کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسینی سرپرست فرمانداری آمل معارفه شد

25 دی 1400 ساعت 22:28

سیدعباس حسینی، بیست و سومین فرماندار امل و نخستین سرپرست فرمانداری دولت سیزدهم در مازندران است که طی حکمی از سوی وزارت کشور معرفی و منصوب شد.


به گزارش بلاغ؛ سیدعباس حسینی، بیست و سومین فرماندار امل و نخستین سرپرست فرمانداری دولت سیزدهم در مازندران است که فرمانداری ویژه آمل طی حکمی از سوی وزارت کشور معرفی و منصوب شد.

سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در این مراسم با بیان اینکه بکارگیری جوانان نخبه و توانمند از سوی استاندار مازندران قابل تحسین است، گفت:  همدلی و وحدت در این شهرستان وجود دارد که با وجود نقدها دیده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتصاب فرماندار این شهرستان با مشورت تیم نخبگان بوده و این نشانه ایجاد وحدت و یکپارچگی است، افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز بر بکارگیری مردم است در حالی که مردم ولی نعمت هستند و باید مسئولان نوکری آنها را کرد، انتخاب استاندار یک جوان انقلابی و کاردان و به منظور نخبه پروری بوده.

مرتضوی به ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: آمل در زمینه نخبه گیر سرآمد استان است و در بخش‌های مختلف صنعت با ۵۶ درصد صنعت و کشاورزی، گردشگری و ورزش در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

وی اثرگذاری آمل را در استان دانست و اظهار کرد: مسئولان استانی باید نگاه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که اثرگذاری این شهرستان در حوزه اجتماعی، اقتصادی بر تمام استان است، برای خدمت به مردم بکارگیری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها است تا به توسعه برسیم.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور گفت: در حال حاضرزمان بودجه ۱۴۰۱ قرار گرفتیم، در گذشته درآمدهای نفتی ۷۰ درصد بوده که امروز این درآمد به ۳۰ درصد رسیده و این درآمد هم صرف هزینه های مهم چون دارو و ..می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برند، عنوان کرد: تمام تلاش به کار گرفته شده تا حداقل ها برای مردم آورده شود، و با این وجود مردم در این شرایط سخت در کنار ولایت فقیه هستند، از فرماندار جدید آمل انتظار مطالبه گری داریم که در شرایط کرونایی هم همراه بودند.

نماینده مردم آمل در مجلس آمل را دارای ظرفیت‌های بالایی خواند و اظهار کرد: ۷۹ درصد صادرات استان، ۵۶ درصد صنعت مازندران و جایگاه ویژه کشاورزی و تولید مرغ و فرآورده‌های لبنی برخوردار است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها استفاده برد و جهت شناساندن و توسعه آن تلاش مضاعفی به کار برد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه فعالیت‌ها به فرموده منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردم به عنوان ولی نعمتان، نباید از این مردم غافل بود و در همه عرصه تلاش برای آنها باشد.

عباس حسینی ، سرپرست فرماندار امل در مراسم معارفه خود همدل و هم افزایی راه پیشرفت و توسعه این شهرستان خواند و افزود: این همدلی شکل گرفت و این  باور و مقبولیت ایجاد شده است، اما تا جایگاه مطلوب فاصله داریم.

سرپرست فرمانداری آمل ادامه داد: امل با ظرفیت های زیاد در حوزه کشاورزی؛ گوشت و گل و گیاه، رتبه اول گوشت سفید، رتبه دوم گوشت قرمز، 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان شکل گرفته است که رقم بالایی است.

وی ادامه داد: رتبه اول استخراج معادن، رتبه اول ابنیه تاریخ انچه این رتبه ها را در جایگاه مطلوب می رساند مشارکت های مردمی  با حمایت ارکان اصلی و تاثیرگذار در شهرستان از جمله امام جمعه، نمایندگان و.. با حضور تمام بازیگران عرصه اقتصادی است.

علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار سابق ویژه آمل نیز در این مراسم بالاترین سرمایه یک جامعه را نیروی انسانی خواند و اظهار کرد: این ظرفیت نیروی انسانی موجب توسعه و پیشرفت می‌شود.

وی به عزم جدی برای رفع مشکلات امل اشاره کرد و افزود: در ورودی شهر المانی برای آمل نمی بینیم، با وجود کوه دماوند اگر نگاه علمی تر و جهانی تر می توانست انجام شود که قطب گردگشری در کشور و بین الملل باشیم.

شریعت از دیگر مشکلات آمل را پسماند دانست و اظهار کرد: جاده جایگزین مشکل دیگر این آمل است که  در زمان در ایام تعطیلات این مشکل شدیدتر می شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مرکز استان هستیم اما در توزیع گاز در آخر قرار می‌گیرد و اگر عدالت توزیع اجرا شود و افت سی درصدی برای همه شهرستان ها باشد؛ با وجود صنایع بزرگ استان در این شهرستان که نمی توان برخی از این شرکت ها را تعطیل کرد، کمبود گاز نخواهیم داشت.

گفتنی است سید عباس حسینی کارشناس ارشد کشاورزی و علوم دامی، کارشناسی ارشد کارافرینی ـ کسب و کار جدید، معاون مدیرکل اقتصادی، تدوین سند برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۵، چندین دوره داور انتخاب کارآفرینان برتر، عضو کمیته تخصصی کارگروه پژوهش استان را در کارنامه خود دارد.

در پایان این مراسم حکم سرپرستی فرمانداری ویژه آمل از سوی استاندار مازندران به سیدعباس حسینی تقدیم شد و با اهدای لوح تقدیر از عملکرد چهارده ماهه علیرضا شریعت به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل قدردانی به عمل شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458642

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458642/حسینی-سرپرست-فرمانداری-آمل-معارفه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com