تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۶۸۵
سازمان نظارت بر رفتار مالی انگلیس به نمایندگی از حدود ۴۴ میلیون کاربر فیسبوک که حقوقشان نقض شده از این شرکت شکایت کرد.
۰
plusresetminus
شکایت از فیسبوک در انگلیس به جرم سوءاستفاده از اطلاعات شخصی 44 میلیون کاربر

به گزارش بلاغ؛ برای بسیاری از تاجران و مقاطعه‌کارها سود بیشتر بر ارزش‌های اخلاقی و قانون‌مداری رجحان دارد؛ غول‌های فناوریِ مدرنِ ارتباطات نیز از این وضع استثناء نیستند. «لیزا لودال گورمسن»، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی انگلیس و یکی از متخصصان حقوق رقابت، می‌گوید: «به نمایندگی از حدود ۴۴ میلیون کاربری که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیسبوک استفاده کرده و این پلتفرم با سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی آنها حقوقشان را نقض کرده، از این شرکت شکایت کرده است.»

بر اساس شکایت یادشده «فیسبوک» با تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران خود میلیارد‌ها پوند درآمد داشته و موفق شده اطلاعات خصوصی کاربران را از طریق امکانات این شبکه اجتماعی گردآوری کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک در واکنش به این شکایت گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می‌کنند که می‌توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در پلتفرم فیسبوک به اشتراک می‌گذارند، داشته باشند.

گفتنی است، فیسبوک قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز مواجه شده است. وکلای نیویورک و ایالت‌های دیگر در شکایتی به دادگاه استیناف منطقه کلمبیا اعلام کرده‌اند که فیسبوک یک شرکت انحصارگرا است که از قدرت خود در بازار برای از بین بردن رقابت استفاده کرده است.

این خبر از آنجا حائز اهمیت است که نشان می‌دهد، در کشورهایی که بیشترین ادعای آزادی بیان را دارند، قوانینی برای جلوگیری از سوءاستفاده از فضای رسانه و شبکه‌های مجازی تصویب شده و در هیچ جای دنیا، این فضا به حال خود رها نشده است اما هستند غربگرایانی در کشورهای شرقی که، کاسه داغ‌تر از آش شده و آزادی بیان را مساوی با رها کردن این فضا معرفی می‌کنند تا شاید بتوان از بستر آن، به نان و نوایی رسید، ولو به قیمت خسارت‌های جبران ناپذیر برای خانواده‌ها و...
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴