چهره 16 تیم صعود‌کننده به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

حذف تراکتور و هوادار صعود آسان پرسپولیس زیر باران

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۷۹۱۹
با حذف تراکتور تبریز و هوادار تهران و صعود آسان پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور چهره 16 تیم صعود‌کننده به دور بعد مشخص شد.
۰
plusresetminus
حذف تراکتور و هوادار صعود آسان پرسپولیس زیر باران

به گزارش بلاغ؛ در ادامه مسابقات فوتبال جام حذفی ایران عصر دیروز چهار دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد. در نخستین دیدار دیروز دو تیم صنعت نفت آبادان و شمس آذر قزوین از ساعت ۱۴ در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که میزبان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک حریفش را شکست دهد و به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی راه پیدا کند.برای شاگردان علیرضا منصوریان در این دیدار عباس بوعذار (3)، محمدرضا غبیشاوی(۲۷) و شروین بزرگ(۴۰) گلزنی کردند. تک گل شمس آذر قزوین را هم عباس عسکری(۸۱) به ثمر رساند.

در ماهشهر تیم دسته دومی خلیج‌فارس با حذف تیم لیگ برتری هوادار راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شد. این بازی در طول ۹۰ دقیقه با یک گل به سود خلیج‌فارس به پایان رسید تا نخستین شگفتی جام حذفی رقم بخورد.تک گل این بازی توسط عباس طهماسبی(۸۵- پنالتی) به ثمر رسید.

در تبریز تیم مس رفسنجان توانست با پیروزی برابر تراکتور در ضربات پنالتی، راهی یک هشتم نهایی جام حذفی شود. در این دیدار که دو تیم از ساعت ۱۵ به مصاف هم رفتند در پایان این تیم مس رفسنجان بود که توانست در ضربات پنالتی میزبانش را شکست دهد و راهی یک هشتم نهایی جام حذفی شود.این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی این مس بود که با نتیجه ۳ بر یک حریفش را شکست دهد و راهی دور بعد شود.نکته جالب این دیدار، تعویض دروازه‌بان مس در دقیقه ۱۱۹ بود. فایزالرشیدی که از اوایل نیمه اول وقت اضافی برای حضور در میدان گرم می‌کرد، در اواخر بازی جانشین داود نوشی‌صوفیانی شد تا در ضیافت پنالتی‌ها گلر تیمش باشد؛ این تغییر محمد ربیعی خیلی زود جواب داد و الرشیدی با یک واکنش تماشایی پنالتی اول تراکتور را که توسط پیمان بابایی نواخته شد، مهار کرد تا از همان ابتدای ضربات پنالتی روحیه تراکتور را به پایین‌تر حد ممکن برساند. تراکتوری‌ها در پنالتی دوم توسط سامان نریمان‌جهان به گل رسیدند اما دو پنالتی بعدی آنها توسط عبدالله حسینی و قنبری وارد دروازه مس رفسنجان نشد تا مسی‌ها برای صعود به مرحله بعدی، نیازی به نواختن ضربه آخر نداشته باشند.

در آخرین دیدار این مرحله تیم‌های پرسپولیس و ویستا توربین تهران از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی چهار بر صفر شاگردان گل محمدی همراه بود.محمد شریفی (۶۴)، سیامک نعمتی (۶۵)، عیسی آل کثیر (۸۰) و علی شجاعی (۳ +۹۰) برای پرسپولیس گلزنی کردند.سرخپوشان پایتخت با تغییرات فراوان در ترکیب اصلی خود به مصاف حریف گمنام دسته اولی فوتبال کشور رفتند تا نیمکت نشینان پرسپولیس نیز شرایط بازی کردن پیدا کنند. حامد لک، فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی (46- علی نعمتی)، مهدی شیری، علی شجاعی، رضا اسدی (46- میلاد سرلک)، محمد شریفی (69- کمال کامیابی‌نیا)، احسان پهلوان (66- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی(کاپیتان)، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی (69- سعید آقایی) برای پرسپولیس در این دیدار به میدان رفتند.

پرسپولیس با وجود این تغییرات باز هم استراتژی همیشگی خود در حفظ مالکیت توپ را از همان آغاز بازی حفظ کرد اما نتوانست در نیمه نخست خطر جدی روی دروازه ویستا ایجاد کند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. نیمه دوم با تغییر در خط میانی پرسپولیس آغاز شد تا یحیی گل محمدی تصمیم به بازی تهاجمی در ۴۵ دقیقه دوم بگیرد.

میلاد سرلک در میانه میدان جای رضا اسدی را گرفت تا یحیی گل محمدی بار دیگر نارضایتی خود از عملکرد‌ هافبک گران‌قیمت خود که در تابستان به جمع سرخپوشان اضافه شد را نشان دهد. علیرضا ابراهیمی مدافع این تیم نیز دیگر تعویضی سرخپوشان در آغاز نیمه دوم بود که علی نعمتی جای او را گرفت. تعویض‌های یحیی باعث شد تا بازی‌‌سازی‌ هافبک‌های این تیم نقش جدی‌تری در گسترش حملات پرسپولیس روی دروازه ویستا توربین داشته باشند.

در ادامه حملات پرسپولیس بالاخره در دقیقه ۶۴ با سانتر پای راست احسان پهلوان نتیجه داد تا توپ روی سر محمد شریفی بنشیند و ضربه سر او، تور دروازه ویستا را به لرزه در آورد.

گلی که سرخ‌ها را شارژ روحی کرد تا تنها یک دقیقه پس از آن گل دوم را با پاس عمقی مدافعان خود و فرار عیسی آل کثیر پایه‌ریزی کنند. آل کثیر در موقعیتی که مشکوک به آفساید بود به توپ رسید و با گام‌های بلند خود به داخل محوطه جریمه حریف وارد شد تا با پاس رو به عقب و عرضی خود سیامک نعمتی را صاحب موقعیت کرده و این بازیکن با شوت سرکش دروازه ویستا را برای بار دوم باز کند.

در ادامه مربیان هر دو تیم بار دیگر تغییرات خود را از سر گرفتند اما تفکرات یحیی نسبت به همتای خود در ویستا توربین برتری داشت تا این تیم گل سوم خود را روی تکل میلاد سرلک و اشتباه مدافع و دروازه‌بان تیم میهمان ایجاد کرده تا عیسی آل کثیر راحت‌ترین کار ممکن را با شوت از روی خط دروازه انجام دهد و گل سوم پرسپولیس را اینگونه به ثمر برساند.آتش بازی پرسپولیس در جام حذفی تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت تا علی شجاعی با زدن ضربه‌ای فنی و زیبا بتواند دروازه ویستا را برای چهارمین بار باز کند.

بنابراین پرسپولیس همراه تیم‌های مس رفسنجان، ‏‬ خلیج‌فارس ماهشهر، صنعت نفت آبادان، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران، مس کرمان،
ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، خیبر خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴