تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۵۸۷۵۹
مالیات در ظاهر و روی کاغذ مفهوم زیبایی برای اقتصاد کشور متصور می‌شود، اما به دلیل مشکلات زیادی که خود قانون دارد و از طرفی اجرای ناقص آن و معیوب بودن جریان‌های تولید و توزیع در بازار سبب شده است که قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان تبدیل شود.
۰
plusresetminus
حال ناخوش کارخانه یخچال‌سازی «نرسی»/مالیات بر ارزش افزوده؛ بلای جان تولیدکنندگان شد
به گزارش بلاغ، شاید نام نرسی نامی آشنایی باشد که به گوشمان خورده باشد و یا حتی قدیمی تر ها روزهای اوج کارخانه یخچال سازی نوین انجماد شهرستان بابل را یادشان بیاید فنی کاری که به عشق تولید با دستان خالی و همتی استوار پا در راهی نهاد که شاید کم تر کسی جرات رفتن در این مسیر را داشت.

این جوان قدیمی با اراده ای استوار بافکر تولید زمانی که کمتر کسی جرات تولید را داشته با گذراندن دوره هایی در بزرگترین کارخانجات کشور پس از کسب تجارب گوناگون فنی باهمت وتلاش با تولید ۵یخچال قدم در راه پرفراز ونشیب تولید نهاد وشرکت صنایع نوین انجماد را راه اندازی کرد که بعدها ( تولید کننده لوازم خانگی نرسی ) شد.

علی عباسی در سال 1368 با تولید یخچالهای صنعتی فعالیت خویش را آغاز نمودو در سال 1375جهت توسعه فعالیتهای خویش، تولید یخچالها و فریزرهای خانگی را به محصولات خویش افزودوی به امید کسب روزی برای کارگران سفره ای را گستراند هیچگاه راضی نشد به بهای راحتی وبرگشت سرمایه خویش کارخانه خویش رابفروشد با سیلی صورتش را سرخ کرد اما غیرت جوانمردی اش را به حراج نگذاشت.
 
زمانی که باهمت دولت وقوه مجریه پس از نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، بسیج کارگران وکارخانجات استان مازندران به دنبال حل مشکل کارخانه های را کد در اولین قرعه به نام اولین تولید کننده یخچال در شمال کشور افتاد تا با همت تریبون بسیج رسانه مشکلات پیش روی این کارخانه را که در حال رکود به سر می برد را حل نماید تا دوباره به روزهای اوج گذشته باز گردد.
 
 حال تور رسانه‌ای بسیج رسانه کنجکاو بود که بداند چه عواملی می تواند باعث شود تولید کننده برتر سالهای گذشته را از تب وتاب بیاندازد 
ابتدا از کارخانه یخچال سازی بازدید کردیم تا با روال کار آشنا شویم سپس پای صحبت مدیر عامل این شرکت نشستیم تا شاید بتوانیم گره کور حل مسئله را باز کنیم.
 
علی عباسی مدیر عامل وصاحب کارخانه پس از گلایه از چوب لای چرخ تولید گذاشتن بعضی ها ابراز داشت : کارخانه یخچال سازی نوین انجماد که روزی با ۱۳۸کارگر یکی از پویاتر ین کارخانه های شمال کشوردر بحث تولید بوده است ومحصولات خود رابه تمام نقاط کشور می فرستاده است حال با۱۸ کارگر آخرین نفس های خویش را می کشد.
 
علی عباسی بیان داشت :متاسفانه سالهای اخیر عوامل بسیاری چون کمبود نقدینگی و بهره های بالای وام باعث تعطیلی کارخانه های بسیاری در کشور شده است وبسیاری از کارخانه ها مانند کارخانه ما که در حال حرکت لاک‌پشتی است می توان گفت از حرکت ایستاده است.
 
اولین تولید کننده لوازم خانگی در شمال کشوربا گلایه از سازمان امور مالیات ودارایی عنوان داشت یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر این کارخانه مالیات ارزش افزوده ای است که برای مشتریان در نظر گرفته شده است واین عامل باعث می شودکه این کارخانه کاملا تعطیل شود.
 
عباسی تصریح کرد: خدا را شاکرم که تا به حال از هيچ گونه تسهیلات بانکی استفاده نکردم اما حال برای راه اندازی دوباره این کارخانه به تسهیلات ۱۰۰میلیارد ریالی با سود بانکی ۴درصد وتنفس برای به روز رسانی مجموعه نیازمندم تا با حمایت مسئولین امر در جهت رونق تولید وایجاد اشتغال گام بردارم.
 
ریس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات مازندران درحاشیه این بازدیدبا اشاره به رهاشدگی برخی از واحدهای تولیدی در سالهای اخیر ابراز داشت:امید داریم با همراهی دولت انقلابی وبنیاد مستضعفان وسپاه پاسداران این سازمان در جهت توانمندسازی فعالان تولید ورفع موانع و آسیب‌های واحد تولیدی وارد عمل شویم.
 
حسینیان عنوان داشت متأسفانه بیماری کرونا باعث رکود بسیاری از واحدهای تولیدی در استان مازندران شده است.
 
وی تصریح کرد در حال حاضر ۲۶۰۰واحد تولیدی در استان مازندران وجود دارد که درصد قابل توجهی از این واحدها دچار مشکلات وآسیب هستند.
 
سید جواد حسینیان ادامه داد در حال حاضر ۱۶۰ واحد تولیدی در این استان توسط بسیج سازندگی احیا گردیده است و۳۶ واحد تولیدی دیگر به همت وتلاش دستگاههای اجرایی وبانکها بستگی دارد.
 
ریس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات مازندران با گلایه ازکم کاری برخی از مسئولان برای تسریع در یک امضا ابراز داشت: در قبال هریک از صندلی مسئولان در کشور ۷۲ شهید جان خود را نثار این انقلاب نموده اند تا این انقلاب پا برجا بماند وحال مسئولان نیز موظف هستند با رفع موانع تولید چرخ اقتصادی جامعه را رونق بخشند.
 
وی خاطرنشان کرد:بسیاری از واحد های تولیدی در معرض خطر مانندواحد تولیدی نرسی رامی توان با جریان سازی های رسانه ای وحساس نمودن موضوع وپیگیری مشکلات وآسیبهای ایجاد شده دوباره به روزهای اوج رساند.
 
حسینیان گفت: با نگاه انقلابی واستفاده از ظرفیت های موجود می توان با ارایه راه حل های کمبود نقدینگی و ایجاد اعتبار لازم برای اعطای تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، واستفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و ثبات بازار فروش، وبرتری نمودن اختلافات بیمه‌ای و مالیاتی از رکود برخی واحدهای تولیدی جلوگیری کرد.
 
مسئول بسیج رسانه مازندران نیز دراین بازدید با اشاره به ظرفیت رسانه ها برای رفع مشکلات تولید اظهار داشت رسانه در بخش های مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی سیاسی با حداکثر ظرفیت پای کار است.
 
عبدالمهدی حق شناس با اشاره به هم افزایی رسانه ومسئولان امر در جهت رونق تولید بیان کرد افزایش آگاهی مردم درجهت خرید کالاهای ایرانی و تبلیغ آن انگیزه بیشتری برای تولیدکنندگان ایجادخواهد کرد که در این راستا خبرنگاران با قلم شیوایشان مثل همیشه می‌توانند به نحو مطلوبی جریان سازی رسانه‌ای داشته باشند.

وی موانع پیش روی تولید، حمایت‌های ضعیف یا عدم حمایت از تولید را آسیب بزرگی برای کشور دانست و افزود: پشتیبانی از امر مهم تولید و مانع‌زدایی از مسیر پیش روی آن به رشد تولید و اشتغال در جامعه کمک بسزایی خواهد کرد.

به دنبال تلاش برای بازگشت واحد تولیدی راکد به چرخه تولید از مشکلات مطرح شده توسط مدیر عامل شرکت نوین انجماد ما را بران داشت که جستجوی در اینترنت کنیم تا مشکل مالیاتی مطرح شده را پیگیر شویم که به این قانون ابلاغ شده رسیدیم که امسال تسریع شد:کلیه تولیدکنندگان و فروشندگان حائز شرایط فراخوان ها ی در مالیات ارزش بر افزوده لازم است هر یک از تولید کنندگان 9 درصد از بهای فروش را محاسبه و از خریدار اخذ و برابر مقررات نسبت به پرداخت آن به حساب مالیاتی اقدام نمایند که این یکی از گلایه های مطرح شده توسط این تولیدکننده بوده است که باعث دغدغه برای افزایش قیمت برای مصرف کننده وکاهش خریدار محصولات را به همراه داشته است.
 
حال می توان با کاهش تورم وبازنگری در بعضی از قوانین امیدها را برای احیای واحد های تولیدی راکد مهیا نمود وباشاه کلید ارایه راه حل اقتصادی درست درب واحدهای تولیدی بسته شده را باز نمود وچرخه اقتصادی جامعه را رونق بخشید البته زمانی این موضوع امکان پذیر خواهد بود که حیات دستگاه‌های دولتی به حیات شرکت‌های تولیدی وابسته شود ودستگاه های متولی موانع پیش روی تولید، حمایت‌های ضعیف یا عدم حمایت از تولید را آسیب بزرگی برای کشوربدانند وبا پشتیبانی از امر مهم تولید و مانع‌زدایی از مسیر پیش روی آن به رشد تولید و اشتغال در جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷