کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس منابع طبیعی نوشهر اعلام کرد:

کاشت ۱۰۰ اصله نهال به‌نام سردار سلیمانی در نوشهر

23 دی 1400 ساعت 9:24

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر گفت: حدود ۱۰۰ اصله نهال در قالب طرح پویش ملی ایران سبز به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نوشهر کاشته شد.


به گزارش بلاغ، وحید مشایخ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: حدود ۱۰۰ اصله نهال در قالب طرح پویش ملی ایران سبز به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی آئینی با حضور مسئولان محلی در محدوده ساحلی منطقه نمونه گردشگری سیترا حوزه شهری نوشهر کاشته شد.

وی بیان کرد: اگرچه این طرح به شعار هر ایرانی یک نهال و هر شهید هزار نهال مزین شده است اما از آنجایی بتازگی دومین سالگرد سردار دل ها را پشت سر گذاشته ایم ، تصمیم بر آن گرفته شد که در این نقطه شهری ۱۰۰ اصله درخت به نام و یاد این شهید والامقام با همکاری گروه های مردم نهاد و مسئولان دستگاه های اجرایی و .. کاشته شود.

این مسئول با اشاره به توصیه و تاکید استاندار مازندران مبنی بر تقویت پوشش گیاهی و نیز افزایش سرانه فضای سبز نقاط شهری، افزود : از هفته قبل کار نهالکاری در نقاط شهری و روستایی بویژه محدوده ساحلی خزر و نیز حاشیه ضلع شمالی و جنوبی محور نوشهر - رویان آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر - رویان نوع گونه های پیش بینی شده در قالب طرح پویش ملی ایران سبز را "اکالیپتوس و توسکا " نام برد و گفت : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و امضای تفاهم نامه با گروه های کوهنوردی در صدد هستیم علاوه بر آنکه در محدوده ساحلی به گستره حدود ۵۰ کیلومتر حدفاصل نوشهر - رویان را نهالکاری کنیم در نقاط روستایی هم با گروه های مردم نهاد به ویژه کوهنوردان نهالکاری کنیم .

مشایح برای حفظ و حراست از این گونه های کاشته شده از مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها خواست تا در این زمینه بیش از پیش همکاری لازم داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 458563

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/458563/کاشت-۱۰۰-اصله-نهال-به-نام-سردار-سلیمانی-نوشهر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com