کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار امامزاده عبدالله آمل:

آلودگی صنعتی بلای جان مردم آمل شده است/شهر امامزاده عبدالله با ظرفیتی بالا اما امکانات محدود

27 دی 1400 ساعت 8:30

شهردار امامزاده عبدالله گفت: با توجه به اینکه امار سرطان در این منطقه بالا است، انتظار داریم مسئولین محیط زیست ورود پیدا کنند، عصرها خیلی از دود کارخانه‌ها به سمت شهر می رود که باعث بیماری های زیادی برای ساکنان منطقه شده است.


به گزارش بلاغ؛ مهدی حسن نژاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت و مشکلات شهر امامزاده عبدالله اظهار کرد: در سال تاسیس آرامستان این منطقه هنوز شهر نشده بود، اما امروز یکی از دغدغه های شهروندان است، بخصوص در زمان کرونا که فوتی های کرونا در این ارامستان تدفین می شدند، نگرانی های زیادی برای اهالی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت ارامستان، اما نتیجه مطلوبی نتیجه شهر امامزاده عبدالله نمی شد، عنوان کرد: از سال از ۹۶ تا ۹۸  تا امروز ۶۰ درصد درامد ارامستان برای شهرداری امل و ۴۰ درصد امامزاده عبدالله بود و این جز حق مردم این شهر بوده که با صحبت های که انجام شد 50 درصد اختصاص یافت.

شهردار امامزاده عبدالله یکی از دغدغه این شهر را آسفالت خواند و افزود: ۶۰ درصد کوچه های شهر بصورت خاکی و ۲۰ درصد ناکارامد است که بصورت جدی پیگیر هستیم و قرار است بخشی از منبع بازافرینی و سازمان شهرداری ها بودجه ان تامین شود.

وی ادامه داد: در نظر داریم ۳۰ هزار متر اراضی خاکی اسفالت شود که حق اولیه شهروندان است، تا در مواقع بارندگی دچار مشکل نشوند .

حسن نژاد برخی از مشکلات این شهر را برای مدیریت گذشته عنوان کرد و افزود: با پیمانکاری قرارداد بستند، ولی هیچ اسناد و مدارکی نیست تا از پیمانکار مربوطه بگیریم تا وضعیت اسفالت مهیا شود و بستر کار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یک و نیم کیلومتر اسفالت تا کنون  انجام شد، تا قبل عید نیز ۲ هزار متر اسفالت انجام خواهد شد و تا بلوار امام رضا (ع) سه و نیم کیلومتر است در فاز بعدی بعد از عید بقیه انجام خواهد شد .

شهردار امامزاده عبدالله از زیباسازی شهر ابراز ناراحتی کرد و افزود: دروازه ورودی در جایگاه این شهر نیست، برای بهبود این وضعیت ورود پیدا کردیم و در جلسه شورای ترافیک مطرح شد، این جاده زیرنظر راهداری است و تا کنون هیچ اقدامی در خصوص صورت نگرفته است.

وی با تاکید اینکه امامزاده عبدالله پتانسیل بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: وجود مرقد مطهر امامزاده عبدالله (ع) در حوزه مذهبی، داشتن دانشگاه در زمینه آموزشی، دارا بودن مرکز درمانی، جنگل و طبیعت این منطقه، پتانسیل بالایی دارد ولی متاسفانه  مردم این شهر از حداقل ها برخوردار هستند.

شهردار امامزاده عبدالله از ساماندهی دست فروشان این شهر خبر داد و اظهار کرد: زمین مشخصی را شناسایی کردیم که بازار محلی راه‌اندازی شود ودر این خصوص اعتبارات لازم گرفته شد.

وی از بازگشایی پارک در اسکومحله خبر داد و افزود:  پارکی به مساحت ۲ هزاز متر تا ۲۲ بهمن افتتاح می شود که جمعا برای اسکومحله سه پارک خواهد شد، منطقه کاسمده و اسپنده هیچ پارکی نداریم، زمینی ۷۰۰ متری در کاسمده شناسایی کردیم که ۵۰۰ متر ۀن مشخص شده و مابقی در حال توافق هستیم.

حسن نژاد یکی از مشکلات این منطقه را نبود ادارات دانست و عنوان کرد: سند اقدام مشترک انجام شد تا خانه بهداشت و سرای محله احداث شود، سال اینده تامین اعتبارخواهیم گرفت و استارت زده می‌شود، مرکز اوژانس ۱۱۵ پیمان‌نامه بسته شد، قرار است برای جلوگیری از اتلاف وقت شعبه ۳ تامین اجتماعی دایر شود و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها یکی از ماشین های اتش نشانی را در اختیار ما بگذارند.

وی از حضور ورزشکاران در سطح ملی و جهانی در این منطقه اشاره کرد و یاداور شد: ورزشکارهای بنامی در رده ملی و بین المللی داریم که وظیفه ماست بسترسازی کنیم، در نظر داریم بعد از اینکه زمین شناسایی شد تامین اعتبار کنیم تا بستر های مناسب برای پرورش ورزشکاران فراهم شود.

حسن نژاد از جذب سرمایه در این شهر تاکید کرد: برای ورود سرمایه‌گذارها تحقیق کردیم چه برند و ایتمی جذب بیشتر را در پی خواهد داشت، تمام مواد اولیه برای ساخت مبل را دارا هستیم، تحقیق و بررسی کردیم این پتانسیل که بازار مبل مازندران در این شهر باشد را داریم، در حال برنامه ریزی های اولیه و استارت کار هستیم.

وی از دیگر مشکلات این شهر بیان کرد: با توجه به اینکه امار سرطان در این منطقه بالا است، انتظار داریم مسئولین محیط زیست ورود پیدا کنند، عصرها خیلی از دود کارخانه جات به سمت شهر می رود که باعث بیماری های زیادی برای ساکنان منطقه شده است.

شهردار امامزاده عبدالله به مشکل سگ های بی صاحب در این منطقه اشاره کرد و گفت: با یک پیمانکار قرارداد بستیم، حدود  ۴۰ سگ را گرفتیم و به پناهگاه بردیم و همچنان در حال جمع اوری هستیم، اما متاسفانه از شهرهای اطراف این سگ ها به منطقه رها می شوند.

وی یکی از ظرفیت های شهر امامزاده عبدالله را بعد مذهبی این شهر خواند و اظهار کرد: در استان هیچ شهری را شهر باعنوان مذهبی نداریم، سعی داریم از این ظرفیت استفاده کنیم و این شهر را بعنوان شهر مذهبی معرفی کنیم تا از ظرفیت های مذهبی این شهر بیشتر استفاده شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 458663

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458663/آلودگی-صنعتی-بلای-جان-مردم-آمل-شده-شهر-امامزاده-عبدالله-ظرفیتی-بالا-اما-امکانات-محدود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com