تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۵۸۶۴۱
استاندار مازندران تصرف به منابع طبیعی در بالا دست را یکی از مشکلات شهرستان آمل خواند و گفت: اجازه دست‌اندازی به منابع طبیعی را نمی‌دهیم.
۰
plusresetminus
اجازه دست‌اندازی به منابع طبیعی را نمی‌دهیم/لزوم تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی پور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری آمل اظهار کرد: با بیان این که فلسفه انقلاب اسلامی بنیان مردمی آن بوده است، اظهار کرد: فتوحات ما در دوران دفاع مقدس نیز به علت حضور مردم در همه صحنه ها بود و در حال حاضر نیز با پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف داشتیم، شرایط ما نسبت به دوران جنگ و اوایل انقلاب به مراتب بهتر است و ما می توانیم با حضور مردم و همراهی بر مشکلات جامعه فائق شویم.

وی با بیان این که سفره شهادت و ایثارگری انقلاب همچنان باز است، افزود: حاج قاسم سلیمانی سفره شهادت را در کل دنیا پهن کرد و ما باید در همین عصر دیجیتال، ایثار و شهادت سردار را سرلوحه کار خود قرار دهیم و الگوی مدیریتی ما باید مثل الگوی مدیریتی حاج قاسم باشد تا با تلاش در این راه بتوانیم با وجود تحریم ها قفل تمام مشکلات مردم را باز کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: تعبیر هزار سنگر که برای شهرستان امل بکار گرفته شد، هزار نیست بلکه به تعبیر عدد دلهای این شهر است که در این شهر سنگر دفاع از اسلام بسته شد.

وی ادامه داد: تنها شهری که در وصیت نامه الهی _سیاسی حضرت امام راحل نام برده شد و این شهر پاییخت تشیع جهان اسلام است تاریخ این شهر را وقتی مشاهد می کنیم پر از افتخارات است.
 

حسین پور اولین اقدام فرماندار آمل را توجه به پایتخت تشیع بودن این شهرستان در جهان اسلام خواند و اظهار کرد: الزامات فرهنگی ویژه ای را می طلبد و مسئولیت سنگینی که به کمک علمای بزرگی که در این استان و شهرستان ، نخبگان و تشکل های فرهنگی که وجود دارد، اقداماتی انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات این شهرستان علمای بزرگ هستند که به ریشه تاریخی این شهرستان برمی گردد و هم بیانیه گام دوم برای توسعه همه جانبه می توان انجام داد.

استاندار مازندران شهرک های صنعتی آمل را خوشنام‌ترین شهرک صنعتی استان مازندران دانست و ادامه داد: در این شهرستان است که باید در حوزه های مختلفی بعنوان الگو قرار بگیرد، وجود معادن بعنوان گنج این شهرستان است.

 وی رودخانه هراز را بعنوان یکی از نعمات بزرگ الهی خواند و عنوان کرد: این رودخانه باید مورد استفاده بهینه قرار بگیرد، به دلیل مجاورت بودن جاده مهم هراز و ورود مسافرینی که از استان دیگر به امل می آیند، این شهرستان باید تبدیل به ویترین تمام عیار استان شود که یکی از مهم ترین ورودی های استان است، اما از ورودی این جاده مهم موسولاتی ویترین زیبایی نمی بینیم، فضای تاریخی که منحصر به شهر امل است را نمی بینیم حتما باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

حسین پور خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد بافت فرسوده ای شهر است که زیبنده این شهرستان نیست نباید وقت‌کشی کنیم که با توحه به توسعه این شهرستان با وجود این قدمت نباید عقب بماند و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی شهر صنعتی امامزاده عبدالله را یکی از محورهای اصلی ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: برای جوانان این شهر و کل استان می تواند منبع اشتغال قرار بگیرد، امروز یکی از مشکلات اشتغال است، امل از قدیم مرکزپویایی و اشتغال استان است و امروز هم توقع  این است که در این  شرایط سخت تحریمی همچنان منبع اشتغال باشد.

استاندار مازندران تصرف منابع طبیعی در بالا دست را یکی از مشکلات این شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: یکی از جلوههای زیبا و تاثیرگذار زیست محیطی اراضی طبیعی است که متاسفانه اراضی ملی مورد تهاجم و تعارض برخی قرار رفته که نوع تعارضی که به منابع طبیعی دارد بسیار اندک است، این افراد سودجو و فرصت طلب حقوق عامه مردم را مورد تعارض قرار می دهند که نمی گذاریم  و این یکی از ماموریت های فرماندار جدید است.
 

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه ویژه زمین خواری و صیانت از منابع ملی است که در این موضوع نقش رسانه ها و مردم بسیار می تواند کمک حال باشند که نباید اجازه دهیم با خیال راحت شب ها اسوده بخوابد باید خواب را از انها بگیریم و نباید تعارف داشته باشیم.

به گزارش بلاغ، در این آیین سیدعباس حسینی از سوی استاندار مازندران به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان آمل معرفی و از زحمات علیرضا شریعت که بیش از یک سال فرماندار آمل بود، قدردانی شد.

سیدعباس حسینی، بیست و سومین فرماندار آمل پس از انقلاب و نخستین فرماندار دولت سیزدهم در شهرستان آمل است که به‌عنوان نخستین انتصاب استاندار مازندران در لیست فرمانداران تازه نفس دولت سیزدهم، بر روی صندلی فرمانداری آمل نشست.

کارشناس ارشد کشاورزی و علوم دامی و کارشناسی ارشد کارافرینی-کسب و کار جدید، معاون مدیرکل اقتصادی، تدوین سند برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان در سال 95،چندین دوره داور انتخاب کارآفرینان برتر،عضو کمیته تخصصی کارگروه پژوهش استان، در کارنامه حسینی دیده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴