تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۵۸۶۹۳
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در 72ساعت گذشته بیش از 2034کیلومتر از محورهای کوهستانی این استان در 263 مرحله برف روبی شد.
۰
plusresetminus
برف‌روبی 2050 کیلومتر از محورهای کوهستانی/بارش برف و باران ادامه دارد
به گزارش بلاغ، اسماعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف در طی دو روز آینده در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون 33 اکیپ راهداری با بکار گیری 250 دستگاه ماشین آلات راهداری و 350 راهدار در محورهای کوهستانی و مواصلاتی استان مستقر هستند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهای برفگیر مازندران را ۳7۰۰ کیلومتر اعلام و عنوان نمود: در حال حاضر 22 راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

وی ادامه داد : محورهای ارتباطی اصلی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، ساری _ کیاسر و محورهای فرعی بلده – پل زنگوله نور ، دوهزار و سه هزار تنکابن ، اشکورات رامسر ، عباس آباد _ کلاردشت از جمله محورهایی بودند که عملیات برف روبی و نمک پاشی در آنها صورت پذیرفت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران نیز گفت: وضعیت جوی اسان امروز دوشنبه ۲۷ دیماه سرد و بارانی گاهی با وزش باد در کوهپایه‌ها و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

 احمد اسدی افزود: بارش برف در ارتفاعات غربی استان شدیدتر است و در حال حاضر هم در حال بارش است.

وی با بیان اینکه محور کندوان بیش از ۳۰ سانتیمتر برف داشته است، گفت: در ارتفاعات شرقی استان مقدار برف کمتر است و زمان شروع بارش برف در این مناطق از اواخر وقت امروز خواهد بود.

بگفته معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران برای فردا سه شنبه در مناطق غربی استان، صبح بارانی در کوهپایه‌ها و ارتفاعات با بارش برف همراه است اما بلافاصله از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و آسمان صاف می شود.

 اسدی ادامه داد: در مناطق مرکزی و شرقی فردا سه شنبه بارانی، در ارتفاعات با بارش برف کمی با تاخیر از بعد از ظهر فردا همراه با کاهش ناپایداری، سامانه از مرز‌های شرفی خارج می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه جو استان پایدار و آسمانی عمدتا افتابی همراه با افزایش دما در طول روز خواهیم داشت اما در طول شب و صبح هوا سرد و زمستانی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: بامداد پنجشنبه سامانه سرد بارشی دیگری وارد استان می‌شود، بنابراین روز پنجشنبه مجددا سرد و بارانی و همراه با وزش باد و بارش برف خواهد بود.

اسدی افزود: هم در ارتفاعات غربی و هم در ارتفاعات شرقی مقدار بارش برف قابل ملاحظه و به مناطق پایین‌تر هم کشیده می‌شود.

وی گفت: این شرایط تا صبح جمعه ادامه پیدا می کند و قبل از ظهر جمعه هم از استان خارج می‌شود، از بعدازظهر جمعه هم جو استان پایدار می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: دریا هم مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

به گزارش بلاغ، مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴