کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

صید فیل ماهی 210 کیلویی توسط صیادان مازندرانی

28 دی 1400 ساعت 17:55

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان در منطقه رستم‌رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۲۱۰ کیلوگرم شدند.


به گزارش بلاغ، حسن اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه هدف صیادان تعاونی‌های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می‌شود، درخصوص صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۲۱۰ کیلوگرم و طول ۳ متر که ۲۶ کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت ازذخایرآبزی افزود: استراتژی مابه صیدماهیان خاویاری نگاه حفاظتی وحمایتی به منظورتأمین مولدین موردنیازاست.

اسحاقی بااشاره به اینکه حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، اظهارداشت : ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می‌شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می‌شوند.

وی درادامه تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به‌صورت زنده و سالم با چان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است ، انتقال یافت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458734

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458734/صید-فیل-ماهی-210-کیلویی-توسط-صیادان-مازندرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com