تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۵۸۵۸۴
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به منابع داخلی، وارداتی و ذخایری که در اختیار داریم برای ادامه واکسیناسیون در کشور مشکلی نداریم.
۰
plusresetminus
مشکلی برای ادامه واکسیناسیون در کشور نداریم/مردم نگران نباشند
به گزارش بلاغ، بهرام دارایی در بازدید از مراکز درمانی رامسر اظهار کرد: با توجه به منابع داخلی، وارداتی و ذخایری که در اختیار داریم برای ادامه واکسیناسیون در کشور مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون انواع پلت فرم تولید واکسن کرونا در کشور تولید می‌شود یا در دست تولید است افزود : این میزان کفاف واکسیناسیون نوبت‌های اول، دوم و سوم را برای امسال و سال آینده می‌دهد و اگر نیاز به نوع خاصی از واکسن کرونا هم باشد حتماً تهیه خواهیم کرد.

 رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مردم نوبت سوم تزریق واکسن کرونا برای کنترل پیک‌های بعدی انجام دهند تا با مشکلات کمتری از موج‌های پیشرو عبور کنیم.

دارایی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست و تزریق واکسن کرونا تاکید کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: کشورمان در دو سال گذشته مبالغ زیادی پول برای خرید واکسن از سبد کوواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده است که متاسفانه به تعهدات خود به موقع عمل نکردند و واکسن مورد نیاز و نوع خاص را در اختیارمان نگذاشتند.

وی با بیان اینکه واکسن‌های خارجی از هر منبع باشد تامین می‌کنیم افزود: چندین میلیون دز واکسن آسترازنکا برای تزریق نوبت‌های دوم و سوم تهیه کرده ایم و مردم نگران نباشند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو کشور برای بررسی حواشی پیش آمده در خصوص کیوی های شمال از یکی از مراکز سورتینگ کیوی در شهرستان تنکابن و پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری کشور در رامسر بازدید کردند.

صادرات کیوی به کشور‌های اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس از اواسط آبان ماه آغاز شده بود و جریان صادرات روال عادی خود را طی می‌کرد، اما در آذرماه امسال مقامات قرنطینه هندوستان دو محموله کیوی ایرانی را به ظن وجود آفات برگشت دادند.

گفتنی است تنها پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری کشور در رامسر واقع شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲