مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

بازداشت 3 شکارچی «جوجه تیغی» با دستور دستگاه قضا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۵۸۶۹۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سه متخلفی که اقدام به شکار و کشتار تشی در جنگل‌های مازندران کرده بودند توسط پلیس فتا در شهرستان قائمشهر شناسایی و با صدور حکم قضایی بازداشت شدند.
۰
plusresetminus
بازداشت 3 شکارچی «جوجه تیغی» با دستور دستگاه قضا
به گزارش بلاغ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه انتشار گسترده فیلم کشتار سه تشی در فضای مجازی توسط تعدادی از متخلفان موجی از تشویش اذهان عمومی به وجود آورد افزود: درخواست پیگیری برای شناسایی این متخلفان توسط کارکنان واحد حقوقی اداره کل به پلیس فتا ارائه شد که با رصد و پایش شاخصه‌های موجود در فیلم ازجمله لهجه و گویش سه متخلف در پی ارائه طرح شکایت رسمی به دادستان قائمشهر، دستگیر شدند.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه اقدام این افراد در فیلم مصداق بارز کشتار نامتعارف و غیرمجاز گونه‌های جانوری است و از طرفی هم مغایر با آموزه‌های دینی و قرآنی ما محسوب می‌شود واعتراضات گسترده بین دوستداران حیات وحش و محیط زیست را بهمراه داشت گفت: با طی مراحل قانونی، پیگیری تخلف این سه شکارچی به جریان افتاده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در این ویدئو مشاهده می‌شود؛ چند نفر با آب بستن در لانه این جانوران آن‌ها را وادار به خروج از لانه می‌کنند و در هنگام خروج با ضربات محکم باچوب و آلات کشاورزی آن‌ها را بیهوش می‌کنند و سپس سر می‌بُرند تصریح کرد: جرم این افراد علاوه بر کشتار بی‌رحمانه تشی، انتشار گسترده فیلم در فضای مجازی و جریحه‌دار کردن اذهان عمومی هم هست.

به گزارش بلاغ، جوجه تیغی در شمال کشور به تشی شناخته می‌شود ودر استان‌های شمالی کشور که جنگل دارد به شدت در حال انقراض است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما