تاریخ انتشارجمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۵۸۵۹۷
با حضور مسئولان از پوستر نخستین جشنواره ملی ادبی کوثرانه ویژه دانش آموزان سراسر کشور رونمایی شد.
۰
plusresetminus
رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی کوثرانه در نوشهر
به گزارش بلاغ، با حضور مدیر کل اموزش و پرورش مازندران، امام جمعه نوشهر ،معاون سیاسی ، امنیتی فرمانداری، مدیران آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر و جمعی دیگر  از مسئولان، از پوستر نخستین جشنواره ملی ادبی کوثرانه ویژه دانش آموزان سراسر کشور رونمایی شد.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران با اشاره به سابقه مذهبی و آموزشی شهرستان نوشهر گفت: برگزاری چنین جشنواره ای در سطح ملی افتخاری بزرگ است که مورد حمایت وزارت آموزش و پرورش و امام جمعه نوشهر و سایر دستگاهها است.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در نوشهر خواهد بود و امید است این جشنواره در سالهای بعد نیز ادامه یابد، افزود: وزارت اموزش و پرورش برای حمایت از این رویداد بزرگ فرهنگی_ مذهبی حمایت خوبی به لحاظ مالی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت اسلامی یکی از رسالتهای بزرگ آموزش و پرورش است و ترویج تربیت اسلامی باید در بین همه جامعه بخصوص برای آشنایی دانش آموزان صورت گیرد.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران ابراز امیدواری کرد: دوری از رذایل و نزدیک شدن به فضایل اخلاقی با وصل به ائمه اطهار بدست می آید و جشنواره کوثرانه که در خصوص مقام حضرت فاطمه( س )است فرصت مناسبی برای نزدیک شدن و توسل به ائمه اطهار بخصوص حضرت فاطمه در بین دانش اموزان است.

صفی اله درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ روحیه محبت اهل بیت و مقام مادر باید سرلوحه دستگاه تعلیم و تربیت باشد، گفت: جشنواره کوثرانه نشان دادن هویت و سند اعتبار و اعتقادات دینی برای امت اسلامی است.

وی شناسایی و حمایت از شاعران آیینی و تقدیر از نفرات برتر را از اهداف جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برای ترویج جشنواره ملی در نوشهر باید سرمایه گذاری صورت گیرد. درویش در ادامه یاداور شد: از زمان اعلام فراخوان تاکنون بیش از 200 اثر از دانش اموزان از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

خدیجه سام دلیری دبیر اجرایی جشنواره نیز با بیان اینکه دبیر خانه جشنواره ادبی ملّی«کوثرانه» در راستای شناسایی استعدادهای برتر ادبیات در رده سنی دانش آموزان کشور(مقطع متوسطۀ اول و دوم) برگزار می شود، ابراز کرد: از نوجوانان دعوت می شود تا توانمندی های ادبی و آیینی خود را به نمایش بگذارند و با آثار ارزشمند و فاخر خود، نخستین دفتر جشنواره را مزین کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان جشنواره دانش آموزان سراسرکشور (مقطع متوسطۀ اول و دوم) هستند که در قالب های شعری(کلاسیک، نو، ترانه) قطعه ادبی نثر حداکثر۳۰۰کلمه) ، شعر محلّی باگویش مازندرانی آثار خود را به جشنواره ارسال می نمایند.

سام دلیری با بیان اینکه قرار بود جشنواره تا پایان دی ماه باشد اما به خاطر امتحانات دانش اموزان تا 20 بهمن ماه تمدید شد، گفت: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در روز میلاد امام علی( ع) در شهرستان نوشهر خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴