مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

پایان هفته‌ای سرد و برفی در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۸۷۴۲
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر پنج‌شنبه ۳۰ دی تا ظهر جمعه یکم بهمن شاهد بارش باران و برف در دامنه‌ها و ارتفاعات، وزش باد شدید در استان هستیم.
۰
plusresetminus
پایان هفته‌ای سرد و برفی در مازندران
سید محمدرضا رضوی در گفتگو با بلاغ با اشاره به وضعیت  اب و هوای مازندران اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دمای روزانه خواهد بود و در روز پنجشنبه بتدریج با وزش باد شدید، بارش باران، کاهش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز جمعه نیز در دامنه ها و ارتفاعات ابری و مه آلود همراه با بارش برف و و زش باد و  از بعدازظهر بتدریج با کاهش ناپایداری و همچنین در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری و بارندگی، گاهی مخلوط بارش باران و برف و وزش باد از بعدازظهر بتدریج با کاهش ناپایداری را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه سرد بارشی کل آسمان مازندران به‌ویژه نیمه شرقی استان را دربرمی‌گیرد، افزود: لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر و افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز از مخاطرات پیش‌رو خواهد بود.

رضوی تصریح کرد: پرهیز از تردد جاده‌ای و سفرهای غیر‌ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی  پرهیز ازصعود کوهنوردان، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور مورد تاکید است.

رئیس هواشناسی آمل نیز در ادامه با بیان اینکه در روزهای آینده احتمال بارش برف در شهر امل کم است، عنوان کرد: انتظار ما برای خط برف بالای 300متر است، اما احتمال مخلوط برف و باران در مناطق میان بند وجود دارد.

هوشنگ بهزادی شرایط را در سطح نارنجی و وضعیت هشدار خواند و اظهار کرد: از بعدازظهر پنج شنبه نفوذ سامانه سرد و بارشی شروع خواهد شد و تا ظهر جمعه ادامه دارد.

رئیس هواشناسی آمل تصریح کرد: بارش  باران بخصوص در نیمه شرقی استان نسبتا شدید خواهد شد، بارش برف در دامنه ها و ارتفاعات، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما ، تداوم شبهای سرد و وقوع یخبندان بخصوص در صبح شنبه شاهد خواهیم بود. 

وی به احتمال اختلال در تردد جاده ای ناشی از لغزندگی اشاره کرد و افزود: باعث ایجاد مه گرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی خواهد شد و احتمال مسدود شدن محورهای مواصلاتی و برف گیر کوهستانی را در پی خواهد داشت.

بهزادی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلاتی که احتمال بروز ان وجود دارد، افت فشار گاز ناشی از افزایش مصرف خواهد بود که به هم استانی ها توصیه می کنیم تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی توصیه کرد: از تردد جاده ای و سفرهای غیر ضروری به مناطق مرتفع و کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات سفر زمستانی پرهیز کنند.

بهزادی به کشاورزان و باغداران تاکید کرد: کشاورزان به برداشت میوه مرکبات و حفاظت از نهال های جوان و تازه کاشت بپردازند و برای سیستم های گرمایشی گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها آمادگی لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما