تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۵۸۰۶۹
ایران در حالی اعلام آمادگی کرده که تا دستیابی به توافق، در وین خواهد ماند که به طرف های اروپایی گفته است نه عجله ای برای رسیدن به توافق دارد و نه وقت کشی را تحمل خواهد کرد.
۰
plusresetminus
دور جدید مذاکرات وین؛ ایران مصمم‌تر از همیشه برای رسیدن به نتیجه
به گزارش بلاغ، دور تازه مذاکرات در وین امروز با حضور ایران و کشور های 1+4 در حالی آغاز می شود که نتیجه دور قبل گفتگوها مشخص شدن پیش نویس مورد بحث طرف های مذاکره کننده بود.

با ابتکار تیم ایرانی و منطق قوی آن تقریبا 80 درصد پیش نویس بر مبنای نکات مورد نظر ایران تهیه و به تایید طرف های گفتگو رسید در حقیقت گفتگوها در وین پیرامون پیش نویس ایران در حال دنبال شدن است.

عزیمت تیم ایرانی به وین برای آغاز دور جدید گفتگوها در حالی انجام شده است که یک منبع آگاه به خبرنگار «راه دانا» گفت: در این دور از مذاکرات، ایران آمادگی دارد که تا زمان رسیدن به توافق در وین بماند و این را به طرف های اروپایی نیز اعلام کرده است.

تیم ایرانی به طرف های مذاکره اعلام کرده است که نه عجله برای رسیدن به توافق دارد و نه وقت کشی را تحمل می کند اما برای گفتگو و رفع موارد مورد بحث تا رسیدن به توافق آمادگی دارد.

این منبع آگاه همچنین گفته است: جدیت ایران برای رسیدن به توافق به طرف اروپایی اعلام شده و اکثر طرف های حاضر در مذاکرات هم علاقه مندی خود را برای حضور در وین تا زمان رسیدن به توافق اعلام کردند.

نکته قابل توجه این است در این دور از مذاکرات نیز باز هم این احتمال وجود دارد که اروپایی ها با تبعیت از آمریکا تلاش کنند تا مسیر مذاکرات را کند کنند اما تیم ایرانی با جدیت و مقاومت بر روی خواسته های خودش با منطق قوی ایستاده است به طوری که با این ایستادگی تا الان مانع جدی شکست مذاکرات و پیش رفت آن به سمت توافق بوده است.

هیات مذاکره‌کننده ایران ۸ آذرماه پس از سه ماه وقفه در مذاکرات و در حالی که کشورهای ۱+۴ به ویژه آمریکا و سه کشور اروپایی تصورش را نمی‌کردند، با متونی آماده  وارد وین شد همین باعث شد که طرف های اروپایی برای بررسی پیش نویس ایران به پایتخت های خود برگردند.

در حالی که تا به امروز آشکارا روشن شده است که آمریکا ناقض اصلی برجام بوده است و اروپا در این مسیر با عدم اجرای تعهدات خود در نقض برجام همراهی کرده است اما در دور جدید گفتگوها منطق تیم مذاکره کننده ایرانی از یک سو و ایستادگی بر مواضع خود از سوی دیگر موجب شده مذاکرات در دومین مرحله از دور هفتم مثبت تر از آنچه همه فکر می کردند پیش رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴