پایان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا

ایران با کسب ٣٩ مدال بر بام قاره کهن ایستاد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
کد مطلب : ۴۵۷۹۷۴
۰
plusresetminus
ایران با کسب ٣٩ مدال بر بام قاره کهن ایستاد

به گزارش بلاغ؛ پرونده رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا در حالی با قهرمانی کاراته کاهای ایران به پایان رسید که شاگردان هروی در چهارمین حضور متوالی خود در دیدار پایانی کومیته، موفق به کسب طلا نشدند.

این دوره از مسابقات شنبه ۲۷ آذرماه با حضور ۴۵۷ کاراته کا از
۲۳ کشور به میزبانی قزاقستان در شهر آلماتی و در مجموع سه ردهای سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان آغاز و عصر دیروز با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. کاراته ایران که با ۶۴ کاراته کا در همه رده سنی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده بود در مجموع با ۳۹ مدال موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و بالاتر از همه مدعیان بر بام آسیا ایستاد.

۱۵ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۵ برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران در این دوره از بازی‌ها بود. در جدول توزیع مدال‌ها بعد از ایران، قزاقستان میزبان با
۱۰ طلا، ۹ نقره و ۱۳ برنز نایب قهرمان شد و ژاپن با ۸ طلا، یک نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های اردن با سه طلا، ۵ نقره و شش برنز، کویت با سه طلا، سه نقره و ۷ برنز، ویتنام با سه طلا و یک برنز، عربستان با ۲ طلا، شش نقره و ۱۱ برنز در مکان‌های بعدی ایستادند.

نقره کومیته تیمی برای ایران
آخرین مسابقه‌ای که در این دوره برگزار شد، کومیته تیمی بود. تیم ایران که در سه دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شده بود، با هدف کسب طلای چهارم و پوکر قهرمانی وارد این مسابقات شد ولی به خواسته خود نرسید. این تیم پس از برتری ۳ بر صفر مقابل اردن و چین تایپه راهی فینال شد و دیروز برای کسب مدال طلا به دیدار قزاقستان میزبان رفت. در اولین مبارزه این دیدار سجاد گنج زاده ۷ بر ۶ در یک مبارزه نزدیک، نتیجه را حریف واگذار کرد. ولی مهدی خدابخش با برتری قاطع مقابل رقیب کار را به تساوی کشاند. در ادامه ذبیح الله پورشیب ۵ بر ۴ مغلوب رقیب شد و میزبان ۲ بر یک در مجموع پیش افتاد. در مبارزه سوم هم کیوان بابان نتیجه را به رقیب واگذار کرد تا تیم ملی ایران با نتیجه ۳ بر یک مقابل رقیب بازنده شده و به نشان نقره دست پیدا کنند. با پایان مسابقات، تیم کاراته کشورمان در بخش مردان با کسب یک مدال طلا(ذبیح‌اله پورشیب)، سه مدال نقره(کومیته تیمی، علی مسکینی و صالح اباذری) و دو مدال برنز(علی اصغر آسیابری و پوریا اقدسی) به کار خود خاتمه داد.

عملکرد ضعیف بانوان
تیم بانوان کشورمان نیز در حالی که با حضور فرحناز ارباب به عنوان سرمربی و مسعود رهنما به عنوان مدیرفنی به دنبال قدرت‌نمایی در قاره آسیا بود، عملکرد ضعیفی از خود برجای گذشت و بدون کسب مدال طلا، موفق به کسب یک مدال نقره(مبینا حیدری) و سه مدال برنز(طراوت خاکسار، رزیتا علیپور و لیلا برجعلی) شد. این در حالی است که تیم بانوان کشورمان در دوره گذشته مسابقات در سال 2019 موفق به کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات قهرمانی آسیا شده بود. تیم مردان کشورمان نیز در دوره گذشته موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴