پاسخ رئیس‌پیشین فدراسیون و کاپیتان تیم ملی به منتقدان

مردم به سرمربی تیم ملی اعتقاد دارند/کارنامه بنا  گویای همه چیز است!

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۵۸۰۴۵
رئیس‌پیشین فدراسیون کشتی و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در تازه‌ترین صحبت‌های خود به حمایت از محمد بنا پرداختند و گفتند کارنامه قابل قبول او گویای همه چیز است. 
۰
plusresetminus
مردم به سرمربی تیم ملی اعتقاد دارند/کارنامه بنا  گویای همه چیز است!

به گزارش بلاغ؛ در چند روز گذشته، شکل و چگونگی برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی محل اختلاف نظر محمد بنا و حامیانش با تعدادی از قهرمانان پیشین کشتی فرنگی بود. 

26 آذرماه محمد بنا در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: متأسفانه شاهد بودیم که برخی از کشتی‌گیران در دیدار فینال رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی کشتی نگرفتند. برای کادر فنی بسیار مهم بود که عملکرد کشتی‌گیران را در دیدار فینال بررسی کند که برخی از کشتی‌گیران به هر دلیلی، از حضور در دیدار فینال سر باز زدند. یک شانس دیگر برای این نفرات در نظر می‌گیریم. به آنها مجوز شرکت در رقابت‌های انتخابی جام تختی را می‌دهیم تا در صورت موفقیت در این مسابقات، مجوز حضور در جام تختی و ادامه کار در چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی صربستان را به دست بیاورند. 

انتقادات رضایی از بنا و سوریان
همین اظهار نظر بنا، واکنش قاسم رضایی را به دنبال داشت و قهرمان المپیک 2012 لندن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بنا احساسی تصمیم می‌گیرد و کارهایی که می‌کند براساس منطق نیست. او خودش در مسابقات قهرمان کشوری حضور نداشت و حالا اعلام کرده که غایبان فینال کشوری، در حالی که از قبل اعلام شده بود سهمیه جام تختی را می‌گیرند، باید در انتخابی این جام حضور پیدا کنند. باید از قبل اعلام می‌‌شد که همه در فینال کشتی بگیرند.

وی خطاب به بنا گفت: موقعی که شما در قهرمان کشوری حضور ندارید، چطور می‌گویید کشتی‌گیر را در صورت کشتی نگرفتن در فینال محروم کنند؟ کشتی‌گیر از قبل نمی‌دانسته الزام به حضورش در فینال مسابقات بوده است.
رضایی خاطرنشان کرد: اکنون فرصت مناسبی است که سوریان بیاید و مدیریت فنی کشتی فرنگی را به دست بگیرد. بنا قبلاً هم گفته که سوریان را قبول دارد و با او هم بد نیست، خوب است که حمید سرمربی تیم ملی شود.

قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان گفت: بنا گفته امید نوروزی باشد من نیستم، با ناصر نوربخش، جمشید خیرآبادی، حسن بابک و بقیه مربیان هم که خوب نیست. همه یک طرف و محمد بنا در طرف دیگر قرار گرفته‌اند. تا چه زمانی باید این جاده یک طرفه باشد و یک نفر همه تصمیمات را بگیرد؟ اینها همه به ضرر کشتی فرنگی ایران تمام می‌شود. چند روز پس از این صحبت‌ها، دارنده مدال‌های طلا و برنز المپیک و یک نقره و ۲ برنز جهان این بار به انتقاد از حمید سوریان پرداخت و گفت: « آقای سوریان برای شما که سال‌ها بدون انتخابی برای مسابقات جهانی انتخاب شده‌اید و مدال‌های رنگارنگی که برازنده شما هم هست، بر گردن آویختید، چرا نامی از محسن حاجی‌پور، جاسم امیری، عبدالحمید پاپی در زمان حضور شما، اصلا به زبان نمی‌آمد، نکند که شاید در یک انتخابی بر شما پیروز شوند و سیستم گلخانه‌ای زیر سؤال برود. مسلما شما بهره برده این سیستم هستید و نباید هم مقابل آن بایستید.»

نوروزی:سرمربی حق ندارد 
مسابقات انتخابی را تعطیل کند

امید نوروزی قهرمان پیشین تیم ملی کشتی فرنگی نیز در راستای صحبت‌های قاسم رضایی عنوان داشت: از آقای سوریان می‌خواهم به عنوان شخصی که تمام کشتی فرنگی را در اختیار دارد و نایب‌رئیس‌فدراسیون است بیاید و در مورد تمامی مسائل کشتی به خصوص عزل سرمربیان، مربیان و انتخاب نفرات جدید و تمام بی‌عدالتی‌ها در کشتی توضیح دهد. هیچ گلایه‌ای از دبیر در مورد کشتی فرنگی ندارم چون تمام تصمیمات کشتی فرنگی را حمید سوریان می‌گیرد. سرمربی تیم ملی بزرگسالان فقط باید مسئولیت این رده را برعهده داشته باشد و در رده پایه دخالت نکند. سرمربی هیچ رده سنی حق ندارد مسابقه انتخابی تیم ملی را تعطیل کند، باید در همه اوزان یک انتخابی خوب تحویل مردم داد تا حق هیچ کشتی‌گیری ضایع نشود.

دفاع طالقانی و گرایی از بنا
پس از انتقادات صورت گرفته از محمد بنا تعدادی از پیشکسوتان و قهرمانان به حمایت از سرمربی تیم ملی پرداختند. محمدرضا طالقانی رئیس‌اسبق فدراسیون کشتی در این باره گفت: وقتی مردم به محمد بنا اعتقاد دارند، هیچ مشکلی نیست و کسی نمی‌تواند جایگاه وی را در بین مردم خراب کند. بارها دیدیم محمد بنا با بعضی از صحبت‌ها از تیم ملی رفته، ولی دیدیم چقدر عشق بین او و کشتی زیاد است که با یک تلنگر بلافاصله برگشته است چون مردم خواستند و آنها هستند که می‌گویند محمد بنا باشد و به همین دلیل وی ماندگار شده است. طالقانی در مورد اظهارات اخیر برخی از مدال آوران المپیکی کشتی فرنگی نیز اظهار کرد: باید حرف بنا را هم شنید و دو طرفه قضاوت کرد. درخواست من از حمید سوریان این است که چون با همه این دوستان رفاقت دارد، اگر صلاح دانستند من هم بیایم و بنشینیم و صحبت کنیم. این مسائل نباید به جایی ختم شود که کشتی فرنگی دوباره دچار رکود شود و در نهایت کشتی ضربه بخورد. بنا فردی است که عاشق این مملکت است و هیچ چیزی هم نخواسته و با آبرو زندگی کرده است. من بیشتر از همه می‌دانم که چه علاقه‌ای به ایران دارد و دعوت خیلی از کشورها را نپذیرفته است. علاوه‌بر طالقانی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی با دفاع از عملکرد محمد بنا در برابر منتقدان، گفت: کارنامه بنا گویای همه چیز است و نیازی به توضیح ندارد. محمدعلی گرایی در گفت‌و‌گویی با ایسنا عنوان داشت: کشتی فرنگی ایران امسال نتایج شگفت‌انگیزی را در المپیک و مسابقات جهانی رقم زد و امیدوارم با ادامه این روند در سال آینده، بتوانیم در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نیز شاهد درخشش کشتی فرنگی ایران باشیم. قطعا کار سختی در پیش داریم اما فرنگی‌کاران شایسته ایران نشان داده‌اند از عهده کارهای سخت به خوبی برمی‌آیند.

وی درباره انتقادات اخیر از محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، نیز گفت: همیشه از کارهای بزرگ انتقاد می‌شود. رزومه محمد بنا مشخص است و همین رزومه است که صحبت می‌کند و گویای همه چیز است. بنابراین دیگر نیازی به صحبت نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴