کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران معرفی شدند

29 دی 1400 ساعت 14:26

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران در اجرای ماده ۳۶ از فصل ۷ قانون مطبوعات کشور با حضور رئیس کل دادگستری استان معرفی شدند.


به گزارش بلاغ؛ در جلسه‌ای  که در سالن اجتماعات دادگستری استان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان، معاونین دادگستری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ، اعضاء جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.

هیئت منصفه مطبوعات متشکل از ۱۴ نفر مورد اعتماد عمومی و از بین گروه های مختلف اجتماعی انتخاب می شوند که باید دارای شرایط حداقل ۳۰ سال سن و متاهل، نداشتن سابقه محکومیت موثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت و حسن شهرت باشند و برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.

بر این اساس حجت الاسلام محمدجواد قائمی ، سجاد هادیانی، محمد ابراهیمی، حمید رضا هراسانی، حوریه تقوی، عبدالمهدی حق شناس ، صادق رنجبر، عباس رمدانی، علی خانلری، مجتبی کواکبیان، عباس زارع، عادل طهماسبی، علیرضا مردان شاهی و خشایار سالاربه عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات مازندران پس از گرفتن احکام خودشان از  رئیس کل دادگستری استان بر دقت و سلامت وظایف محوله سوگند یاد کردند.

حجت‌الاسلام  محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم رعایت مقررات و ضوابط و حضور منظم و مسئولانه اعضاء در جلسات گفت: هیئت منصفه عنوانی است که هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی دارای اهمیت است و کسانی که عضو هستند تمام تلاش خود را بر شناخت دقیق و عمیق موضوعات و نظر منصفانه قرار دهند.

وی تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان را با دادگستری و این هیئت خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بیشتر شدن این ارتباطات موجب پیشگیری از تخلفات و جرایم در حوزه های سیاسی و رسانه ای خواهد شد.

مطالبه‌گری و نقدمنصفانه سرلوحه رسانه‌ها باشد

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه‌گری و نقدمنفانه را از رسانه های استان خواستار شد.

وی مازندران را دارای رتبه بالا از لحاظ نشریات و رسانه‌های خبری در کشور دانست و گفت: بیش از 500 رسانه شامل خبرگزاری، روزنامه(اعم از محلی وسرپرستی روزنامه های کشوری)، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه و پایگاه خبری دارای مجوز در این استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل 24 پرونده در هیئت منصفه پیشین خبر داد و افزود: از این تعداد 3 پرونده منجر به محکومیت گردید که 2 محکومیت به صورت تعلیقی و یک محکومیت نیز به صورت جزای نقدی بود که نشان از تعامل این هیئت با رسانه ها و دادگستری استان دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458765

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458765/اعضای-جدید-هیئت-منصفه-مطبوعات-مازندران-معرفی-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com