تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۵۸۵۸۰
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه صنعت در استان با توجه به شرایط طبیعی نیاز به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دارد.
۰
plusresetminus
ارتقای صنعت چاپ با نگاه ویژه به آموزش و تحول/مازندران می‌تواند قطب چاپ کشور شود
به گزارش بلاغ، علی اکبر ابراهیمی در بیست و یکمین همایش صنعت چاپ مازندران که با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت، مسئولان استانی و شهرستان نور و اهالی صنعت چاپ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همکاری اتحادیه صنفی چاپخانه داران و استان در مجتمع دیدی ایزدشهر شهرستان نور برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت صنعت چاپ اظهارکرد: صنعت چاپ پیشران تمامی صنایع است که ارزش بالایی در تمامی حوزه‌های صنعتی و اقتصادی دارد.

وی گفت: صنعت چاپ در بسیاری از کشورها از صنایع سرآمد است و در حوزه بهداشتی، دارو، صنایع غذایی و ... تأثیرات زیادی در عرضه محصولات دارد و تمامی صنایع وابسته به این صنعت هستند.
 
 مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد در دولت سیزدهم افزود: دغدغه معاونت فرهنگی ارتقای صنعت چاپ، با نگاه ویژه در آموزش و تحول در این صنعت مهم است.
 
 این مسئول با اشاره به منابع مهم کشور در مازندران خاطرنشان کرد: توسعه صنعت چاپ در مازندران با توجه به شرایط طبیعی نیاز به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دارد.
 
 ابراهیمی با اشاره به نقش اساسی کاغذ و قیمت چاپ بیان کرد: مازندران با شرایط خاص و طبیعی و صنایع کشاورزی می‌تواند قطب چاپ کشور شود که برای تأمین مواد اولیه کارخانه کاغذ سازی باید مزرعه تولید چوب در اختیار کارخانه قرار بگیرد.
 
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در این همایش با اشاره به وجود ۱۵۰ واحد چاپخانه در مازندران اظهارکرد: مازندران زیرساخت‌های مناسبی در صنایع بسته بندی و تبدیلی وابسته به صنعت چاپ دارد که تقویت آن می‌تواند در صادرات تأثیر بسزایی داشته باشد.
 
 عباس زارع خام‌فروشی را آسیب جدی به اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بسته‌بندی سبب کاهش مشکل است و تقویت صنعت چاپ سبب پویایی صنعت بسته بندی است.
 
وی افزود: با توجه به قیمت بالای مواد اولیه کاغذ با همراهی و حمایت می توانیم در رفع مشکلات و رشد این صنعت تاثیرگذار باشیم.
 
عامر عابدینی و رضا جوادی از فعالان صنعت چاپ در استان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کردند: در حوزه پشتیبانی خدمات دستگاه‌های چاپ در استان از سال ۷۴ مشغول به فعالیت هستیم.
 
این فعالان صنعت چاپ با اشاره به مشکلات خود در حوزه کاری از ارشاد استان خواستار حمایت از نیروهای جوان به ویژه در بازاریابی و فروش محصولات در استان شدند.
 
عابدینی و جوادی با اشاره به این که تعمیرات سود چندانی ندارد و درآمد اصلی فروش مواد اولیه است، افزودند: برای دستگاه‌های دیجیتال رنگی برندهای مختلفی با توجه به شرایط آب و هوای مازندران تست شد و در این راستا تجربه‌های زیادی را کسب کردیم و مشتریانی که به تجربه ما در استان اطمینان کردند با آسودگی بیشتر به کارشان ادامه می دهند.
 
 این دو فعال در صنعت چاپ مازندران با اشاره به تفاوت قیمت در تهران تصریح کردند: فروش با قیمت کمتر خارج از استان خدمات پس از فروش ندارد که بعد از خرید، مشتریان هزینه‌های زیادی در این راستا پرداخت می‌کنند.
عابدینی و جوادی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی  و حمایت ارشاد در راستای تقویت شرکت‌ها و نمایندگی در داخل استان خاطرنشان کردند: حمایت مصرف‌کنندگان استان برای خرید مواد اولیه مصرفی در داخل استان ما را به این توانمندی می‌رساند که مواد مصرفی مناسب را با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش با کاهش قیمت به مشتریان ارائه دهیم.
 
این فعالان صنعت چاپ با اشاره به جذب 20نیروی کار به صورت مستقیم افزودند: با فرهنگ سازی و حمایت مسئولان و مصرف‌کنندگان داخل استان با ظرفیت بالا و اشتغال‌زایی در این کار بستر لازم برای جذب نیرو و کارآفرینی جوانان در استان فراهم می‌شود.

در این مراسم از پیشکسوتان صنعت چاپ . فعالان و نوآوران چاپ و اساتید این صنعت در مازندران از سوی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی و اتحادیه صنف چاپخانه داران استان تجلیل  شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم