هم‌زمان با افزایش بارش‌های سنگین، یخبندان و برودت هوا، از دیروز در مازندران راه بیش از ۱۳۰ روستای شهرستان‌های غرب استان بسته شد و جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال برای دومین روز پیاپی مسدود شد.
۰
plusresetminus
برف راه ارتباطی بیش از ۱۳۰ روستای غرب مازندران را بست/ انسداد چالوس و آزادراه تهران، شمال برای دومین روز
به گزارش بلاغ، طبق اعلام راهداری، هم‌زمان با افزایش بارش‌های سنگین، یخبندان و برودت هوا، از دیروز در مازندران راه بیش از ۱۳۰ روستای شهرستان‌های غرب استان بسته شد و جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال برای دومین روز پیاپی مسدود شد و در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت ، چالوس و نور راه ارتباطی روستاها مسدود شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس، کلاردشت و نوشهر صبح امروc از بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای مناطق کوهستانی این شهرستان‌ها بر اثر بارش سنگین برف خبر داد.

مهدی صفایی گفت: راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا در بخش کجور نوشهر ، ۳۳ روستا در مسیر "دزدبن "- "دلیر " و  ۱۷ روستای حدفاصل منطقه "طویر " و "ناتر" بخش مرزن آباد  چالوس و ۶ روستای شهرستان کلاردشت از شب گذشته تاکنون بسته است.

وی همچنین از بسته بودن جاده کندوان تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت که ارتفاع برف در ارتفاعات این محور به حدود ۵۰ سانتی متر رسیده است.

کندوان  از حوالی ساعت ۹ دیروز، دوشنبه به علت برف سنگین و نیز لغزندگی سطح جاده به روی وسائط نقلیه موتوری بسته شد.

صفایی همچنین با اعلام این که ارتفاع برف در روستاهای نوشهر، چالوس و کلاردشت به حدود ۷۰ سانتی متر رسیده است ، گفت که از نخستین ساعات امروز نیروهای راهداری در قالب پنج اکیپ مشغول انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی به منظور رفع انسداد راه های مسدود شده هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور هم اعلام کرد که بارش سنگین برف روز گذشته تاکنون در بخش بلده راه دسترسی ۳۰ روستای این بخش را بست.

سلیمان ایزدی افزود : با تلاش ها شبانه روزی از عصر روز گذشته نیروهای راهداری جاده اصلی بلده به دوآب و پل زنگوله باز نگه داشته شد ولی مسیرهای ۳۰ روستای این بخش به دلیل بارش سنگین برف از شب گذشته بسته شد.

وی گفت هر چند جاده پل زنگوله به بلده از شب گذشته تاکنون چندین بار به صورت مقطعی بسته شد ولی با تلاش نیروهای راهداری باز شد و در حال حاضر تردد در جاده های اصلی این بخش نیز با زنجیر چرخ ممکن با کندی صورت می گیرد.

وی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی بلده را حدود ۵۰ سانتی متر اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون بارش شدید برف در منطقه ادامه دارد که با متوقف شدن برف عملیات بازگشایی راه ۳۰ روستا این بخش نیز اجرا خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور افزود: از روز گذشته چهار اکیپ مجهز با دو دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر و دو دستگاه نمک پاش مشغول برف روبی جاده های دوآب به بلده و پل زنگوله به بلده هستند و تاکنون نیز ۳۰۰ تن نمک در راه های این بخش پاشیده شده است.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است. شهر بلده از طریق سه جاده دوآب در هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. جاده پل زنگلوله عموما در نیمه دوم سال بر اثر بارش برف و باران بسته می شود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران بارندگی تا پایان روز پنجشنبه در استان ادامه دارد و بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سمنان، البرز، تهران، مازندران و گلستان تداوم دارد.

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز گزارش شده است.

هم‌اکنون تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین- رشت نیز روان است.

بر اساس این خبر، بررسی وضعیت ترافیکی سایر محورها نیز حاکی از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین- کرج محدوده پل فردیس، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده «گرمدره» و ترافیک سنگین در محور شهریار- تهران حدفاصل میدان «معادن» تا شهرقدس است.
 

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما