کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401: تخصیص ۴/۵ میلیارد یورویی دولت برای پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌­زدایی

مهر , 27 دی 1400 ساعت 8:30

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود از تکلیف ۴.۵ میلیارد یورویی دولت برای پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی خبر داد که قرار است از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی حاصل شود.


به گزارش بلاغ؛ رحیم زارع در تشریح نشست دیروز کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت مکلف شد، در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت، به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای به دولت و دستگاه‌های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار داد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و نفتی را با نرخ ETS به فروش برساند. علاوه‌بر این، به دولت اختیار داده شد تا ارز را حداکثر ۲ درصد زیر نرخ سامانه ETS برای کنترل بازار به فروش برساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در مصوبه دیگری به وزارت نفت مجوز داده شد تا از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان، برای طرح‌های توسعه‌ای و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.

زارع افزود: همچنین دولت مکلف شد تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی، پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه مالی لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: دولت مکلف شد در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ها کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: همچنین از محل ۵.۵ میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شد.


کد مطلب: 458683

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458683/سخنگوی-کمیسیون-تلفیق-بودجه-1401-تخصیص-۴-۵-میلیارد-یورویی-دولت-پیشرفت-آبادانی-محرومیت-زدایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com