است و یکی از فرصت‌های عظیم توسعه بندرامیرآباد است که فرصت‌های عالی در آن نهفته است.

               

حسینی‌پور گفت: بنا بر این است که با نگاهی که دولت سیزدهم دارد ما روابط تجاری و اقتصادی خودمان را توسعه دهیم و بندرامیرآباد بهشهر یکی از این کلیدی‌ترین فرصت‌ها است.

وی بیان کرد: چرا با وجود این ظرفیت عظیم باید نرخ بیکاری در این شهرستان، 18.5 درصد باشد؛ اگر این بندر به ظرفیت سازی اصلی خودش برگردد و کریدور شمال-جنوب فعال شود، ما می‌توانیم به تمام دنیا راه پیدا کنیم.

استاندار مازندران، با بیان اینکه این شهرستان می‌تواند در تراز ملی نقش آفرینی کند؛ تاکید کرد: ما حتما نیازمند آسیب شناسی در این شهرستان هستیم و لذا مدیران ارشد این شهرستان باید بازنگری کنند؛ از همه صاحبنظران، پژوهشگران و نخبگان دعوت می‌کنم که پای کار بیایند و میز تولید فکر حوزه اجرائی شهرستان را فعال کنند.

مقام عالی دولت در استان، افزود: ما باید به همان روحیه جهاد و شهادتی که اول انقلاب داشتیم برگردیم؛ چرا عقب افتادیم، چرا در برخی از عرصه‌ها نتوانستیم پیشرفت کنیم، برای اینکه منیت‌ها، اختلاف‌ها و افتراق‌ها دامن‌گیر ما شد.

             

حسینی‌پور عنوان کرد: متاسفانه برخی بازی‌های سیاسی برای انحراف مردم از توجه به بخور بخور کردن‌ها، موجب شد تا ما را مشغول این بازی‌ها کنند و اجازه ندادند در طول این‌سال‌ها به کارهای اصلی پرداخته شود، ما نباید وراد این داستان‌ها شویم.

وی اضافه کرد: این بندر اگر رونق بگیرد می‌تواند پشتیبانی کننده سایر بنادر کشور در مقاطع حساس باشد، شاید یکی از جاهایی که اگر جمهوری اسلامی ایران به آن در حوزه فعال کردن روابط تجارت بین الملل توجه کند، همین بندر است که می‌تواند جلوی تحریم‌های دشمنان را بگیرد، لذا از نگاه امنیت ملی نیز توجه و تقویت به این بندر قابل توجه است.

استاندار مازندران، ما در حال حاضر یک اتفاق مهمی را پیش رو داریم و آن این است که بالاخره با مقاومت مردم مظلوم ایران، دشمنان قدار به زودی تسلیم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و لذا تحریم‌ها برداشته خواهد شد و وقتی اینگونه شود تمام کشورهایی که تا دیروز با ما دشمنی می‌کردند، بازار ایران و ذخایر معادن ایران مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد؛ لذا باید برای این روز  و با توجه به ظرفیت عظیم این بندر برنامه ریزی کرد و از هم اکنون به فکر آماده کردن زیرساخت‌ها باشیم.

این مسئول مطرح کرد: بدنبال این هستیم که غیر از منطقه ویژه اقتصادی، حتما بندرامیرآباد و این منطقه ظرفیت آن را دارد که به عنوان منطقه آزاد معرفی شود و این را در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این موضوع را به نتیجه برسانیم.

             

حسینی‌پور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی این شهرستان یکی از مناطق بسیار حاصلخیز است که ظرفیت‌های ایجاد شده گذشته، کافی نیست اعلام کرد: ما روستاهای بسیاری را در این شهرستان داریم که دارای ظرفیت بسیار مطلوبی دارند که باید این ظرفیت‌ها را باید با برنامه‌های ویژه فعال کنیم.

وی افزود: شهرک صنعتی شهید سلیمانی بهشهر، بی‌نظیرترین و وسیع‌ترین شهرک صنعتی مازندران است، چرا نباید از این ظرفیت در جهت رفع بیکاری این جوانان استفاده شود؛ با توجه به اینکه ما یکی از سیاست گذاری که برای آینده داریم، بحث توسعه و ظرفیت‌سازی جدید در  شهرک‌های صنعتی استان است.

استاندار مازندران، گفت: این شهرک باید به قطب صنعتی شمال کشور تبدیل شود و کاملا این ظرفیت را دارا است.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: یکی دیگر از مواهب این شهرستان زیبایی‌های خدادادی آن است و سهم گردشگری این شهرستان اصلا سهم قابل قبولی نیست؛ فرماندار محترم باید موضوع گردشگری را به عنوان یک موضوعی که هم در بخش‌های روستایی و هم در بخش شهری قابل توجه است، در الویت کاری قرار دهد.

             

حسینی‌پور میانکاله را یکی از ظرفیت‌های برجسته این شهرستان دانست و  تصریح کرد: وقتی بحث میانکاله به میان می‌آید، تمام دنیا در عرصه بین‌المللی در حوزه محیط زیست آن را دنبال می‌کند، لذا میانکاله خودش باید یکی از محورهای حوزه گردشگری باشد؛ امروز میانکاله چه سهمی در گردشگری دارد؛  چرا نباید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

وی افزود: گرفتاری ما تحریم اقتصادی نیست، تحریم فکر است؛ اگر فکرهامان را از تحریم برداریم، اگر از جوانان ما در عرصه‌های مدیریتی استفاده شود، اگر از واگرایی به همدلی و همگرایی برسیم، به رشد و توسعه خواهیم رسید.

استاندار مازندران، با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف بدانند که فرماندار، والی شهر است و همه موظفند خود را با او تنظیم کنند؛ متذکر شد: ما نباید چند صدایی در شهرستان داشته باشیم، تمام کننده مباحث اجرایی شهرستان، فرماندار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما