کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر امیکرون بیخ گوش مردم؛

زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا در مازندران/238 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند

29 دی 1400 ساعت 10:16

اگر روند رعایت شیوه نامه‌ها به همین ترتیب پیش رود مبتلایان به کرونا در مازندران افزایش می‌یابد.


به گزارش بلاغ، بیست و سومین ماه از شیوع ویروس کرونا با نگرانی‌های شیوع ویروس اومیکرون شروع شد و اکنون با توجه به روزهای پایانی شیوع این ویروس درست است وجود دارد اما تاثیر واکسیناسیون کماکان مشهود است.

در حالیکه آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا مسیر سراشیبی طی می‌کند اما ورود سویه جدید امیکرون به کشور باعث نگرانی شده است؛ سویه‌ای که قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد و علائم آن به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار نزدیک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر روند رعایت شیوه نامه‌ها به همین ترتیب پیش رود مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

مصطفی جوانیان گفت: اگر روند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همین ترتیبی که هم اکنون شاهد آن هستیم در کشور پیش رود متاسفانه شاید شاهد افرایش مبتلایان به کرونا باشیم.

میزان موارد ابتلا به کرونا در تمامی کشور‌های اطراف ایران در حال افزایش است که زنگ خطری برای کشور می‌باشد.

به گفته جوانیان راه حل جلوگیری از افرایش کرونا در درجه اول تزریق واکسیناسیون به صورت کامل است به ویژه افرادی که از دوز دوم واکسن آنها ۳ ماه گذشته هر چه سریع‌تر برای دوز سوم اقدام کنند.

کسانی هم که از دوز دوم آن‌ها ۳ ماه نگذشته است هنوز سطح ایمنی مناسبی دارند.

به گفته جوانیان در درجه دوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در فضا‌های بسته و تجمعات مورد تاکید است که امیدواریم  با رعایت این موارد وارد پیک ششم در کشور نشویم.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان مازندران نیز بیان کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک می‌تواند موجب کاهش نگرانی‌ها شود و کشور را از پیک اومیکرون عبور دهد.

محمد حمیدی به مردم توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و آن به هیچ وجه به تعویق نیندازند.  

وی در پاسخ به این سوال که چرا سویه اومیکرون در برخی شهرها شیوع بیشتری دارد، اظهارداشت: هر مکانی که سفر در آن زیادتر انجام شود، شیوع بیشتر این ویروس را شاهد خواهیم بود.

متخصص بیماری های عفونی باردیگر به مردم توصیه کرد: اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در فضاهای بسته و دورهمی ها را حتما رعایت کنند.

حمیدی ادامه داد: با توجه به اینکه سرایت سویه اومیکرون بسیار بالا است، ایران هم از شیوع این ویروس استثنا نیست. پس از شناسایی سویه اومیکرون در کشور، مشخص شد که این سویه در حال چرخش در کشور است.

به گزارش بلاغ، براین اساس طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۵۳ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲۳۸ نفر رسید که از این تعداد ۶۸ نفر بدحال هستند.

برای محافظت در مقابل امیکرون نیازمند این هستیم که سیستم ایمنی را مجدد تحریک کنیم. افراد ۱۸ سال به بالا که سه ماه از نوبت دوم تزریق واکسن آنان گذشته برای دریافت دوز سوم به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

توصیه می‌شود افرادی که تاکنون سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کردند، برای دوز سوم هم از همین واکسن‌ها استفاده کنند و کسانی که آسترازنکا و اسپوتنیک زدند از واکسن مشابه یا پاستوووک پلاس استفاده کنند. به مردم فقط میگوییم واکسن بزنند و ذهن خود را درگیر نوع واکسن نکنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458753

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458753/زنگ-خطر-افزایش-مبتلایان-کرونا-مازندران-238-بیمار-کرونایی-بیمارستان-ها-بستری-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com