کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار جدید مرکز مازندران اعلام کرد:

مسیر توسعه در گام دوم انقلاب در گروه مدیران جهادی/به‌دنبال ایجاد امید و کرامت شهری بر مدار قانون هستیم

28 دی 1400 ساعت 21:44

فرماندار مرکز مازندران با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و دهه پنجم، برای نیل به توسعه ما به مدیران جهادی نیاز داریم؛ گفت: شعار ما برای ایجاد امید و کرامت شهری، مدیریت کارآمد، بخش خصوصی همراه و جامعه همگام است که در سایه قانون‌مداری این مهم ممکن می‌شود.


به گزارش بلاغ؛ عصر امروز مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید ساری با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حسینی‌پور استاندار مازندران، زارعی و بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، کریمی دادستان مرکز استان، اعضای شورای تامین و اداری مرکز استان و جمعی از مسئولان شهری و استانی، برگزار شد.

محمدعلی نوبخت فرماندار جدید ساری در این مراسم، اظهار کرد: اصول ما در مدیریت بر مبنای مبانی سیاسی و فلسفه اسلامی و فقه شیعه تطبیق دارد و در این راستا خداباوری، خدامحوری، عدالت، برابری، انصاف، مردم‌داری و ولایتمداری، شرط اصلی و مشروعیت بخشی است، که دنبال خواهیم کرد.
 
وی افزود: لذا همان‌گونه که استاندار مازندران، نقشه راه را برای ما ترسیم کرده‌اند، الگو و روش ما، مرکز استانی توسعه محور و روش ما چارچوب نظری و نقشه‌ای است که استاندار برای فرمانداران مشخص کرده‌اند.

 فرماندار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: ما برای اجرایی کردن این نقشه راه، 9 کلید واژه را تعریف کرده‌ایم که عبارتند از: معنویت، عقلانیت و عدالت به عنوان پارادایم و الگوی ما و سه اصل رضایت، رفاه و معنا، که معنا را از قرآن، صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد(ع)، منویات رهبری و وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل و مبانی گام دوم انقلاب بر می گیریم که به ما منبع و آرامش می‌دهد.
 
نوبخت ادامه داد: معنا به ما آرامش می دهد، به ما قدرت می‌دهد تا در میدان باشیم؛ اما رضایت چگونه حاصل می شود، ایجاد رضایت مبتنی بر قانون‌گرایی ممکن می‌شود.

         
 
وی بیان کرد: قانون اساسی بر مبنای توسعه ششم که اکنون در آستانه ورود به برنامه توسعه هفتم هستیم، سند چشم انداز، نظام بودجه ریزی، بنا شده است و لذا قانون گرایی برای ما ایجاد رضایت می‌کند؛ قانون رابطه بین پارادایم، واعظان و مجریان را معلوم می‌کند و دیگر تداخل مغفول می شود و لذا اینجا است که مردم احساس رضایت می‌کنند.
 
فرماندار مرکز مازندران تاکید کرد: وقتی مأمن و پناهگاه قانون شود اینجا است که مردم احساس رضایت و آرامش می‌کنند؛ همان یک کلمه قانونی که می‌تواند آرامش، آسایش، زیست مسالمت آمیز، مدارا، آبادانی و توسعه را به ارمغان بیاورد.
 
نوبخت عنوان کرد: اما رفاه چگونه ایجاد می‌شود، وقتی معنا و رضایت فراهم شود، اینجا است که موضوع رفاه مطرح می‌شود؛ رفاه با حرکت توازن دارد؛ موضوع حرکت، مبدا و مقصد حرکت و فاعل حرکت همان نکاتی است که شما استاندار ولایی به عنوان مانیفست(اصول و عقاید و اهداف) و نقشه به ما توصیه کرده‌اید و قطعا تحقق این موارد نیازمند یک  مدیر جهادی است و به تعبیری دیگر نیازمند مدیر استشهادی است.
 
وی اعلام کرد: در گام دوم انقلاب و دهه پنجم، برای نیل به توسعه ما به مدیران استشهادی نیاز داریم و لذا ما تلاش کنیم این 9 کلیدواژه را بر اساس نقشه و روش مد نظر مقام عالی دولت در استان  مبتنی بر همدلی، همگرایی، هم افزایی، هم بختی، هم پذیری و هم شنوی به سمت شهری خلاق، شهری معنوی، شهری امیدآفرین پیش بریم.
 
فرماندار مرکز مازندران تصریح کرد: نکته مورد تاکید ریاست جمهور و استاندار مازندران، ایجاد امید است؛ ما متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که توهم امید ایجاد می‌شد؛ امروز بنا داریم با همت همه گروه‌ها، جریان‌ها و سلیقه ها، ایجاد امید کنیم و کرامت شهری را ایجاد کنیم.
 
نوبخت گفت: شعار ما برای ایجاد امید و کرامت شهری، مدیریت کارآمد، بخش خصوصی همراه و جامعه همگام است؛ 3 هزار و 250 متر مربع مساحت شهرستان ساری، 504 هزار و 297 نفر جمعیت می‌طلبد تا توزیع صحیح قدرت، ثروت، عدالت تحقق یابد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458737

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458737/مسیر-توسعه-گام-دوم-انقلاب-گروه-مدیران-جهادی-به-دنبال-ایجاد-امید-کرامت-شهری-مدار-قانون-هستیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com