تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۵۸۷۶۹
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه دستگاه دیپلماسی کشورمان با هوشمندی سیاست های متوازن را با کشورهای مختلف دنیا دنبال کند و تنها به دیوار غرب تکیه ندهد می تواند در مسئله توسعه و رونق اقتصادی در کشور تداوم بخش باشد و دیوار تحریم ها را دچار فروپاشی خواهد کرد.
۰
plusresetminus
دوران نگاه ویژه به اروپا داشتن تمام شده است/ دیپلماسی متوازن و هوشمندانه دیوار تحریم ها را تخریب خواهد کرد
به گزارش بلاغ، ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه روسیه یک شریک قدرتمند برای جمهوری اسلامی ایران است که در سایه تعامل دو کشور، منافع هر دو ملت تامین خواهد شد گفت: مبادلات اقتصادی با روسیه می تواند در ابعاد گسترده در کشور تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه می تواند در عرصه های مختلف که در سالهای اخیر مغفول مانده است تحول بخش باشد عنوان کرد: چنانچه دستگاه دیپلماسی کشورمان با هوشمندی سیاست های متوازن را با کشورهای مختلف دنیا دنبال کند و تنها به دیوار غرب تکیه ندهد می تواند در مسئله  توسعه و رونق اقتصادی در کشور تداوم بخش باشد و دیوار تحریم ها را دچار فروپاشی خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپا باید بداند دورانی که در ایران از سوی دولت مستقر نگاه ویژه ای نسبت به آنها وجود داشت تمام شده است عنوان کرد: حاصل نگاه ویژه دولت قبل به اروپا حاصلش زیاده خواهی و پررویی آنها نسبت به ملت ایران بود اما دیپلماسی دولت سیزدهم در پی قطع نگاه های ویژه و خاص به اروپا و غرب است.

عزیزی با اشاره به اینکه مبادلات اقتصادی با اوراسیا و کشورهای عضو شانگهای موقعیت مناسبی برای افزایش همکاری با کشورهایی است که منافع مشترک با جمهوری اسلامی ایران دارند ادامه داد: سفر وزیر امور خارجه به چین یکی از اقدامات مطلوب به موازات انجام مذاکرات وین بود و نشان داد که سیاست خارجی ایران تخم مرغ هایش را در یک سبد قرار نمی دهد بلکه همزمان با مذاکرات با اروپا راهبردهای منطقه ای و سیاست متوازن با کشورهای همسایه را نیز دنبال می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در دولت قبل سیاستی در روابط منطقه ای باعث شد که کشور در جاده یک طرفه اعتماد به غرب با سرعت پیش برود تصریح کرد: حرکت در جاده یک طرفه اعتماد به غرب باعث شد بسیاری از منافع کشور در 8 سال گذشته به مخاطره افتاده و هر چقدر هم که به دولتمردان نسبت به این مسئله هشدار می دادیم گوشی شنوا در دولت برای این توصیه ها وجود نداشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در پی دیپلماسی چند محصولی و سیاست متوازن و نیز روابط نزدیک و دوستانه با کشورهای شرقی است تا راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای تحقق حقوق ملت عملیاتی شود.

 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴