تاریخ انتشارجمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۵۸۴۱۶
امام‌جمعه زیراب حجاب را هویت دینی و ملی هر ملتی دانست و گفت: در طول تاریخ راهبرد همیشگی دشمن، هجمه و حمله به هویت دینی و ملی ملت‌ها بوده است.
۰
plusresetminus
راهبرد دشمن حمله به هویت دینی و ملی ملت‌هاست
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب ، در مسیر صراط مستقیم قرار داشتن را بزرگترین نعمت الهی دانسته و اظهار کرد: مهم‌ترین چیزی که در نماز از خداوند تقاضا داریم، در سوره حمد آمده است. در مسیر صراط مستقیم قرار گرفتن و نعمت هدایت، اعظم نعمت الهی است. 
 
وی افزود: گاهی خداوند راه را نشان داده و گاهی هشدار می‌دهد. مطمئن باشید هر کسی در هر موقعیت شغلی قرار داشته باشد، اگر چنانچه حقیقت دین را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، دچار بسیاری از مشکلات نخواهد شد. 
 
امام‌ جمعه زیراب با بیان روایتی از رسول‌خدا درمورد گناهان زبانی و عواقب آن، گفت: شخصی نصیحتی از پیامبر خواستند و پیامبر فرمودند: "مواظب زبانت باش. وای بر تو که اکثر مردم در روز قیامت براساس آنچه را با زبانشان درو کرده‌اند با صورت به جهنم انداخته می‌شوند". 
 
این مسئول افزود: اینکه زن و مرد در خانه با چه کلماتی با هم برخورد می‌کنند ، خیلی مهم است. اگر کسی تقوا داشته باشد، خداوند راه برون رفت از مشکلات را نشان می‌دهد و از راهی که گمان نمی‌برد، روزی می‌برد. 
 
رضایی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: در آن دیدار درمورد حذف عکس و نام سردار در فضای مجازی، رهبری فرمودند:" برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی، نشانه ترس آنها از نام سردار است". درواقع از تکثیر مکتب سردار سلیمانی در دنیا می‌ترسند. 
 
وی افزود: رهبری فرمودند:" مسئولین فضای مجازی باید هوشیار باشند و بیش از پیش کار کنند. به نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکلی که اراده کرده در فضای مجازی کار کند".
 
امام‌جمعه زیراب تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و جنگ سخت، پیروز شدیم. اکنون در فناوری نظامی، دشمن قادر به حمله به ما نیست. اما در بحث اقتصادی مثل تولید پراید، مانده‌‌ایم. علت این است که در بحث فناوری نظامی، تفکر انقلابی در کار است اما در این حوزه، تفکر انقلابی در کار نیست. 
 
این مسئول با بیان اینکه در دنیای امروز، شکل استبداد عوض شده است، افزود: امروز استبداد اطلاعاتی یعنی همان فضای مجازی مطرح است. امروز این دشمن است که اراده می‌کند چه صدایی در چه زمان و مکانی، شنیده شود، چه چیزی در منظر ما دیده شود.
 
رضایی تصریح کرد: استکبار جهانی به جای سیطره جغرافیای زمینی بر جغرافیای ذهن، فکر و افکار عمومی، سیطره پیدا می‌کند. اگر در این مسیر هم گوش به فرمان رهبری باشیم، پیروز خواهیم شد. 
 
وی به سالروز "کشف حجاب رضاخانی"، اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۷ دی ۱۳۱۴ ، رضاخان دستور کشف حجاب داد. در ۱۷ دی ۱۳۵۶ به دنبال توهین به ساحت مقدس حضرت امام‌راحل، قیام طلاب و روحانیون قم را داشتیم که جمع کثیری از آنان توسط رژیم ستم‌شاهی، به شهادت رسیده بودند‌. درواقع اوج شروع انقلاب و پیروزی سال ۵۷، ریشه‌اش در ۱۷ دی بود. 
 
امام‌جمعه زیراب حجاب را هویت دینی و ملی هر ملتی دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ راهبرد همیشگی دشمن، هجمه و حمله به هویت دینی و ملی ملت‌ها بوده است. حجاب زن‌ها همچون دروازه‌ و حصار برای حفظ هویت است. هرگاه حجاب برداشته شود و عفت و غیرت از بین رود، بقیه ارزش‌های دینی هم از بین می‌رود. 
 
این مسئول با انتقاد نسبت به مسئولان فرهنگی در بحث توجه به حجاب، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین فرهنگی، همراه با دشمنان در جهت برخورد با چادر و حجاب عمل می‌کنند. صدا و سیما چگونه عمل می‌کند؟ مسئولین فرهنگی به کجا دارند می‌روند؟ بحث حجاب فقط چادر نیست، بلکه بحث هویت، محافظ اصالت و حیات‌بخش هویت انسانی مسلمانان و ایرانیان است. 
 
رضایی با بیان وصیتی از چند شهدا درمورد حجاب، عنوان کرد: شهید علی روحی نجفی در وصیت خود آورده:" حجاب، خون بهای شهیدان است. یا شهید حمید رستمی:" شما را به پهلوی شکسته فاطمه‌زهرا (س) قسم می‌دهم که حجاب را رعایت کنید. 
 
وی در پایان گفت: شهیدموسی نامجو نیز در وصیت‌نامه خود آورده:" خواهرم حجابت را حفظ کن، زیرا که حفظ حجاب از خون هر شهیدی با ارزش‌تر است".

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴